motorroutes in eiffel

jupie

MF'er
7 jun 2004
73
0
spaubeek
we gaan geregeld in de eiffel rijden, we rijden maar wat raak, ik heb 1 route van 500km op papier.
nu wilde ik vragen of er nog iemand motorroutes van de eiffel van zo`n 400-550km op papier heeft en dan van die bochtige scheurweggetjes binnendoor met veel haarspeldbochten want we gaan met sportmotors.
in ruil er voor mail ik je mijn route.
 
Wij kregen van de hoteleigenaar een routeboek mee. Die hadden ze altijd voor motorrijdende gasten liggen. Vraag er eens naar als je weer in de Eifel rijdt en ga eventueel ook eens ietsje verder. Heb deze zomer hele leuke ritjes op de Hunsruck gemaakt. (ligt net ten zuiden van de moezel) De wegen zijn daar beter dan in de Eifel.
 
Hier heb ik nog wel wat, maar die zijn meestal korter:

home.planet.nl/~scho3025/Tour7.jpg 170 km

home.planet.nl/~scho3025/Tour8.jpg 185 km

Routekaarten uit een duitstalig routeboekje. High-quality scan, dus rechtermuis, opslaan als, etc.

HJ
Kijk! Hier heb ik wat aan: een kaart met daarop een route aangegeven. Daar was ik naar op zoek: volgende week ga ik een paar dagen naar de Eifel en ik was nog op zoek naar wat mooie routes.

Heb je deze zelf gereden? Mooie bochtjes en zo? Heb je er nog meer?
 
Laatst bewerkt:
He Jupie.

Ik weet niet waar je overnacht maar er is een motor-hotel in Alf.
Dat een een afgrijzelijke toko die ik je STERK afraad.
Niet schoon, slecht eten etc.

Groetjes.

Peter.
 
Als je een goed motorhotel zoekt met goede prijs en keuken dan moet je naar Hotel Maas in Lutzerath, de eigenaar heeft een hele stapel routes liggen (onder andere een aantal door ons gemaakte) zodat je kan toeren dat het een lieve lust is!
hieronder de link naar de website van het hotel:

http://www.hotel-maas.de/


Veel succes, enne.... hou de glimmende kant boven he?
8-)
 
Als je een goed motorhotel zoekt met goede prijs en keuken dan moet je naar Hotel Maas in Lutzerath, de eigenaar heeft een hele stapel routes liggen (onder andere een aantal door ons gemaakte) zodat je kan toeren dat het een lieve lust is!
hieronder de link naar de website van het hotel:

http://www.hotel-maas.de/


Veel succes, enne.... hou de glimmende kant boven he?
8-)

helemaal mee eens :} :]
 
Ok, ik wil het toch even kwijt, bij hotel Der Hollander,(Alf aan de Moezel) zijn volop route´s voor toer-rol en zelfs gps. Er is een pech-service, je wordt dan opgehaald mét een trailer en als de reparatie wat langer duurt is er zelfs een leen motor (honda african twin). Wil je niet teveel van de spotgoedkope consumptie´s aan de bar consumeren dan is er altijd wel een (wijn) feest in de buurt en wordt je gebracht én gehaald met de chevrolet-bus van het hotel.
De prijzen blijven in 2006 op hetzelfde extreem lage niveau en de web-site is bijna klaar. Die gaat worden www.moezel-motorhotel.de
 
Das waar.

Geef ik ook toe, maar als je de staat van de Africa Twin zag.....zonde.
En de douches waren 's ochtend wel erg koud.
Omdat die 's ochtends pas na 9:00 uur warm werden.

Sorry.

Peter.
 
Haha Peter,
Ik hou van m´n twinnetje maar....ik heb heel lang in amsterdam gewerkt waar ie noodgedwongen buiten moest staat en echt, er was geen redden meer aan.
Later maakte ik er maar een grapje over door de stelling los te laten;
Als je tijd hebt om te poetsen....heb je ook tijd om te rijden....
De twin is technisch perfect en ik heb er nu meer als één honderdduizend kilometer mee gereden. (slechts één keer een nieuwe spanningsregelaar)
Met de douches is het lek boven. (van 300 liter warm water naar 1200 liter)
Maar zie het zo; als je boven al, op het onderste prijsniveau wil zitten, zonder personeel, en dus slechts kunt investeren wat er "boven de streep" binnenkomt dan hebben dingen tijd nodig.... Zo ook wij....
Maar...jij hebt getuige je motorfiets een goede smaak, je bent bij deze uitgenodigd de progressie van onze bij overname dooie ouwe kel...zooi te komen waarderen. En Peter als je het eten nog niet lekker vindt betaal je ...niets.
Zoals ons gebruik, ... de eerste ....de lekkerste....is van het huis ter welkom.
 
Overigens bij welzijn en gezondheid, in 2006 is het de bedoeling behalve de noodgevallen leen twin(gratis hoor) ook twee recente african twin´s in te zetten voor die (stam) gasten die met een auto komen.
Tevens is de inzet twee maal een week aarangementen te organiseren waar door een NVVM instructeur en een prof coureur instructie in theorie én praktijk wordt gegeven met betrekking tot rijstijl en bochtentechniek.
Tevens, bij voldoende inschrijving rij en bochtentechniek voor zijspanrijders, twee maal één week.
Hou de toekomstige web-site en motor forum dus goed in de gaten...
Overigens al onze gasten krijgen de eerste, de lekkerste, ter welkom, van het huis...
 
Terug
Bovenaan Onderaan