Motorrit naar Rusland Aug. 2015

CBRFOREVA

MF'er
8 apr 2009
146
0
Dordrecht
Beste forumleden,

In augustus, van 12.08 t/m 25.08, organiseert Russian Federation of Mototourism en Night Wolves MG een motorrit naar Sevastopol (De Krim). Al voor de 20ste keer wordt daar (in de bergen op een meer Gasforta) grootste motorfestival (International Bike-Show) in Rusland gehouden. En dat wordt zeker extra groot gevierd!

Een groep motorrijders gaat vanuit Duitsland (verzamelpunt) richting Brest in Wit-Rusland. In de groep zijn motorrijders uit Oostenrijk, Switzerland en Duitsland. In Poland sluiten de Poolse motorijders bij deze groep aan. Zo gaat de groep naar Brest, Wit-Rusland. Daar worden ze verwelkomd door de motorrijders uit Wit-Rusland en Rusland. Samen maken ze rit naar Rostov-Don waar drie grote groepen gaan elkaar ontmoeten en samen verder gaan.

Tijdens de rit worden verschillende beroemde plaatsen en mooiste steden in Rusland bezochten. Enkele maanden geleden is in Tsjetsjenië een filiaal van Night Wolves MG geopend en zo gaat de rit ook naar de hoofdstad van Tsjetsjenië – Grozny. Het bezichtigen van grootste berg in Europa - Elbroes (een stratovulkaan) is ook in de planning! En heel veel meer.

Er is nog een groep uit Servië, Macedonia, Bulgarije en Slovakije. Deze groep gaat hun eigen weg maken via Romania en zuidelijke deel van Oekraïne direct richting de Krim. Bij deze groep wil een groep motorrijders uit Italië aansluiten. Ze zijn pas afgelopen weekend in contact gekomen met de organisatoren van de motorfestival.

Op de festival zijn motorrijders eregasten! Maak gebruik van deze mogelijkheid om kennis te maken met motorrijderswereld in Rusland, kennis te maken met Rusland!

Even kort info over de afstanden. De rit naar Brest +/- 1500 km. Van Brest naar Krim ongeveer 4000 km. De gemiddelde prijs per liter 95+ benzine vanaf Wit-Rusland kost 0.60 euro cent. De weg terug zal wel korter zijn en in totaal zou zo +/- 10.000 km zijn.

Bij interesse van Nederlandse motorijders in de rit en festival kan ik wel verder helpen info en contacten (zie ook web-site eronder)


Groeten,

Alexander


GAGARIN MOTOCUP' 2019
 
Laatst bewerkt:
Paar foto's

Foto 1
full
 
Laatst bewerkt:
Dat zou echt tof zijn, dit jaar ga ik persoonlijk niet redden maar lijkt me een supertocht om een keer te doen.

Eerst even m'n motor aanpassen voor een dergelijke rit...
 
Is het daar niet een soort van gevaarlijk? Als je er met een vliegtuig al niet veilig overheen kan..
 
Is het daar niet een soort van gevaarlijk? Als je er met een vliegtuig al niet veilig overheen kan..

Hoi! Nee, het is niet gevaarlijk. Er wordt niet gevlogen boven oorlog gebied in Oekraïne.

In Rusland zelf (ook in de Krim dus) is veilig. Eric Lobo (even googlen) was op bezoek bij NIGHT WOLVES MG. Bekijk zijn foto's en verslagen. Ook op faceboek te vinden.
 
Laatst bewerkt:
Is dat misschien idee om zelf eens te ontdekken hoe en wat? En niet alleen berichten uit media te geloven? Daarom zei ik ook het is een kans om Rusland te zien en ook kennis te maken met Russische motorrijders.
 
Ik wordt geconfronteerd met mezelf als Nederland tegen Rusland voetbal speelt!

Weet nooit voor wie ben ik dan :N Gelukkig gebeurt zeldzaam.

Op kantoor noemen mijn collega's mij De Rus en mijn vrienden in Rusland noemen mijn Dutchman!
 
Laatst bewerkt:
Mooi verhaal. :r Maar om nou aan de Poetin propaganda machine mee te doen....

Wel leuk dat ze Volgorad nog steeds Stalingrad noemen. Geeft wel aan welke ideeën ze er op nahouden
 
toevallig bekend welke dagen ze welke route afleggen? mogelijk rij ik jullie dan tegemoet. :Y

Hey! Ben je op de motor in Rusland? Vind even profiel van Eric Lobo (Fransman) op Facebook. Hij is nu door Rusland aan het reizen. En hij is op weg naar zijn 2de keer wereld- rond motorreizen. Staan mooi foto's van waar hij tot nu toe geweest.

De planning zoals op de website staat vermeld eronder.


The official program will start at 11th of August 2015

Dates: 11th – 24th of August 2015

12.08.2015 – Start of the motorcades from Russia and Europe;
17.08 – 19.08.2015 – Motorally across places of Military Glory to the South of Russia with attendance of memorials and rich and bright excursion program.
Motoally is including normative “Russian Versta” – 1000 russian verstas (1.064 km not more than for 14 hours 23 minutes). Also including motorcycle run to the biggest mountain in Europe – Elbrus. Only for the brave ones – reaching the top of it;
20.08.2015 – Transfer by a ferry across the Kerch Strait (from continent part of Russia to Crimea peninsula);
21.08.2015 Arrival at the mountain Gasforta (Crimea), setting up a campsite. Taking part in the legendary “Bike Show” as Guests of Honor!
22.08-24.08.2015 – Visiting memorials of military glory and historical complexes in Crimea, performing “Motorally Ai-Petri” from Bakhchisarai to Yalta for desperate ones and presenting awards for successful completion of the trial.
25.08.2015 – Closing party.
(WARNING: The plan is preliminary and will be adjusted in the course of the project, the main idea of the motor cade is to unit our nations).


Trip:

11.08 Meet in Brest
12.08 Brest-Rostov-on-Don 1100 km
13.08 Rostov-on-Don
14.08 Rostov-na -Donu – Pyatigorsk 500 km
15.08 Pyatigorsk – Grozny 300 km
16.08 Grozny
17.08 Grozny – Magas 100 km
17.08 Magas-Terskol 370 km
18.08 Terskol – Nevinnomysk – Abrau Durso 750 km
19.08 Abrau-Durso
20.08 Abrau-Durso – Kerch – Sevastopol 460 km
21.08 Balaklava – Bike Show
22.08 Sevastopol
23.08 Motorally Ai-Petry 100 km
24.08 Yalta
25.08 Going back home
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me een leuk tripje voor deze zomer. Helaas de vakantiedagen al op tegen die tijd ;) Alleen dag 2: 12.08 Brest-Rostov-on-Don 1100 km lijkt me onmogelijk... Niet alleen is het veel verder, je hebt ook nog 1 of 2 grensovergangen (afhankelijk van je route..) Trek daar maar 2 of 3 dagen voor uit...


In 2009 ben ik voor het eerst door Rusland gereden en vooraf van vrienden ook allemaal van dit soort reacties
Heen met de motor en lopen terug zeker? _O-
maar in RU zelf heb ik me geweldig geamuseerd en me geen moment onveilig gevoeld of die idioten van de bekende youtube filmpjes gezien. Verder wel het plan gesmeed ooit terug te komen en door te rijden naar Vladivostok. :) Maarja dat zal nog wel een paar jaar duren...

Ga je zelf wel die kant op Alexander?
 
Lijkt me een leuk tripje voor deze zomer. Helaas de vakantiedagen al op tegen die tijd ;) Alleen dag 2: 12.08 Brest-Rostov-on-Don 1100 km lijkt me onmogelijk... Niet alleen is het veel verder, je hebt ook nog 1 of 2 grensovergangen (afhankelijk van je route..) Trek daar maar 2 of 3 dagen voor uit...


In 2009 ben ik voor het eerst door Rusland gereden en vooraf van vrienden ook allemaal van dit soort reactiesmaar in RU zelf heb ik me geweldig geamuseerd en me geen moment onveilig gevoeld of die idioten van de bekende youtube filmpjes gezien. Verder wel het plan gesmeed ooit terug te komen en door te rijden naar Vladivostok. :) Maarja dat zal nog wel een paar jaar duren...

Ga je zelf wel die kant op Alexander?



Hoi Sven,

De 1100 km in een dag is inderdaad moeilijk maar niet onmogelijk. Het wordt de Russische werst genoemd (lengtemaat uit tsaristische tijden en is gelijk aan 1066.78 meter). Door Russian Federation of Mototourism en Night Wolves MG wordt diploma en patch uitgereikt voor deze discipline. En elk jaar staan op website van NW namen van mensen die het hebben gehaald. Ik had laats 800 km in 8 uur naar Duitsland afgelegd en 300 km erbij lijkt (leek) mij wel te doen. En nog met mijn vrouw achterop. Het hang ook van de motor die je hebt af. De lange afstanden doe ik op BMW R 1100 RT.

Van organisatoren heb ik gehoord dat ze kunnen helpen met Ministerie van Buitenlandse zaken van Russische Federatie. Dus alles wat betreft visum aanvraag en grensovergang wordt ondersteunt van hun kant. In ieder geval denk ik dat er zeker twee dagen tot Brest nodig zijn, één stop in Poland. En wel rekening houden met uitrusten voor de rit van dag 2.

Door te rijden naar Vladivostok?!? Wat kan ik zeggen… Wow! Paar jaar geleden twee jongens uit EU (ik weet niet meer welke land) hadden zo’n rit gemakt. Ik zal NW vragen link naar hun filmpje. Trouwens jongens uit NW (voornamelijk chapter in Moscow & Sint Petersburg) spreken ook over de rit naar Vladivostok. En Eric Lobo (zoek op facebook) is nu op weg naar Kamchatka!

Over de reacties… Ik had ook toch wel verwacht dat er allerlei reacties kunnen zijn, en positief en negatief. Het is nogal moeilijk in de politiek tussen Rusland en EU. Helaas. Enige wat ik kan zeggen je kan pas goed beoordelen als je kennis met Rusland maakt. Mijn judo meester (nu tegen 60) heeft twee ervaringen uit jaren 80. En spreekt met veel warme worden over Rusland. Wij hadden pas week geleden erover weer gehad 

Ik werk in financiën en zo lange vakantie is helaas niet iets wat ik kan me permitteren. Dat houdt op maximaal twee weken midden in de maand en niet meer. Zo is het al voor acht jaar :$ Ik zal daar heen vliegen. De motor krijg ik daar van jongens uit NW.

Ik ben wel bevriend met jongens uit Duitsland, Oostenrijk, Switzerland en Baltische staten die wel op de motoren daarheen gaan. Ik zal mijn ondersteuning kunnen bidden in voorbereiding als er iemand wil mee reizen. :]

Sven, dank je voor de reactie!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan