Motorrijlessen in Rotterdam

Motor rij school "Alert", in 1x geslaagd, zo ook 3 bekenden van mij daar!
*Zit naast Safe motoren

Wat een klote rijschool is dat!
Ik zou er nooit meer gaan lessen.
Het klikt of het klikt niet met hem...
Ik heb er wel mijn rijbewijs gehaald. Maar heb veel twijfels gehad of ik weg ging. Ik heb dat uiteindelijk niet gedaan, ivm de lessen die ik daar al had gevolgd en het geld.
Ik ken wel mensen die daar weg zijn gegaan.
 
waar woon je?

Ik les in Hoogvliet bij Clarien en ik kan het iedereen aanraden.
Goede instructeur, goede motoren en alles wordt je erg goed uitgelegd.

Uit m'n omgeving hoor ik over Blad niet al te goede dingen, dus dat adviseer ik je niet.
 
Blad is heel wisselend. Ik hoor geweldige dingen, ik hoor rampzalige dingen.

als ik mijn uurtje proeflessen bij blad vergelijk met dat bij fernando...... kies fernando, zeker weten. Na 1 uur blad mocht ik hooguit wegrijden in zn 1 en gas geven tot de 20... Fernando bijvoorbeeld legt mij uit hoe ik moet schakelen en vervolgens zegt ie van trek hem maar lekker open, rij een rondje, ik wil dat je de 50 gehaald hebt als je terug bent :) en dat waren de eerste 20 minuten pas.
 
Lijkt me ook de beste manier, iemand die net de theorie van het schakelen heeft gehoord vertellen dat ie 50 moet halen.. :Y

Zou dan toch voor de terughoudende aanpak van Blad gaan, als hij had gezien dat het lekker ging had hij je wel verder laten rijden neem ik aan (no offence).

maar hij gaf me het idee dat het nog wel ff ging duren voordat ik redelijk normaal zou kunnen rijden. Laat staan de eerste oefeningen proberen. Fernando gaf mij het idee dat ik het toch wel kan, alleen moet ik ff weten dat ik het kan. Hij liet me meteen zelf dingen uitvogelen. En tuurlijk als je ut nooit gedaan hebt doe je wel rustig aan, maar als je ziet dat je heel makkelijk naar zn 2 schakelt, doorgast naar 45 dan moet 50 in zn 3 ook geen probleem zijn. Als lesser moet je ook niet 100% op safe spelen vind ik. Dan kan je net zo goed een koelblik met airbags aan alle kanten nemen. Op de motor heb je dan nix te zoeken. Als een motor eenmaal rijd is ie stabiel genoeg, tenzij je echt gekke dingen gaat doen, of dat die motor gewoon in hele slechte staat verkeerd.

*edit* daarna liet hij me wel meteen een remoefening proberen, precisiestop. Ging best lekker heb ik het idee. 8-)
 
Ja precies. Je wordt niet gelijk in het diepe gegooid. Je gaat achterop naar de parkeerterrein. Daar worden de basis technieken (schakelen, remmen etc) gelijk goed uitgelegd waarna je het zelf mag proberen. Ook al heb je nooit motor gereden, kan je na eerste les aardig zelf schakelen en rijden. Je moet dan wel weer achterop terug naar de rijschool. Er wordt gewoon rustig opgebouwd, zeker als je nooit een motor hebt gereden, plus tijdens je eerste les rijdt je altyd alleen, dus geen medelessers.
 
maar hij gaf me het idee dat het nog wel ff ging duren voordat ik redelijk normaal zou kunnen rijden. Laat staan de eerste oefeningen proberen.

Hij had er blijkbaar niet genoeg vertrouwen in. Vandaar ook mijn opmerking als het beter was gegaan had je verder gemogen.

Op maandag 30 oktober 2006 09:13 schreef oehTie het volgende:
Fernando gaf mij het idee dat ik het toch wel kan, alleen moet ik ff weten dat ik het kan.

In principe kan iederen het (leren).

Op maandag 30 oktober 2006 09:13 schreef oehTie het volgende:
Als lesser moet je ook niet 100% op safe spelen vind ik. Dan kan je net zo goed een koelblik met airbags aan alle kanten nemen. Op de motor heb je dan nix te zoeken.
|( Daredevils die motorrijders...

Op maandag 30 oktober 2006 09:13 schreef oehTie het volgende:
Als een motor eenmaal rijd is ie stabiel genoeg, tenzij je echt gekke dingen gaat doen, of dat die motor gewoon in hele slechte staat verkeerd.

Dit is echt pure onzin. Wat versta jij onder gekke dingen? Sturen of iets dergelijks? Nat wegdek, zand etc. niet bevordelijk voor je stabiliteit. En wat te denken van zijwind, rijwind van vrachtwagens? Merk je nog wel als je klaar bent met je speciale verrichtingen en de straat/snelweg op mag :W


Door bliksem op 30-10-2006 09:58



Ja precies. Je wordt niet gelijk in het diepe gegooid. Je gaat achterop naar de parkeerterrein. Daar worden de basis technieken (schakelen, remmen etc) gelijk goed uitgelegd waarna je het zelf mag proberen. Ook al heb je nooit motor gereden, kan je na eerste les aardig zelf schakelen en rijden. Je moet dan wel weer achterop terug naar de rijschool. Er wordt gewoon rustig opgebouwd, zeker als je nooit een motor hebt gereden, plus tijdens je eerste les rijdt je altyd alleen, dus geen medelessers.

Was bij mij niet zo, eerst ff een stukje wandelen met de bike, toen de koppeling leren kennen en vervolgens ben ik gelijk door de stad gereden (kon al schakelen en aangezien ik al een b rijbewijs kon laten zien vond hij mijn verkeersinzicht ook voldoende) Maar dat is per rijschool anders.

Heeft de TS al een rijschool naar keuze gevonden?
 
Hallo allemaal,

Ook ik wil binnekort gaan beginnen met motorrijden, m'n vriendin heeft in juli d'r rbw gehaald en achterop is ook maar niets.. Nu studeer ik in Rotterdam en woon in delft, dus ik heb flink wat keuze. In delft schijnt Marcel Kasius erg goed te zijn, hoog slagingspercentage bij cbr (80%) maar wel erg duur.
In rotterdam hoor ik steeds over Fernando, veel goedkoper en het klinkt erg goed, wel valt mij op dat hij een lager slagingspercentage heeft (56-60%).
Nu twijfel ik wel heel erg waar te gaan rijden, 14 euro goedkoper per uur is wel erg veel, maar het percentage scheelt wel erg...

Iemand ideeen?
 
dat slagingspercentage op die cbr site van rijscholen moet je ook met een korreltje zout nemen...
 
dat slagingspercentage op die cbr site van rijscholen moet je ook met een korreltje zout nemen...

Hoezo? Het leek mij wel een betrouwbare maatstaf om op te vergelijken. Het is echter niet iets waar je je blind op moet staren dat snap ik ook, er zijn meer factoren die kwalitiet van een rijschool bepalen, maar slagen is wel waar het hele gebeuren om draait natuurlijk...
Alleen de gegevens op zich hoeven niet veel te zeggen, misschien is er een rede dat Kasius er zoveel beter uitkomt, bijvoorbeeld omdat hij duurder is en daardoor alleen erg gemotiveerde mensen aantrekt, of rijden er in rotterdam meer 'ongeschikte' motorrijders rond.. Dat blijft nu nog gissen..

Vandaar ook mijn vraag hierover op dit forum, mensen met ervaringen of verhalen over een of ander, en wat zou je zelf kiezen...

In ieder geval bedankt..
 
Even een oud lijk opwarmen.
Heeft er iemand recente ervaringen met een leuke motorrijschool in Rotterdam?
 
Ja ik heb vorig jaar mijn rijbewijs bij rijschool hers gehaald, was ook zeer tevreden. Duidelijke afspraken, goed onderhouden motoren en niet lang hoeven wachten op examens.
 
Avanti en Correct (zelfde instructeur).

Sarwan geeft echt super fijn les. Heel rustig en gedegen.

Yep, kan ik onderschrijven. Ik heb na een rondje langs diverse rijscholen ook voor hem gekozen als rijinstructeur. Mn eerste lessen destijds dus bij Sarwan via verkeersschool Correct gevolgd tot volle tevredenheid. Helaas overgestapt naar verkeersschool Haan omdat die destijds net even wat makkelijker met het OV te bereiken was, zowel vanuit huis als vanuit de Erasmus. Die overstap was achteraf gezien een foute keuze. Spijt van gehad en nog steeds..


Rijschool Vriends daar heeft mn broer destijds een lesje gevolgd en die was daar tevreden over. Kon helaas ivm omstandigheden niet verder met lessen, maar daar kun je ook met een gerust hart terecht als die toko nog door dezelfde instructeurs gerund wordt gezien eerdere reacties in dit draadje.

Rijschool Victor Haan en Bastinck bestaan niet meer.

Rijschool Haan (Sr.) aan de Slaak bestaat nog wel. Zullen ongetwijfeld andere instructeurs werkzaam zijn: senior is inmiddels wel met pensioen gok ik. Edit: klopt, wordt nu gerund door zoon Xander Haan. En die heeft geen last van grootheidswaanzin en arrogantie.
 
Laatst bewerkt:
Niet in Rotterdam maar wel in de buurt: De Munck in Zwijndrecht.
3 motor instructeurs met eigen aandachtspunten, en verschillende motoren (2 en 4 cilinder). Is mij uitstekend bevallen.
Een positieve club die je leert motorrijden, in plaats van alleen je examen leert halen.

En gratis theorieles, hoewel ik daarvan geen gebruik heb gemaakt (had zelf theorie al gehaald vanuit het boek).

Quote uit een ander topic:
En ook bij lessen voor AVD waren er andere aandachtspunten: de één had (als oud-politieman) bijzondere aandacht voor verkeersgedrag en verkeersregels, de andere als VRO instructeur bijzondere aandacht voor voertuigbeheersing en bochtentechniek, een derde had als hobby racer bijzondere aandacht voor vlotte én veilige verkeersdeelname.
Vanzelfsprekend deden ze allemaal 'alles', maar voor de finishing touch vond ik die verschillende aandachtspunten veel meerwaarde bieden.

Niet de goedkoopste, wel de goeiste.
 
motorrijschool Fernando *O*

ik zou voor geen goud ergens anders lessen..!

Hele goeie instructeur; aardig, veel ervaring, duidelijke instructies, geeft je goede feedback en vertouwen, altijd op de motor erachteraan :Y

en ook wel fijn, hij vraagt maar 30e per losse les en een pakket met 2 examens en 20 lessen kost 850e.

hij zit beneden aan de dijk tussen het sparta stadion en station schiedam centrum..

Heb je daar aandelen?
"Ik zou voor geen goud ergens anders lessen" :z :?
 
Ik heb vorig jaar samen met een vriend rijlessen voor ons A rijbewijs gevolgd bij Rijschool Haan in Rotterdam. Allebei zijn we erg positief over de lessen en de uitleg!
Beiden de AVB en AVD in een keer gehaald. Aardige instructeurs, die goede aanwijzingen geven.
Zeker een aanrader!
 
Ik zou zeggen rijschool Blad. Niet de goedkoopste, maar wel goed.
Ik had Helmar(als ik me goed herriner) als instructeur. Oude rot in het vak.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan