Motorrijschool voor doven in de buurt van Den-Haag

Top MRND-X voor de info, als je idd de naam van die school in Den-Haag kan achterhalen en posten, ben ik en mijn vriendin je erg dankbaar. :}


@BlackHornet04: bedankt, ik geef het aan haar door.


Ja ik heb het eindelijk gevonden! De wegmisbruiker had toch gelijk...niet in Steenbergen, maar ook in Den Haag.
Zie bij de volgende post...
 
Verkeersschool Hans van der Maaten
Elviraland 5b
2591 GE Den-Haag
tel: 070-3478105

De verkeersschool Hans van der Maaten is al sinds 1979 actief en wij hebben ons gevestigd op Elviraland 5b in Mariahoeve (Den Haag). De verkeerschool bestaat uit een viertal ervaren instructeurs. U kunt bij ons auto-, motor- en aanhangwagen rijlessen nemen.

Motorrijlessen in Den Haag worden gegeven door Ben van der Lecq. Voor het geven van motorrijles in Den Haag beschikken wij voor de lichte categorie over Suzuki's 250 gn en voor de zware categorie Kawasaki's ER-5.

Wilt u autorijles, motorrijles, aanhangwagenrijles of wilt u gewoon wat extra oefeningen doen? Laat het ons gerust weten. Mocht u informatie willen hebben die niet op onze website vermeld staat of wilt u een afspraak maken, belt u ons dan op: 070-3478105.

Mobiele telefoonnummer: Ben van der Lecq 06-26080397

Vraag naar die Ben, hij heeft ervaring met de doven.

Succes!!!!
Laat me graag op de hoogte, dat vind ik altijd leuk om te weten als het gelukt is met je vriendin!!!!
 
Verkeersschool Hans van der Maaten
Elviraland 5b
2591 GE Den-Haag
tel: 070-3478105

De verkeersschool Hans van der Maaten is al sinds 1979 actief en wij hebben ons gevestigd op Elviraland 5b in Mariahoeve (Den Haag). De verkeerschool bestaat uit een viertal ervaren instructeurs. U kunt bij ons auto-, motor- en aanhangwagen rijlessen nemen.

Motorrijlessen in Den Haag worden gegeven door Ben van der Lecq. Voor het geven van motorrijles in Den Haag beschikken wij voor de lichte categorie over Suzuki's 250 gn en voor de zware categorie Kawasaki's ER-5.

Wilt u autorijles, motorrijles, aanhangwagenrijles of wilt u gewoon wat extra oefeningen doen? Laat het ons gerust weten. Mocht u informatie willen hebben die niet op onze website vermeld staat of wilt u een afspraak maken, belt u ons dan op: 070-3478105.

Mobiele telefoonnummer: Ben van der Lecq 06-26080397

Vraag naar die Ben, hij heeft ervaring met de doven.

Succes!!!!
Laat me graag op de hoogte, dat vind ik altijd leuk om te weten als het gelukt is met je vriendin!!!!


Top, zal ik doen. ff kortsluiten met haar en dan nemen we contact op met de rijschool. Kan ze lekker beginnen en straks naast me rijden ipv achterop. :]
Link naar de rijschool is trouwens http://www.hansvandermaaten.nl/
 
:W ben benieuwd of je vriendin inmiddels al begonnen is met haar rijlessen en hoe vordert het :?
Het is al 3 maanden terug ... -O-

Greetz, Miranda



[Edit: Dag oma :W ]
 
ook weer een late post van me.. (ik zie dit topic nu pas :S) ik ben zwaar slechthorend (bijna doof zegmaar) en ik heb in arnhem bij J. Dam gelest (groot rijschool datwel) en ze hadden daar veel geduld voor me, en de instructeur deed ook moeite om goed met me te kunnen communiceren. de radio werkte voor me niet, kraakte te veel en ik kon de instructeur sowieso niet verstaan. dit loste ik simpelweg op door te duolessen (dus ik in de midden) of even vooruit praten (dat ik zo en zo moet gaan) en zo heb ik ook de examens gedaan, en alle 3 in 1x gehaald..

en nu rij ik alweer een half jaar solo motor. en het bevalt me goed! (al vind ik mezelf best meer een agressieve motorrijder dan een defensieve motorrijder O-) )

Zooropa
 
ook weer een late post van me.. (ik zie dit topic nu pas :S) ik ben zwaar slechthorend (bijna doof zegmaar) en ik heb in arnhem bij J. Dam gelest (groot rijschool datwel) en ze hadden daar veel geduld voor me, en de instructeur deed ook moeite om goed met me te kunnen communiceren. de radio werkte voor me niet, kraakte te veel en ik kon de instructeur sowieso niet verstaan. dit loste ik simpelweg op door te duolessen (dus ik in de midden) of even vooruit praten (dat ik zo en zo moet gaan) en zo heb ik ook de examens gedaan, en alle 3 in 1x gehaald..

en nu rij ik alweer een half jaar solo motor. en het bevalt me goed! (al vind ik mezelf best meer een agressieve motorrijder dan een defensieve motorrijder O-) )

Zooropa


Dat vind ik knap voor je en ook trots op jou *O*

Wat je hierboven beschreef, heb ik ook hetzelfde. Gene probleem.

Maar toen je moest afrijden, kreeg je zeker tevoren 'n bekende uitgestippelde examenroute :?

Mijn instructeur is van plan om zo dat met mij te doen, wel moet ik eerst avb halen, daar ik vorige week gezakt ben door de extreme zenuwen :X
 
ow da's wel balen van die avb :( en nee, ik heb een standaard examen gedaan.. we hadden gewoon goed vooruit gepraat... en de examinator zou me signaleren met groot licht als ik fout mocht rijden, (en ook richting aanwijzers van de examinator deed wonderen :) ) kortom, de examinator had wel opmerkingen, maar was desondanks geslaagd. (hij zei onder andere, dat ik niet eventjes (bijv) naar links rij om rechtsaf te slaan.. (maar ik deed het om platter door de bocht te gaan :D )

maar ik heb zo'n vermoeden dat ik je ergens van ken.... ken je misschien Chantal en Herco? zo ja, dan moet ik je kennen...

Zooropa
 
ow da's wel balen van die avb :( en nee, ik heb een standaard examen gedaan.. we hadden gewoon goed vooruit gepraat... en de examinator zou me signaleren met groot licht als ik fout mocht rijden, (en ook richting aanwijzers van de examinator deed wonderen :) ) kortom, de examinator had wel opmerkingen, maar was desondanks geslaagd. (hij zei onder andere, dat ik niet eventjes (bijv) naar links rij om rechtsaf te slaan.. (maar ik deed het om platter door de bocht te gaan :D )

maar ik heb zo'n vermoeden dat ik je ergens van ken.... ken je misschien Chantal en Herco? zo ja, dan moet ik je kennen...

Zooropa


_O- dat je deed 't om platter door de bocht te gaan...maar ben echt blij dat je het gehaald hebt!

Ja, ik ken Chantal en Herco :Y
Ik zie ze af en toe via mijn beste vriendin Aroena.

Had ik je eerder ontmoet of zo? Dan wil ik je foto graag zien dan weet ik pas zeker of ik je al eerder heb ontmoet.
Je kan me mailen of zien op mijn Hyves :)

Doe Chantal en Herco de groeten van me, als je ze weer ziet :W
 
als je gaat bellen, bel dan ook even naar bonaparte (arno zuyderwijk) 070-3251810. Ik verwacht niet dat hij de meest aangewezen instructeur is voor haar, maar het is wel een erg goede instructeur die bereid is mee te denken en niet te beroerd is om een collega aan te bevelen (ik heb zelf bij hem gelest en meegemaakt dat hij mensen doorverwees naar een andere rijschool omdat hij van mening was dat ze daar beter ingesteld waren op specifieke behoeftes)

(andere m.i. goede rijscholen zijn m.i. Martien Don (wateringen) en Falke (Rijswijk). Ik ken die rijscholen minder goed, maar ze staan ook zeer goed bekend)
Arno is ook KNMV instructeur, dat zijn die anderen niet. Don is een bekende rijschool maar of ie goed is... geen idee...
 
Dag OMA,

Zo hier wemelt toch van meerdere dove motorrijders / lessers.

Ook ik ben zwaar slechthorend en wil ook hier mijn tip plaatsen voor een goede rijschool/ instructeur.

Ik heb van feb tot aug 2009 gelest bij verkeerscentrum Zoetermeer Verkeerscentrum Zoetermeer - Leren Rijden met Plezier! en zij hadden een ZZP-er ingehuurd om mij prive les te geven.

Hij heet Klaas van der Valk ( claassenmotoren@planet.nl toestemming gekregen om te plaatsen ) en KNMV instructeur.

Ik was ook zijn eerste dove leerling en ik vond het heel prettig van hem les te krijgen.
Hij was heel geduldig en legde goed uit met behulp van tekeningen.
Hij gaf ook slimme trucs en kent helaas geen gebaren maar heel goed lipleesbaar.

In de les reed ik dan voor hem en had ik wel oortje in en mijn gehoorapparaat in mijn borstzak van de motorpak.

De volume van het zender en ontvanger op hardst gezet en hij kon alleen heel hard LINKS, RECHTS, STOP (parkeerplaats zoeken), STOP STOP (noodstop) roepen en dan hoorde ik dat zachtjes.

Natuurlijk veel spiegelen en opletten op zijn knippers voor extra bevestiging dat ik wel goed had verstaan wat ie zeide.

Ook regelmatig parkeerplaats opzoeken voor uitleg en als we terug kwamen op de rijschool nog een keer op het witte bord tekenen als dat nodig was.

Zelfs voordat we vertrokken legde hij ook even uit welke kant we op gaan rijden en de parkeerplaats van CBR heb ik vaak bezocht.

Zo leerde ik de situatie op CBR Rijswijk kennen en de examenroutes veel gereden.

Op het examen van AVD zelf, was de zendertje kapot gegaan en hoorde ik alleen gekraak.
De examinator vond dat geen probleem en zei het mij dat ik op de knippers van de les auto moest letten en natuurlijk gaf hij ruim op tijd aan welke kant ik op moest.

Mocht ik de alarmknippers zien dan was het tijd om even aan de kant te gaan.
Dan vertelde ie mij hoe ik over de snelweg moest rijden en de rest zelf eigen route naar CBR gereden.

Het is allemaal heel goed gegaan en was dan ook voor alle onderdelen (theorie, AVB en AVD) in 1 x geslaagd.

Ik had 10 avb en 10 avd lessen van 2 uur nodig gehad.

Klaas is ook door andere rijscholen in te huren en is bespreekbaar hoeveel km afstand is mogelijk want hij woont in Bodegraven.

Veel succes en kom je je roze plasticje eens laten zien in onze doven motorclub uit Rotterdam?

www.ndmcfreedom.hyves.nl
 
Terug
Bovenaan Onderaan