Motorroutes uit de jaren 60 en andere motorvragen

De route via Perpignan betekent een route over de oude N9, en die takte weer af van de oude N7, de ‘route bleue’ naar Menton. Van de Belgische grens naar Frankrijk zal dan wel de N1 (bij Kortrijk-Lille) of N2 (Mons-Maubeuge) zijn geweest.

Op wegenwiki.nl zijn bij de artikelen over die routes nationales ook de oorspronkelijke globale routebeschrijvingen gegeven. Zo kun je met de huidige wegnummers toch zoveel mogelijk de oude route rijden, en heb je op z’n minst een aantal richtpunten in de vorm van grote steden en bezienswaardigheden.

Bovendien wordt dan ook wel duidelijk welke delen van de route je min of meer ‘over kunt slaan’. De route van de N10 door Les Landes onder Bordeaux is zo’n stuk: dat is kaarsrechte snelweg door niemandsland.

Mooi initiatief!
 
Welke route is genomen zal mede bepaalt zijn door, of het een voorbedachte roof was of een spontane opwelling.
Bij het laatste lijkt mij dat je dan sowieso zo snel mogelijk naar Parijs rijdt. Daar uiteraard de bloemetjes even buiten zet en dan gaat bedenken hoe je de reis precies voort zet.

Het gaat vast een hele mooie film worden. Laat je ons het eindresultaat weten?
 

Volgens het krantenartikel uit 2012 bestond de inhoud van de kluis uit ringen met een waarde van 40.000 gulden.
Da's toch een complicerende en vooral vertragende factor en laten we aannemen dat ze daar max 10.000 gulden cash voor hebben weten te maken.
Ik had een oom, en die woonde op het woonwagenkamp, nette mensen, nooit werken terwijl ze een uitkering hadden_O-_O-_O-, en daar werd op een gegeven moment ook de kluis gejat, nou mag je als je in de steun zit, maar een bepaald bedrag hebben anders werd je gekort..
Maar goed de kluis was weg, en dat kwam in de krant...70.000 gulden kwijt en goud en dergelijke..
De volgende dag drong het tot hem door, er kwam een rectificatie in de krant , slecht 7000 gulden was er weg :W:W:W:W:W:W:W

Dus vertrouw nooit wat er in de krant staat of stond
 
De route via Perpignan betekent een route over de oude N9, en die takte weer af van de oude N7, de ‘route bleue’ naar Menton. Van de Belgische grens naar Frankrijk zal dan wel de N1 (bij Kortrijk-Lille) of N2 (Mons-Maubeuge) zijn geweest.

Op wegenwiki.nl zijn bij de artikelen over die routes nationales ook de oorspronkelijke globale routebeschrijvingen gegeven. Zo kun je met de huidige wegnummers toch zoveel mogelijk de oude route rijden, en heb je op z’n minst een aantal richtpunten in de vorm van grote steden en bezienswaardigheden.

Bovendien wordt dan ook wel duidelijk welke delen van de route je min of meer ‘over kunt slaan’. De route van de N10 door Les Landes onder Bordeaux is zo’n stuk: dat is kaarsrechte snelweg door niemandsland.

Mooi initiatief!
let op, volgens mij worden dit jaar de wegen in occetanie ( voorheen languedoc) opnieuw benummerd
 
Bedankt voor alle reacties!! Dankzij jullie krijg ik een mooi tijdsbeeld en ben ik weer wat verder gekomen. Inmiddels zit ik 3 weken voor vertrek en ik ben ik op zoek naar een plek in de buurt van Parijs (het liefst voor de route nationale) waar ik een grote kans heb om motorrijders te treffen. Mocht iemand hiervoor de gouden tip hebben dan hoor ik het graag! Andere informatie is natuurlijk ook nog steeds welkom, heel erg bedankt alvast in ieder geval :)
 
Ik wens je een fijne trip en goede reis.
Toch ben ik bang dat je in dit jaargetijde niet heel veel motorrijders meer zult zien.
Velen, waaronder ikzelf, hangen begin december de helm aan de haak. Volgend jaar weer verder!
Mss zijn er nog locale rijders die je onderweg kan treffen?
 
Ik wens je een fijne trip en goede reis.
Toch ben ik bang dat je in dit jaargetijde niet heel veel motorrijders meer zult zien.
Velen, waaronder ikzelf, hangen begin december de helm aan de haak. Volgend jaar weer verder!
Mss zijn er nog locale rijders die je onderweg kan treffen?
Dankjewel! Jaa dat kan ik mij voorstellen haha. Ik heb mijn hoop nu ook vooral op lokale rijders gevestigd, dus voor tips met betrekking tot waar ik die kan vinden houd ik mij ook aanbevolen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan