Motorrijschool Amsterdam / Amstelveen

Elendill2003

MF'er
1 apr 2004
123
0
Amsterdam
Beste MFers,

Ik wil binnenkort beginnen met motorrijles in Amsterdam of Amstelveen.

Nu heb ik rijschool Hippe (te Amstelveen) op het oog gezien ik daar ook mijn autorijbewijs heb gehaald.

Heeft hier iemand ervaring met Hippe als motorrijschool? Of nog een gouden tip over een andere goede school in deze omgeving?

Alvast heel erg bedankt!
 
Ik raad je aan om anders proeflessen bij verschillende rijscholen te nemen om te kijken met welke instructeur het beste klikt.

Zelf ben ik begonnen bij RVV, maar dat klikte dus niet zo.
Daarna Nieuw-Amsterdam en dat was ook niet echt mijn ding.
Nu les ik bij Ferry en dat bevalt me erg goed. Enige is dat zij zijn verhuisd naar halfweg.
Maar ondanks dat zeker een aanrader.
 
Ik les bij Rijschool Versel in Diemen.

Super aardige en bekwame instructeur. Hij's verder best goedkoop en je krijgt zelfs een motorbroek als je pakketje neemt. Tevens is het leuk dat hij verschillende motoren heeft. Dus je kan AVB op ER5 doen en AVD op de Honda. :)

Check www.motorrijschool.info maar voor meer info.

Succes waar je ook gaat lessen!
 
Hippe is 10 (!) euro per uur duurder dan waar ik nu les.
g025.gif

Was in eerste instantie ook een reden voor mij daar niet te lessen.
Ik ben erg blij met mijn besluit; mijn portemonnee overigens ook :+
 
Echt super bedankt voor de reacties allemaal.

Ik denk dat het toch Hippe wordt gezien dat vrij dicht bij huis ligt :).

Nogmaals bedankt!
 
Hippe is 10 (!) euro per uur duurder dan waar ik nu les. [afbeelding]
Was in eerste instantie ook een reden voor mij daar niet te lessen.
Ik ben erg blij met mijn besluit; mijn portemonnee overigens ook :+
Dat tientje per uur haal je er wel uit als je in 1 keer slaagt zoals 95% van de lessers bij Hippe. Trouwens bij Hippe les je anderhalf uur.[/
 
Laatst bewerkt:
Dat tientje per uur haal je er wel uit als je in 1 keer slaagt zoals 95% van de lessers bij Hippe. Trouwens bij Hippe les je anderhalf uur.[/

Dat percentage heeft Versnel ook. Veel hebben wel hoog slagingpercentage heb ik gezien bij cbr.nl.

Bij Hippe les je anderhalf uur... en dan?? Het blijft 10 euro per uur duurder hoor.


@Elendill: succes!!! *O*
 
2 jaar geleden in amsterdam bij rijschool premium gelest (hun motor gedeelte heette toen officieel rijschool 'stap in' dacht ik).

Heb hele goede ervaringen ermee, zeker aan te raden!

ik woon ook in amstelveen, en moet zeggen dat het wel de moeite waard is voor je les naar amsterdam te gaan, omdat je dan ook gelijk rijdt in het gebied waar je examens gaat doen.

Rijschool Premium was toen een van de goedkoopste, hoe dat nu zit moet je even op hun website kijken.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn lessen bij Sabrina (Amsterdam) gevolgd en ben afgelopen donderdag geslaagd.
Ik weet niet wat bij de andere rijscholen een les kost maar bij Sabrina is het 57 euro voor 1,5 uur.
Je kan ook een pakket aanschaffen van 20 uren voor 650 euro.

Mijn ervaring over Sabrina:
Positief:
- oefenterrein in Almere voor voertuigbeheersing (daar doe je ook dat examen)
- je bent redelijk snel op CBR gebied (Amsterdam) tijdens lessen op de weg
- Rick (instructeur), een goede instructeur, kan je mee lachen

Negatief:
- 1 motor vond ik echt slecht rijden
- betaald parkeren (auto) als je gaat lessen (ongeveer 3,60 euro per keer)
- Rick kan af en toe een beetje zeiken (of dat kan aan mij liggen)

Mijn broertje gaat binnenkort ook lessen, dus ben ik best benieuwd naar de prijzen van de andere rijscholen. bijv. Hippe
 
www.rijschoolbuis.nl
de Clerqstraat 121 te Amsterdam :]

+1

Geweldige instructeurs, de gebroeders Van Noord (Bart en Kees)!

En jaarlijks ook leuke tochten rijden die door de rijschool worden georganiseerd. Pas wel op voor herten tijdens deze tochten O-)
 
Ik woon net een dik jaar in A'dam en was al van plan om te gaan lessen, dus ik de buurt ingereden, RVV tegeengekomen, naar binnen gelopen wat geluld en meteen m'n eerste les maar genomen. bevalt me erg goed. rijinstructeur is een goeie gozer. Af en toe een beetje een aparte dunder :P maar ik heb het prima naar m'n zin. motoren rijden ook fijn (zover ik daar ervaring in heb, CBF500 met abs, al een aantal keren nodig gehad met noodstop :D). je betaald wel 60 euro per 1,5 uur. Wel erg prijzig dus.
 
Ik raad je aan om anders proeflessen bij verschillende rijscholen te nemen om te kijken met welke instructeur het beste klikt.

Zelf ben ik begonnen bij RVV, maar dat klikte dus niet zo.
Daarna Nieuw-Amsterdam en dat was ook niet echt mijn ding.
Nu les ik bij Ferry en dat bevalt me erg goed. Enige is dat zij zijn verhuisd naar halfweg.
Maar ondanks dat zeker een aanrader.

Waarom klikte het bij jou niet bij RVV?
 
Ik les ook bij Versnel in Diemen en ben daar hartstikke tevreden over. Hij heeft een eenmanszaak; hij heeft er net een tweede instructeur bij. Het loopt zo goed dat hij geloof ik nu een (beperkte) wachtlijst moet hanteren. Hij vraagt wel van te voren examens aan en deelt leerlingen op die examens in al naar gelang de vorderingen, dus het is niet zo dat je hier maanden moet wachten omdat hij er als kleine rijschool bij die gekte op het CBR niet tussenkomt.
Het oefenterrein dat hij gebruikt is hetzelfde als wat Nelen gebruikt, alleen vanuit Diemen rij je er in nog een vijf minuutjes heen. Maar het lijkt me vooral belangrijk dat het klikt met een instructeur, zodat je je op je gemak voelt. (Afgezien van dat een instructeur natuurlijk aantoonbaar bekwaam moet zijn: let op KNMV certificaat!)
Bij Versnel kun je ook zelf aangeven wat je prettig vindt: een keer lessen per week of vaker als je kunt, 1,5 of 2 uur les etc. Da's wel een groot voordeel van een kleine rijschool met persoonlijke benadering vind ik.
 
Waarom klikte het bij jou niet bij RVV?

Ik had niet het idee dat ik nou veel bij hem leerde.
Verder gaf hij mij niet het gevoel van vertrouwen. Maar dat is persoonlijk.
Of het met een instructeur klikt is toch voor iedereen anders.
 
Ik had niet het idee dat ik nou veel bij hem leerde.
Verder gaf hij mij niet het gevoel van vertrouwen. Maar dat is persoonlijk.
Of het met een instructeur klikt is toch voor iedereen anders.

Ik snap wel wat je bedoeld ja. Je moet af en toe de feedback zo'n beetje uit hem trekken, maar ik weet er goed mee om te gaan en heb er toch AVB en theorie gehaald ;)
 
www.rijschoolbuis.nl
de Clerqstraat 121 te Amsterdam :]
subtotaaltje: +3 :P

Had eerste les bij een andere (bij nader inzien geen naam van deze vrij grote rijschool), maar dat ging werkelijk nergens over. Instucteurs die staan te bellen als je je oefeningen doet en verder weinig hulp.

Toen ging ik bij Buis lessen en wat een wereld van verschil.
Plezier in de lessen en leuke oefeningen die de oefeningen een stuk makkelijker maakten.
Heb alles dan ook in één keer gehaald. Aardige en kundige mensen.
Heb mijn vriendin er dan ook een paar maanden geleden gelijk naar toe gestuurd toen zij haar A'tje wilde behalen.

Daarna ook nog een keer meegeweest op een van hun toertochten en dat was ook erg vermakelijk ;)

Dikke aanrader dus.
 
Ik raad je aan om anders proeflessen bij verschillende rijscholen te nemen om te kijken met welke instructeur het beste klikt.

Zelf ben ik begonnen bij RVV, maar dat klikte dus niet zo.
Daarna Nieuw-Amsterdam en dat was ook niet echt mijn ding.
Nu les ik bij Ferry en dat bevalt me erg goed. Enige is dat zij zijn verhuisd naar halfweg.
Maar ondanks dat zeker een aanrader.

Ben eerst bij ferry gaan lessen pakket genomen maar na 4 lessen vond ik dat et niet opschiete, aangezien je een pakket neem en dus examen gericht wilt lessen.

Toen bij AAK gegaan en gewoon per les betalen en ging na 5 lessen me examen AVB
en 6 voor AVD en ya in 1 x slagen he
 
Hallo allemaal,

Effe allereerst dit!!!
IK BEN VOOR ALLES IN 1 X GESLAAGD !!!! *O* :9

Kort gezegd ben ik razend enthousiast over rijschool VERSNEL. Het begon allemaal kortgeleden zo'n 6 weken geleden.
Na veel tegenslagen afgelopen jaar heb ik deze zomer een oude hobby opgepakt. Scooters tunen en opknappen.
Maar na de breuk met mijn relatie dacht ik bij mezelf ik wil iets nieuws, iets spannends. Iets waar ik me lekker in uit kan leven.


Ik heb altijd een voorliefde gehad voor snelle auto's en motoren. Rijbewijs had ik al, en menig streetlegal meeting had ik ook al gehad. Mijn horizon verrijken door mijn motorrijbewijs te halen was de volgende stap.
Ik zocht menig rijschool af maar kon niet echt slagen er een te vinden waarvan ik kon zeggen "die ontvangen mij met open armen ". Uiteindelijk eentje gevonden die scherp geprijsd was en ook nog een en ander te bieden had als een eigen broek, oortje en bruikleen van volledig "biker gear ". Ik kwam bij ze via een lieve collega en vriendin Stephanie. Die was toevallig al bezig was met haar rijbewijs en mij aanspoorde eens een proefles te nemen bij Adil the Big Boss achter Versnel. Ik greep de kans en sprak af.



Ik dacht bij een luxe gebouw te gaan aankomen gezien het feit dat zijn slagingpercentage op nummer 1 staat in de Randstad. Maar niks is minder waar. Een luxe gebouwtje en dure rijscholen zeggen dus geen bal achteraf!!!
Ik sta bij een hoekwoning en toen ging een rolluik omhoog en er komt een kort getint mannetje naar buiten en ik dacht echt "waar beland ik nu weer, een Motorrijschool midden in de woonwijk!!!.
Ik ben Adil jij bent zeker Ricardo...En hij geeft me een hand. Dit bleek dus de gouden handdruk die mij nu mijn rijbewijs heeft bezorgd. Vervolgens werp ik een blik in de garage en daar staan dik 15 motoren weggestopt! (Overigens is de eerste paal van zijn binnenkort nieuw te openen rijschool al bijna in de grond.)


Maar goed ik liet hierbij mijn kans om op een motor te lessen niet voorbij gaan en stapte achterop om mijn intake bij Adil op een afgelegen parkeerplaats voort te zetten. Dit ging zelfs voor Adil en mij beter dan we verwachtten. Dit ook mede dankzij zijn geduld, inzicht en consequent handelen.... "and so a new star was born from the hands of Adil".

Ik ben door de tijd heen een eigen rijstijl gaan aannemen. Adil en co moest van mij (zoals hij zegt) van een ruwe diamant een echte diamant slijpen. En dat gebeurde ook. Vervolgens kreeg ik met meerdere instructeurs te maken. En ik dacht WAAAAAT!!! dat wil ik helemaal niet! Maar dit resulteerde toch echt tot heel veel goeds.
Je leert niet van 1 maar van 4 zeer getalenteerde motorrijinstructeurs op hun manier wel heel veel. Buiten dat, ze staan in heel nauw contact met elkaar over elke leerling waarmee ze lessen. Daarnaast wordt alles na elke les goed bijgehouden in boeken.

Maar toen de grote dag....regen regen en nog eens regen....maar helaas tis niet wat u denkt...
Dat wordt makkelijk slagen!? Absoluut niet. Tis wel zo dat je minder aangerekend kan worden vanwege het natte weer maaaaar er wordt wel van je verwacht dat je je zeker niet als een bang muisje achter elke auto gaat verstoppen.
1 tip als je je motor respecteert, respecteert de motor jou. En bel nooit af bij slecht weer. Lessen met slecht weer werkt echt alleen maar in je eigen voordeel.



Ik heb mogen afrijden op de zeer mooie Kawasaki ER-6 waar maar weinig op kunnen slagen. Tis een zeer snelle maar ook wendbare motor waar je (als je het aankan) vlug mee uit de voeten kan. Maar pas op dit kan dus ook veel te snel. En daardoor kun je dus zakken. Ik ben van huis uit al een snelle Jelle dus de motor ligt mij juist zeer goed. Tevens rijden de andere 2 modellen (Honda CBF en Kawsaki ER5) ook erg lekker, maar tis toch ieder zijn ding en dat was de ER-6 voor mij .


De examenvrees wist toch weer op erg hoog niveau mij te bereiken en ik begon best te shacken en zwaar te ademen. Dan is het echt zo fijn om een man als ADIL naast je te hebben. Die voor het examen gezellig een bak koffie met je drinkt en je klaarstoomt om de puntjes nog even met je op de i zetten en je daarnaast vooraf nog kort wat wijze woorden influistert door de zenuwen heen.
Tevens is het ook erg fijn een vertrouwde stem te horen bij je examen. Jawel hij gaat elke examen met je mee. En bij mijn ervaring praatte hij ook door de portofoon vanuit de examinatorauto.
Het examen verliep erg vlot en na een paar keer schreeuwen in mijn helm was me spanning al weer een beetje weg.

De AVB-examen ,Theorie en praktijk heb ik in minder dan 6 weken gehaald. De laatste drie weken heb ik elke week een examen gedaan. En dit allemaal precies zoals werd uitgerekend vanaf de eerste les.
Mijn ervaring was zo verschrikkelijk goed dat ik daarom zo een verhaal als dit heb geschreven.
Ik als persoon ben erg eigenwijs, een zenuwpees en vooral ongeduldig en snel in het verkeer.
Ik ben nu bijna 10 jaar actief in de transportsector en ben door dit alles nu zeker meer respect in het verkeer gaan krijgen.
Dit mede dankzij Rijschool Versnel en co.

Kort samen gevat wie ze zijn.

Adil :
Soort Motor: Witte CB1000R (Blitse autoritaire 2wieler 8-) ) , daarnaast een Trans Alp, soms op een Ducati 748 of op een Naked Bike FireBlade.
The Tiny Big Boss achter alles die zelf met een zeer groot bloed zweet-en-tranen-gehalte zijn zaak runt. En zelf denk ik wel een van de meest intrigerende en professionele motorrijders die ik heb ontmoet.
Hij weet je haarfijn alles in detail te vertellen en schuwt zeker niet je buiten en tijdens de lessen altijd te helpen met vragen en of je een steuntje in de rug te geven voor het examen. De welgemeende PEPTALK.
Mijn dank is zeeeer groot !!!!Bedankt Adil!!


Gino:
Soort Motor: Naked Bike Fireblade en ook nog op zo'n wit apparaat met die rode en blauwe streepjes erop.. :(
The Tiny Big brother van Adil en een typische motoragent cq de lolbroek van het hele stel.
Met zijn slimme opmerking en gevatte streken laat hij je haarfijn alle instinkers van een examen zien.
Doen ze allemaal, maar deze man doet het echt op zo'n typisch oom agent maniertje...
No hard feelings Gino! Mede dankzij hem heb ik door zo'n gevatte streek een cruciale fout op een rotonde weten te vermijden in Osdorp tijdens mijn examen vandaag!!
Bedankt Gino!!

Vincent:
Soort Motor: A uBER big son of a bitch BMW 1200GS Adventure (een apparaat wat je graag achter je hebt als rugdekking tegen malloten op de weg)
Ach Vincent wat zal ik eens over hem vertellen......
Das een jongen waarbij bijna wel zeker motorolie in zijn pap is gedaan. Zo veelzijdig als hij op de motor is vind je uiteindelijk weer terug in jezelf na wat lessen met hem te mogen hebben gereden.
Dankzij zijn consequent reageren op mijn fouten en zeer handige tips die ik daarbij kreeg ben ik zelfs met een zeer sterke winderige dag op het AVB examen geslaagd in 1 keer. Hij had zelf graag 0 fout gezien maar de langzame slalom is gewoon niet mijn ding. Maar na 1 keer overdoen werd die oefening alsnog goed bevonden .Daarbij hielp mijn examenvrees ook al niet erg. Een pluim erbij dacht ik zo...
Bedankt Vincent!!!

Last but zeker not least.
Jan:
Soort Motor: BMW K1100 tourer
Jan heb ik helaas niet veel meegemaakt. Maar de 2 lessen die ik met hem had waren meer dan spannend te noemen. Door zijn strakke inhaalmanoevres en mijn verkeersinzicht resulteerde dit weer tot een beleving van me leven. Ook in een benarde situatie liet deze man zien het hoofd koel te kunnen houden.
Maar bij een tussentijds gesprek laat hij weer zien dat hij toch echt zo gek is als een deur .HAHAH
Zeker weer materiaal genoeg om de volgende 5 meetings mee door te kunnen.
Jan Bedankt!!!

Heren ik maak een diepe buiging :} naar jullie toe en wij groeten :W elkaar snel weer op een van de meetings of uitjes!!!! :Y

Tot ziens en Bedankt allemaal!!!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan