Motorrijschool bekeurd.

Want

Die hard MF'er
29 dec 2019
753
977
Dordrecht
Dortse motorrijschool krijgt fikse bekeuring vanwege geen afstand houden. Helaas weer iemand als kleine ondernemer voor gaas.
 
Afstand houden als bumperkleven? Eigen fout
Afstand houden als COVID maatregel: eigen fout.
Als ondernemer ken je de regels, dus niet zeuren.
 
Beetje weinig informatie om op te reageren.
Vraag me sowieso af wat je er mee wil bereiken
 
Ach ja zolang kamerleden met covid gewoon aan het werk gaan. en daarna zich door de chauffeur naar huis laten rijden. bedoel wat moet een rijschool houder dan.

zich aan de regels houden en felle kritiek uitten, z’n stem gedrag aanpassen, in z’n vrije tijd coronaproof demonstreren, etc.als ie het ineens is met iets.

zieligdoenerij.
 
zich gewoon aan de regels houden. Heb je een bron van het verhaal. Want waarschijnlijk staat daar meer in dan dat je hier vertelt
 
1,5 meter regel geld ook buiten. En het feit dat andere rijscholen aan meer dan 1 leerling les geven, betekent niet dat je daar geen boete voor kunt krijgen. Wat dat laatste betreft heeft hij dus gegokt en verloren.
 
Stuk gelezen. Hij wist het dus. Eigen fout.
buitenlucht of niet, belachelijk of niet.
Zelf de regels overtreden en dan er niet mee eens zijn dat er gehandhaafd wordt.
Arbeidshygienische strategie toepassen.
 
Zo nú dit.

Er was een tijd dat Nederlanders erom bekend stonden eigenzinnig te zijn en niet zomaar onzinnige regels te accepteren.

Nu hoor ik overal alleen nog maar, regels zijn regels, hoe belachelijk ze ook zijn.
Terwijl er - ook hier- geen hond is die zich in de supermarkt aan de afstandsregels houdt.
Niemand ook die erover zeurt dat een lege winkel je binnenliet, terwijl je je niet volgens de regels 4 uur van te voren had aangemeld.

Alle begrip voor de rijschoolhouder. Soms moet je verder kijken dan regels alleen.

Ik vrees dat ie financieel inderdaad zal bloeden, doodtriest, maar de doorgeslagen ( maar selectief toegepaste) regeltjesne*kmentaliteit vind ik triester.
 
Wat als je zelf wel de regels toepast en er ontstaat oneerlijke concurrentie indien de collega bedrijven deniet zo nauw nemen.

Een ondernemer neemt risico door zelf verantwoordelijk te zijn. Hij behoort hiertoe ook de regels( grenzen) te kennen. Soms door ingecalculeerde risico’s te nemen.

de “Nederlander” is heel goed in regels toepassen, als men er zelf profijt van heeft. Owee als men er nadeel van heeft. Dan krijgt iedereen de schuld, lijkt het wel. Dan kunnen we heel zielig doen.

en wat zijn goede regels en wat niet. Dat is een hele andere discussie.
door een rood verkeerslicht rijden mag niet. Doe ik het wel, dan zijn de eventuele consequenties voor mij.
 
De regels van nu kunnen wel opvallend goed gehandhaafd worden ,voor corona maakte t allemaal geen f*ck uit , maar nu 8)7
wat kapot kan ,moet kapot :X
 
Zo nú dit.

Er was een tijd dat Nederlanders erom bekend stonden eigenzinnig te zijn en niet zomaar onzinnige regels te accepteren.

Nu hoor ik overal alleen nog maar, regels zijn regels, hoe belachelijk ze ook zijn.
Terwijl er - ook hier- geen hond is die zich in de supermarkt aan de afstandsregels houdt.
Niemand ook die erover zeurt dat een lege winkel je binnenliet, terwijl je je niet volgens de regels 4 uur van te voren had aangemeld.

Alle begrip voor de rijschoolhouder. Soms moet je verder kijken dan regels alleen.

Ik vrees dat ie financieel inderdaad zal bloeden, doodtriest, maar de doorgeslagen ( maar selectief toegepaste) regeltjesne*kmentaliteit vind ik triester.
En toch roept die rijschoolhouder dat over zichzelf af. Je mag lesgeven aan een kandidaat,..dat de boete 4000 euro is omdat het bedrijfsmatig is, is zuur. Ik vermoed dat andere rijschoolhouders zich wel aan de regels houden en dat deze man er nu uitgepikt is. (of de aandacht is op hem gevestigd) (door de concurrentie)
 
En toch roept die rijschoolhouder dat over zichzelf af. Je mag lesgeven aan een kandidaat,..dat de boete 4000 euro is omdat het bedrijfsmatig is, is zuur. Ik vermoed dat andere rijschoolhouders zich wel aan de regels houden en dat deze man er nu uitgepikt is. (of de aandacht is op hem gevestigd) (door de concurrentie)
Hij roept het over zichzelf af, maar in mijn ogen is niet hij hier de domme l*l en dat proef ik me wat te vaak tegenwoordig.

Mensen zijn in het nauw gedreven door regels.

Er is hier een tabakszaak/ boekhandel weken open geweest alleen voor postzegels en pakketjes, ondertussen zien ze iedereen de super uitlopen met sigaretten en paperbacks, daar breekt je hart van.

Als regels je dan onzinnig lijken, heb ik er echt alle begrip voor dat men ze naast zich neerlegt.
Dat is pure noodzaak/overlevingsdrang
 
Hij roept het over zichzelf af, maar in mijn ogen is niet hij hier de domme l*l en dat proef ik me wat te vaak tegenwoordig.

Mensen zijn in het nauw gedreven door regels.

Er is hier een tabakszaak/ boekhandel weken open geweest alleen voor postzegels en pakketjes, ondertussen zien ze iedereen de super uitlopen met sigaretten en paperback, daar breekt je hart van.

Als regels je dan onzinnig lijken, heb ik er echt alle begrip voor dat men ze naast zich neerlegt.
Dat is pure noodzaak/overlevingskans.
Gegokt en gepakt, vaak gaat het wel goed en komt het niet in de krant.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mens
Of je het nu wel of niet eens bent met de regels ze zijn er en je kan er voor bekeurd worden. Dus ja... erg zuur voor de hardwerkende ondernemer maar het is niet gek?
Ben het er niet mee eens (behalve 1.5m afstand houden, dat kan best en vind het zelf wel prettig) maar ja...
 
Zouden ze in de politiek ook bekeurd worden? , de besmettingen vliegen daar ook over en weer ,zal vast niet he' :N
 
Het is wel weer allemaal lekker zwart/wit. Maximaal 1 instructeur en 1 leerling tijdens motor praktijk lessen. Waarom in godsnaam?

We kunnen wel allemaal lekker regeltjesne*ken maar kijken we ook verder dan onze neus lang is?
 
Kom op zeg, als je regels per situatie anders gaat bekijken of uitvoeren voelt heel Nederland zich benadeeld of roepen we dat we het niet snappen en dus niet luisteren. Als je regels opstelt en simpel houd voelt ook iedereen zich benadeeld maar is het wel duidelijk zonder dat een groep word bevoordeeld of benadeeld en zich er niet aan gaan houden. Gebruik dan geen argumenten en doe lekker je eigen ding en accepteer dat je dan een boete kan krijgen.
Ik zal ook niet klagen als ik een snelheidsboete krijg, of een andere overtreding. Zelfs bij de boete voor negeren van rood knipperend licht heb ik niet geklaagd... (en toen was ik nogwel jong)

Samengevat, de Nederlander klaagt toch wel. Dat brengt mij op het volgende:
Leuk corona topic trouwens! Kan iedereen weer lekker in klagen, die hadden we nog niet🙃
 
4000 piek... Allememachies... Daarvoor kun je bij wijze van spreken ook 8 jaar brommen voor een moord afkopen bij justitie. Zou graag eens een rechter horen die uitlegt waarom hoge straffen voor dit feit nu opeens wel zin hebben.
 
Hij roept het over zichzelf af, maar in mijn ogen is niet hij hier de domme l*l en dat proef ik me wat te vaak tegenwoordig.
Mensen zijn in het nauw gedreven door regels.
Ja dit klopt wel, althans ik ervaar de situatie zo.. Maar dat als excuus gebruiken om de regels maar te overtreden, dan word het ook niet beter... De regels zijn bizar. Ageer daar dan tegen in plaats van boos zijn omdat je een risico nam en verloor. Vind persoonlijk die ondernemer zeker geen domme lul en ik snap de overlevingsdrang. Maar dan maar denken 'schijt eraan', dat gaat ook niet helpen. De hoogte van die boete is wel debiel overigens.
Er is hier een tabakszaak/ boekhandel weken open geweest alleen voor postzegels en pakketjes, ondertussen zien ze iedereen de super uitlopen met sigaretten en paperbacks, daar breekt je hart van.

Als regels je dan onzinnig lijken, heb ik er echt alle begrip voor dat men ze naast zich neerlegt.
Dat is pure noodzaak/overlevingsdrang
En waar trek je dan de grens? Het liefst zou ik zaterdagnacht de kroeg uitspelen en ik vind het stom dat dat niet kan. Die kroeg is voor mij plezier, maar een ander z'n brood. Maar doen dan? Het liefst zou ik meehelpen bouwen aan een festival voor 100.000 bezoekers en ik vind het stom dat dat niet kan. Dat festival is mijn brood en plezier voor de ander. Maar doen dan?

Ik weet niet wat wijsheid is. Wat ik wel weet is dat alles naar de focking tyfus gaat als er niet snel verbetering in de zaak komt en de top van de politiek zich blijft gedragen als een stel populistische kleuters. Regels maar negeren dan?
 
Ja dit klopt wel, althans ik ervaar de situatie zo.. Maar dat als excuus gebruiken om de regels maar te overtreden, dan word het ook niet beter... De regels zijn bizar. Ageer daar dan tegen in plaats van boos zijn omdat je een risico nam en verloor. Vind persoonlijk die ondernemer zeker geen domme lul en ik snap de overlevingsdrang. Maar dan maar denken 'schijt eraan', dat gaat ook niet helpen. De hoogte van die boete is wel debiel overigens.

En waar trek je dan de grens? Het liefst zou ik zaterdagnacht de kroeg uitspelen en ik vind het stom dat dat niet kan. Die kroeg is voor mij plezier, maar een ander z'n brood. Maar doen dan? Het liefst zou ik meehelpen bouwen aan een festival voor 100.000 bezoekers en ik vind het stom dat dat niet kan. Dat festival is mijn brood en plezier voor de ander. Maar doen dan?

Ik weet niet wat wijsheid is. Wat ik wel weet is dat alles naar de focking tyfus gaat als er niet snel verbetering in de zaak komt en de top van de politiek zich blijft gedragen als een stel populistische kleuters. Regels maar negeren dan?
Politieke kleuters knuffelden elkaar de Corona na de verkiezingen ,geen handhaving ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan