Motorrit Maasbree 11.9.2005 voor all-roaders!!

XT666

MF'er
31 mei 2005
30
0
Roermond
Vanmiddag las ik in de MOTO73 de volgende advertentie:

Zondag 11 september is er een motorrit georganiseerd speciaal voor allroads.
De rit is 150km lang en gaat voor 70% over onverharde, maar toch openbare wegen.
Het is zeker geen enduro of cross evenement, maar de rit heeft wel een rally-achtige tint.
Er stond een afbeelding bij van een Cagiva Canyon 500, en dit is toch meer een ON dan een OFFroad machine...

De start is vanaf 9.15 uur bij restaurant "BOSZICHT" (ligt op de doorgaande weg van Maasbree richting Venlo/Blerick).

Hier moeten we natuurlijk met zijn allen bij zijn dit wordt SUPER !!!

Het emailadres van de organisator ben ik ff kwijt, misschien kan iemand die de MOTO73 in huis heeft dit hier posten?
 
Laatst bewerkt:
Twijfel twijfel...

De week erna is er ook een rit (daar doe ik aan mee) en de week daar al weer na ook eentje (waar ik ook voor ingeschreven sta.. )

Wordt op den duur wat veel, vrees ik...

Zin heb ik wel..
 
In dezelfde advertentie staat dat de kosten 13 euro
smiley-bugeyes.gif
zijn...

OF dit is een drukfout (normaal tarief is 3 euro incl. 1 consumptie) OF je krijgt er veel meer voor (iets te eten na afloop of onderweg) OF de man wil er veel geld aan verdienen :N

Afijn, ik ga hem eens een mail sturen en dan post ik de reactie weer hier.
 
Kosten roadbook drukken zijn aardig inclusief het uizetten van de rit, narijden en controleren of er in de tussentijd geen wegen zijn afgesloten etc.
 
Laatst bewerkt:
Roadbookrit zoals ik ze ken kost tussen de 10 en 20 Euro (Leo iets van 10 Euro, Ketelaars 18 euro)

Krijg je wel een mooie route voor terug die je zelf niet zou vinden. Zeker als het 70% offroad is.
 
Jullie hebben helemaal gelijk, dit is allesbehalve een gewone toerrit waar je obv een paar copietjes de route na moet rijden!!

De uitleg van de organisator was als volgt:

[qoute]zonder de plicht te voelen om ons inschrijftarief te verantwoorden, wil ik
je bij deze wel uitleggen waarom Euro13,-- gevraagd wordt .

Je geeft zelf al aan dat het moeilijk is legaal een dergelijke route uit te
zetten, weet je hoeveel kilometers er gereden dienen te worden, met een
jeep,
wel te verstaan , om ongeveer 150 km onverhard uit te zoeken uiteindelijk
aan mekaar zien te breien, en vervolgens op papier te zetten. reken minimaal
met de faktor 3.5 exclusief de aanlooproute's in dit geval vanuit onze
woonplaatsen tot het verste punt in de route 85 km.
de route drukken en op maat snijden kost ongeveer Euro 1,75 per route
vervolgens de consumptie min. 1,50 Euro, inkl. nog wat andere onkosten,
verteer etc.
gratis foto,s voor de deelnemers
is het zo dat bij een deelnemeraantal van gemiddeld 70 rijders ( ieder
jaar )er niet al teveel overblijft voor om royaal een feestje te gaan
bouwen..

Wij betalen bij offroad ritten (in Belgie) gemiddeld 35,- tot 50,-- Excl.
borgsom van euro 50,-- voor het rugnummer , voor deelname aan dit soort
ritten, de individuele offroad gidsen zitten inmiddels ook op tarieven
varierend van 20,-- tot 40,-- per deelnemer per dag, dus!!!
een motorcross grandprix bezoeken kost inmiddels Euro 45,-- om maar te
zwijgen van entrees van div. popconcerten, beurzen, etc. etc.etc.

We zijn beiden goedbedoelde liefhebbers, die ontzettend veel vrije tijd in
deze toer steken, ( ondanks zeer drukke werkzaamheden) en zien dit gelukkig
beloond
met altijd weer zeer tevreden deelnemers, die als het even kan ieder jaar
weer van de partij zijn. Dit soort voldoening is wat wij willen hebben.[/quote]

Ik heb me zojuist ingeschreven. :]
Diegenen die mee willen: inschrijven gaat dmv een email aan jan.tullemans@hetnet.nl met de volgende gegevens;

Naam/adres/woonplaats
Motor + type
 
.....Leo iets van 10 Euro.....

Klopt.

Maar wij bieden 18 september geen consumptie / foto`s aan vandaar dat wij iets goedkoper kunnen zijn.

Om even aan te geven hoeveel km je soms moet maken om tot een legale rit te komen; wij zijn gevraagd voor een rit in de buurt van Echt ( 10.09.2005 ) van ongeveer 60 km allroad. Toen wij klaar waren hadden we 110 km op onze xr-dagtellers staan en 250 km op de dagteller van de bus.

Dat geeft je te denken wat de 150km van Maasbree ( 11.9.2005 )
en de 225km van Odiliapeel ( 18.9.2005 ) echt geweest zijn.

Kan niet praten voor Maasbree maar voor de Odiliapeel zijn nog plaatsen vrij: odp :] tiscali.nl

LEO
 
Laatst bewerkt:
Die rit 10/9 te Echt, is hier al meer info over?
Waar kun je je inschrijven bijv.?

Travelmaniacs weekend 9,10 en 11 september 2005

Avontuur. Andere culturen. Onbekende bestemmingen. Vrijheid.
Nieuwe levenservaringen. Sterke verhalen, mooie plaatjes, gelijkgestemden, en veel gezelligheid.
Het begint al een beetje een traditie te worden: het tweede weekend van september is het Travelmaniacs weekend!
Het Travelmaniacs weekend is een treffen voor mensen die met auto of motor buiten Europa reizen, of graag zouden willen reizen. Dat doet er verder niet toe. Het is vooral een uitgelezen kans met mensen te spreken die besmet zijn met het reisvirus, om meer te leren over voorbereidingen, preparatie, bepaalde routes, alles wat erbij komt kijken. En om sterke verhalen te horen, en mooie plaatjes te bekijken!!! En ook de allroadrit staat weer op het programma!
Wanneer? 9, 10 en 11 september

De lokatie: Camping Böhmerwald te Koningsbosch, Limburg.
(www.bohmerwald.nl)

Het programma voor zaterdag: (onder voorbehoud)

09.00 - 10.00 start allroad-roadbookritrit (±60 km, de route is uitgezet door Leo van Leeuwen en Maarten van de Elzen.

Vanaf 13.00 o.a.:
Fried Anepool vertelt over de verschillende reizen die hij gemaakt heeft met een speciale zelfbouw Yamaha combinatie XS/XT tweecilinder, waarmee hij o.a. in Afrika en Australië geweest is.

Robert van Leeuwen reed z'n BMW 1100 GS vanuit Nederland via het Midden-Oosten en Azië naar Australië. Wat hij in Australië meemaakte is niet voor mietjes. Als je het wilt weten, zul je zelf moeten komen luisteren!

Zaterdagavond: Dakar 2005 Wie de lezing gaat doen blijft nog even een verrassing. De assistentie truck van het MD-trucks team is er bij, evenals de speciale XT500 van Henno van Bergeijk, die in 2006 aan de Dakar mee gaat doen.

Bij voldoende belangstelling worden er mogelijk op zondag ook nog één of twee lezingen ingepland!!

Vrijdagavond en zaterdagavond kan er uiteraard op de camping overnacht worden, we hebben ons eigen veldje naast een gezellige feestzaal, inclusief bar. Ruimte zat dit jaar, ook bij de barbecue.

Let op: de allroad rit kun je alleen rijden na voorinschrijving (ivm planning) Mocht je mee willen doen, laat het ons dus even weten! De kosten bedragen 7,50 Euro p.p. . (er wordt met roadbooks gereden. Geen roadbookhouder? Geen probleem, er zijn voldoende mensen om met mee te rijden)

Tarieven:
Overnachting: 5,00 € per persoon
ontbijt : 2,50 €
Barbecue : 10,00 €
Allroadrit : 7,50 € (incl. roadbook)

Laat het ons even weten als je komt ivm de planning. Dit geldt in ieder geval voor de barbecue en de allroad rit.

E-mail: marcel.vermeij@travelmaniacs.nl

Tot dan!!!
 
Die rit zaterdag lijkt me ook wel wat... ik wacht tot ik de weersvoorspellingen hoor voor dat weekend en neem dan de beslissing.
Dit zal dus pas rond 7 sept zijn.
 
Die rit zaterdag lijkt me ook wel wat... ik wacht tot ik de weersvoorspellingen hoor voor dat weekend en neem dan de beslissing.
Dit zal dus pas rond 7 sept zijn.

Is een idee, misschien gooi ik gewoon een matras achter in de auto, motor op de aanhanger en rij daarheen. Ter plaatse ritje doen, nachtje slapen in koekblik, of evt een tent mee en klaar...

Klinkt wel weer leuk en is een mooie "training" voor me. Tevens minder heen-en-weer gerij vanuit Zeeland...
 
Ik heb besloten, ga ook naar travelmaniacs weekend, maar wel pas op een zaterdag en zondqagochtend weer door. Neem auto en aanhangwagen mee, en de motor dus op de aanhanger. Dag daarna door naar Maasbree. Mooi weekendje vol zo...
 
Nog 1 weekje slapen... hopelijk hebben we volgend weekend hetzelfde weer :Y
Eerst morgen naar Assen naar het WK superbike!! *O*
 
Het was superrrrr.
150km onverhard, je kon er "rustig" overheen maar dat deden wij dus absuluut niet.
Alleen bij wandelaars en fietsers remden we keurig af en even groeten, daarna standaard met 90-100km/h over de zand-, kiezel- en graspaden.
De weersomstandigheden waren bijna perfect: bewolkt 19 graden.
Helaas even miezer waardoor je door het stof ontzettend smerig werd en niets meer zag...

We waren met ca. 50 motorrijders totaal maar ik reed in een groepje van 4.
Zeeuwse klei ontmoet Limburgse bagger zeg maar (2 aan 2) :)

De tussenstop net voor de oversteek met het veerpont was een mooie gelegenheid om de meterslange routerol te wisselen;

img05736bw.jpg


1 kritisch momentje gehad toen het achterwiel blokkeerde bij het terugschakelen in nat gras... voorwiel in linkerspoor en achterwiel in rechterspoor...en dat met 80 km/h...liep net goed af.

Oh ja, en ik ben kort tegen Mark aangebotst in een bocht, maar dit had volgens mij geen schade (of is er een sluitclip van je laars gesneuveld Mark? )

1 schadepost was er wel: de koplamp van Pat's KLR650 kreeg een opvliegende kei van de prachtig klinkende KTM te verorberen...en barstte in 10 stukken.

Al met al een geweldige zondag!!
 
Zo...Zeeuwse Klei is ook weer terug in het Zeeuwse...

Gisteren wilde ik om 5 uur 's ochtends uit bed om tegen 6 uur te gaan rijden. Ik was van plan ok naar het Travelmaniacsweekend te gaan in Echt. Daar was nog een kort roadbookritje en het één en ander. Een aantal erg gave lezingen van onder andere de Dakarrijder Thomas Du Bois ea.

De roadbookrit startte al om 9 uur dus moest ik (2.5 uur rijden, auto met aanhanger) al vroeg weg....niet dus want om ongeveer 11 uur in de ochtend schrok ik wakker. Nouja, jammer dan...dan maar wat later daarheen en wel zien.

Ik kwam in Echt op de camping al gelijk een aantal bekenden tegen van een eerder gereden rit en vroegen of ik geen zin had in een rondje, ze gingen de rit nóg eens rijden... Gauw de motor van de aanhanger en mee...even lekker gereden en klaar.

Verder een zooitje gekeuveld met diversen (Speedyves was er ook, zónder KTM), was errug gezellig.


Vanochtend met auto en aanhanger naar Maasbree. Rubberfreter stond er al te wachten, en samen de motoren klaargezet en aangekleed. Roadbook geplakt en in de roller gefrot. XT666 belde al dat ie onderweg was.

Uiteindelijk gestart om een uur of 9.30 en gaan. In het begin wennen aan het roadbook, je ritme zoeken en wat zoeken. Na een uurtje rijden ging het steeds beter en wisselden Rubberfreter en ik steeds af. Naar gelang wie de weg dan even wist.
De rit zelf was erg tof. Niet te moeilijk, maar wel gewoon erg afwissleend. Van mul zand, graspaden, gravel (driften! :9~ ) knippenpaden, noem maar op...Paar leuke veerpontjes gehad onderweg, je komt op de mooiste plekjes.


Op een gegeven moment nog gestopt bij een tankstation, ff gevraagd of er iemand moest tanken. Niemand reageerde, dus ik dacht: hoppa, verder.

Kijk om, zie 4 koplampen volgen (we waren met 4, dus ik dacht dat er nog iemand achteraan reed) en denk dat iedereen dus netjes meekomt. Na een km of 10 telefoon. Bleek dat XT666 nog op het tankstation was en de "koplampjes" dus niet bij onze club hoorden. We zijn maar ff netjes teruggereden... _O-

@XT666: niks beschadigd hoor. Alles prima in orde. Deed alleen ff wat zeer, maar was na 5 minuten rijden al over.

Oja, max 117 km/h offroad (op mijn Sigmaatje dan)
totaal ca 183 km gereden

Jullie hebben wat gemist...
 
Yo,
Ook weer thuis, en alles schoongemaakt. Ktemmetje staat weer te blinken *D .
Ik heb mij heel goed vermaakt vandaag, bedankt voor de gezelschap.
En Pat, nogmaals sorry voor die koplamp als die steen van mij kwam. Tja Ktemmetje schiet soms met stenen :o

Ik dacht laat me nog even op het forum kijken, sta ik daar weer al levensgroot op met mijn roadbookkunsten |(

Al met al een leuke dag gehad!
 
Fototje van net voor we vertrokken
full

(let op die "drijver" achter op Klei zijn motor. dan blijft z'n motor drijven als hij in een diep water mocht vallen) :+
 
Fototje van net voor we vertrokken
(Afbeelding)
(let op die "drijver" achter op Klei zijn motor. dan blijft z'n motor drijven als hij in een diep water mocht vallen) :+

Jaloers hè?

Ding is nog onbreekbaar ook. Een keer gruwelijk hard mee gevallen, maar alleen een beetje gedeukt, niet gescheurd of wat dan ook.

Ik draag gereedschap enz niet graag op mijn lijf, daar is dat pijpie voor. Zit wat boordgereedschap in, voor het geval dat, zeg maar... Niet mooi, maar wel doeltreffend. Ook ideaal om een dikke roltas tegen vast te leggen als je met de motor op vakantie gaat (is uitgetest, werkt perfect)
 
Terug
Bovenaan Onderaan