Motorroutes

Henny

MF'er
19 jan 2004
111
0
Duiven
Ik ben op zoek naar enkele routes in Frankrijk wie kan mij hieraan helpen?
Vooral in de Provence en Auvergne
 
Als eerste wil ik je van harte welkom heten op motor-forum *D

full


Ik heb een paar keer op de motor door Frankrijk gereden, maar zonder route.
In motorbladen staan vaak mooie routes (ProMotor etc).
Je kan natuurlijk ook de bekende autoroutes nemen, die zijn ook erg mooi.

Succes met zoeken.
 
Je bent m'n reactie. Ik vraag me af of ik nu aan het chatten ben? Je snapty nu wel dat ik een redelijke digibeet ben. Ik kan beter motorrijden dan met pc omgaan. Heb jij wel routes? :)
 
Je bent m'n reactie. Ik vraag me af of ik nu aan het chatten ben? Je snapty nu wel dat ik een redelijke digibeet ben. Ik kan beter motorrijden dan met pc omgaan. Heb jij wel routes? :)

Reageer ik weer even op jou ;)
Nee dit is geen Chatten. Chatten kan je met bepaalde programma's (als daar zijn ICQ,Yahoo Messenger en MSN etc).
Hier op motor-forum kan je 'posten' dus briefjes achter laten die een ander kan lezen, en er op kan reageren zoals ik. :)

Ik heb geen routes, maar in diverse motorbladen kan je wel routes vinden.
Ik denk wel dat er een aantal hier op motor-forum een route hebben. Het is dus wachten op hun reactie.
 
Kaart van Frankrijk pakken, mooi omgevingen opzoeken, en dan op die kaart die witte weggetjes uitzoeken. Hmmmm, mjammie mjammie, is het alweer bijna vakantietijd!?
 
Waarom rij je geen motor tot aan de zomer? Vind je het te koud? Op welke motor ben je van plan te gaan rijden? Behalve dan een BMW
 
Heb ik ook gedaan vandaar dat ik deze 2 streken heb uitgezocht. Nu nog enkele kant en klare roadbooks (bolletje en pijltje of zo
Kaart van Frankrijk pakken, mooi omgevingen opzoeken, en dan op die kaart die witte weggetjes uitzoeken. Hmmmm, mjammie mjammie, is het alweer bijna vakantietijd!?
 
Waarom rij je geen motor tot aan de zomer? Vind je het te koud? Op welke motor ben je van plan te gaan rijden? Behalve dan een BMW
(copy/paste uit een ander topic)
Ik heb een aangeboren afwijking wat Camptodactylie heet.

Camptodactylie is een verkorting in de pezen en spieren.
Het komt normaal gesproken alleen in de handen (en soms voeten voor) en zeer zeldzaam in het lichaam.
Bij mij zit het vooral in mijn handen en in de rest van mijn lijf. De verkortingen bij polsen, oksels, liezen en borstspieren zijn door middel van intensieve sport beoefening (jaren geleden) voor 60% verholpen. Maar omdat spieren gaan degenereren is er nu weer een grote terugval te bemerken.
Gevolg: eigenlijk iedere dag spierpijn ergens in mijn lijf.

Mijn handen geven het grootste probleem omdat ik 2 misvormde duimen heb en mijn rechterhand 3 kromgegroeide vingers had. Vanaf mijn 18e heb ik 15 operaties aan mijn rechterhad gehad en funcioneerd hij (door middel van huidstransplantaties -ik ben eigen donor- en peesverlengingen) zo dat ik er mee overweg kan en er mee kan motorrijden :} Daarna had ik er geen zin meer in.

De linker duim is binnenkort aan de beurt, deze vertoond nu ook slijtage in het 2e gewricht, was overbelast geraakt door motorrijden voor een programma.
Dat gewricht moet vastgezet worden. Tot die tijd draag ik een spalk/brace.

Helaas is het einde niet in zicht, en moet ik nog een aantal keren onder het mes, zowel voor links als rechts.

Op mijn vorige motor had ik een 'gasvasthouder' gemonteerd zodat mijn rechterhand kon uitrusten zo af en toe. Bij mijn huidige motor is de stand van de hand net iets anders en heb ik dat niet nodig, alleen zachte foam handvatten omdat ik mijn linker duim anders extreem overbelast.

Het is een heel verhaal geworden... alhoewel ik er 'normaal gesproken' luchtig over praat, is het toch weer even met de neus op de realiteit als ik het weer eens opschrijf.

Desalnietemin wil ik motor blijven rijden, met een aanpassing als dat nodig mocht zijn.

Ik hoop dat ik komende zomer weer op mijn witte gevaarte kan stappen en een eindje kan rijden, zo niet dan wacht ik nog effe.

Dit alles weerhoud mij er niet van om op motor-forum de passie van anderen op te snuiven ;)

Ik rij normaal gesproken zomer en winter, kou kan me niet echt van de weg houden. :)
Ik zou niet weten waarom ik een andere motor zou willen rijden, de BMW bevalt me perfect! *D
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie. Had nog nooit van gehoord. Behalve dat je (al of niet met aanpassingen) je niet kunt motorrijden zul je er ook met sporten last van hebben? Je schreef dat je m.n. door veel te sporten 60 % terug kreeg. Doe je nu alweer aan sport. Ik ben zelf (naast motorrijden )een zeer fanatieke tenniser.

Een misverstand over de Motorkeus? Ik dacht dat jij wat tegen een BMW hebt!

Ik ben trouwens bezig voor geintresseerde een motorvakantie (5-7 dagen) i.c.m. enkel open auto's TR6 (Triumpf) te regelen naar Tjechien/Polen van de zomer (tent, slecht weer Hotel) Ben jij hier wel eens geweest?
 
Bedankt voor je reactie. Had nog nooit van gehoord. Behalve dat je (al of niet met aanpassingen) je niet kunt motorrijden zul je er ook met sporten last van hebben? Je schreef dat je m.n. door veel te sporten 60 % terug kreeg. Doe je nu alweer aan sport. Ik ben zelf (naast motorrijden )een zeer fanatieke tenniser.

Een misverstand over de Motorkeus? Ik dacht dat jij wat tegen een BMW hebt!

Ik ben trouwens bezig voor geintresseerde een motorvakantie (5-7 dagen) i.c.m. enkel open auto's TR6 (Triumpf) te regelen naar Tjechien/Polen van de zomer (tent, slecht weer Hotel) Ben jij hier wel eens geweest?
Met sporten heb ik er ook last van, dat klopt, maar dar moet ik dan doorheen.
Ik sporte 15 uur per week, maar ging door mijn rug met een zware rugblessure als gevolg.
Daarna opleiding gevolgt en gaan werken en het sporten verstofte...
Op dit moment sport ik niet, maar ben me er wel mentaal op aan het voorbereiden ;)
Zal wel moeten.

Ik heb niks tegen BMW, nog een ander merk, de regel zegt eigenlijk: geen enkele motor is met een andere te vergelijken ;)

Ik ben nog nooit in Oostblok landen geweest, maar het moet er prachtig zijn.
 
Welke sport lijkt je leuk dan? Overigens onderschat niet dat motorrijden zowel fysiek als geestelijk zwaar is. :( ben er gel;oof ik ook achter hoe je die poppetjes invoegt. Hoe heb je trouwens die vogel ingevoerd? Lijk je hier trouwens op? Voor wat beterft die reis naar Ooostblok, dit komt voort uit een bezoek wat ik hier heb gebracht voor m'n werk. Het is er niet alleen mooi toeren, tís (voor mij ) onbekend. Je moet alleen niet alleen gaan. Dit is uberhaupt niet leuk touwens. Wat is de laatste motorvakantie (trip) van jou geweest?
Met sporten heb ik er ook last van, dat klopt, maar dar moet ik dan doorheen.
Ik sporte 15 uur per week, maar ging door mijn rug met een zware rugblessure als gevolg.
Daarna opleiding gevolgt en gaan werken en het sporten verstofte...
Op dit moment sport ik niet, maar ben me er wel mentaal op aan het voorbereiden ;)
Zal wel moeten.

Ik heb niks tegen BMW, nog een ander merk, de regel zegt eigenlijk: geen enkele motor is met een andere te vergelijken ;)

Ik ben nog nooit in Oostblok landen geweest, maar het moet er prachtig zijn.
 
Welke sport lijkt je leuk dan? Overigens onderschat niet dat motorrijden zowel fysiek als geestelijk zwaar is. :( ben er gel;oof ik ook achter hoe je die poppetjes invoegt. Hoe heb je trouwens die vogel ingevoerd? Lijk je hier trouwens op? Voor wat beterft die reis naar Ooostblok, dit komt voort uit een bezoek wat ik hier heb gebracht voor m'n werk. Het is er niet alleen mooi toeren, tís (voor mij ) onbekend. Je moet alleen niet alleen gaan. Dit is uberhaupt niet leuk touwens. Wat is de laatste motorvakantie (trip) van jou geweest?
Ik deed Fitness Bodybuilding (natural).

Bij FAQ (bovenaan je scherm) kan je antwoorden vinden op veel van je vragen omtrent het invoegen van een plaatje of een icoontje of andere dingen. :)
En nee ik lijk er niet op ;) Ik vond hem gewoon leuk.

Laatste motor vakantie is tig jaar geleden (achterop toen nog), keertje lang weekend Ardennen (in de lente dus erg fris).
Voor de rest ben ik zonder motor op vakantie geweest *D
 
Ik ga pitten! Vond het leuk, zo'n forum. Succes met Fitness Bodybuilding. Ik weet nou trouwens nog niet op wat voor (witte stalen ros ) je straks gaat rijden
 
Ik ga pitten! Vond het leuk, zo'n forum. Succes met Fitness Bodybuilding. Ik weet nou trouwens nog niet op wat voor (witte stalen ros ) je straks gaat rijden

Ik weet niet of het weer bodybuilding wordt ;)
En ik heb een BMW K75RT, inderdaad een witte (ex politiefiets, monozitter) :}
Kijk maar eens op mijn website, daar kan je wat foto's vinden.
 
Ik rijd nooit uitgestippelde routes. De Auvergne, Ardeche, Provence enz. is toch een en al mooi toeren. Zoals al eerder is aangegeven, zoek de kleine weggetjes met de meeste kronkels op de kaart. Michelin markeert veel weggetjes met groen. Knoop die aan elkaar en voila. 's morgens niet weten waar je 's avonds zult slapen.
De mooiste weggetjes zijn degene die je zelf ontdekt hebt. Zoals de Puy-Mary bij Aurillac. Niet verder vertellen. Of dat ene weggetje ergens in de Pyreneen. Je weet wel, tussen die steile rotswanden. Jammer dat ik niet meer precies weet waar dat was. En de gorges van de Verdon, Ardeche, Jonte, Tarn en zo.

Waar is mijn tanktas, en mijn kurketrekker...?


Shit, het is pas januari. Dan is juli nog wel ver weg.
 
Ik blijf toch op zoek naar enkele motorroutes of tips hierover. Uiteraard is het rijden zonder roadbook ook erg leuk, alleen is het jammer als je er later achterkomt dat je een veel mooiere route had kunne rijden. Afgezxien hiervan het is ookj leuk om zo'n route te rijden. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat deze routes niet te verkrijgen zijn. Al die mensen die meegaan op een vakantie van Vrij uit of Freebike krijgen toch roadbooks? Ik ga trouwen aan het begin van het seizoen ook een keer zo'n reis maken 3 of 4 dagen naar Duitsland ofzo. Heeft iemand nog tips?
 
Ik rijd nooit uitgestippelde routes. De Auvergne, Ardeche, Provence enz. is toch een en al mooi toeren. Zoals al eerder is aangegeven, zoek de kleine weggetjes met de meeste kronkels op de kaart. Michelin markeert veel weggetjes met groen. Knoop die aan elkaar en voila. 's morgens niet weten waar je 's avonds zult slapen.
De mooiste weggetjes zijn degene die je zelf ontdekt hebt. Zoals de Puy-Mary bij Aurillac. Niet verder vertellen. Of dat ene weggetje ergens in de Pyreneen. Je weet wel, tussen die steile rotswanden. Jammer dat ik niet meer precies weet waar dat was. En de gorges van de Verdon, Ardeche, Jonte, Tarn en zo.

Waar is mijn tanktas, en mijn kurketrekker...?


Shit, het is pas januari. Dan is juli nog wel ver weg.

Helemaal mee eens, alleen doe ik dit in Nederland. Gewoon wat grotere plaatsen als referentie punten nemen en sla gewoon ergens af en de ANWB borden een beetje in gaten houden.
 
Ik moet zeggen dat ik dit forum erg leuk begin te vinden. Inderdaad een perfect pagina met allerlei routes. :p
 
Eigenlijk ben ik op zoek naar een mooie route naar Parijs van uit Nederland maakt niet uit waar vandaan. En ik ben op zoek naar een route vanuit Nederland naar Auvergne
 
Wat moet je weten over oostblok landen :? kan je vooral veel informatie geven over hongarije , tsjechie , slovakijke , kroatië en nog een paar waar ik voor de moment niet opkom .
( ik ga deez jaar naar kroatie met de moto , vorig jaar naar hongarije geweest en al men andere 18 zomers waren ook in het oostblok :) ) Ook toen de grens nog was gesloten B| veel rare zaken meegemaakt B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan