Motorrugzak levensgevaarlijk!!

AC/DC

Rookie
19 jul 2006
17
0




Motorrugzak levensgevaarlijk!!
door Paul op zaterdag 8 jul 2006 om 20:18

"In de aanbieding een motorrugzak" las ik vandaag bij de mail van MOTOZOOM. Afgelopen december een ongeluk gehad; van mijn motor afgereden door een auto terwijl ik een rugzak op had. Ik viel op mijn rug en heb weken last gehad van de pijn die ik had vanwege het vallen op het remschijfslot dat ik onder in mijn rugzak had opgeborgen!! Mijn broer, amublanceverpleegkundige, verklaarde mij voor zot dat ik met een rugzak op gereden had. Hij komt het regelmatig tegen dat motorrijders met rugzak op ernstig worden verwond door doorstekende voorwerpen uit de rugzak in de rugstreek in het geval de motorrijder op de rug valt (schrijfpennen tussen de ribben in de longen etc.) Mijn advies: rijd nooit met een rugzak op, gebruik een koffer of motortas en mijn vraag aan MOTOZOOM om de rugzak uit de aanbieding/verkoop te halen. Het is ZEER onveilig!!! Groeten, Paul van Dijk (nu met koffers)








 
Laatst bewerkt:
Motorrugzak levensgevaarlijk!!


"In de aanbieding een motorrugzak" las ik vandaag bij de mail van MOTOZOOM. Afgelopen december een ongeluk gehad; van mijn motor afgereden door een auto terwijl ik een rugzak op had. Ik viel op mijn rug en heb weken last gehad van de pijn die ik had vanwege het vallen op het remschijfslot dat ik onder in mijn rugzak had opgeborgen!! Mijn broer, amublanceverpleegkundige, verklaarde mij voor zot dat ik met een rugzak op gereden had. Hij komt het regelmatig tegen dat motorrijders met rugzak op ernstig worden verwond door doorstekende voorwerpen uit de rugzak in de rugstreek in het geval de motorrijder op de rug valt (schrijfpennen tussen de ribben in de longen etc.) Mijn advies: rijd nooit met een rugzak op, gebruik een koffer of motortas en mijn vraag aan MOTOZOOM om de rugzak uit de aanbieding/verkoop te halen. Het is ZEER onveilig!!! Groeten, Paul van Dijk (nu met koffers



effe van motozoom

8-)

Daarom moet je ook zon rugzak kopen met een "harde" achterkant, eigenlijk zijn dat van die soort laptop rugtassen speciaal voor motor, maar die kosten kapitalen B|

Ik bewaar gewoon geen scherpe dingen in mijn tas. O-)
 
De rugzak is niet levensgevaarlijk - 't hangt er vanaf wat je er in stopt.
Wel: zakje boterhammen
Niet: schijfremslot
:+
 
Hmm dus een (stevige) tas met een goeie map (aan de rugzijde), wat eten en een etui is dus een gigantisch slecht idee voor 30km woon-school verkeer op een dag??
 
Maar ik heb er nooit aan gedacht.
Dat een pennetje dat kan
Ik weet nie of ik dat geloof.
 
Een kamaraad van me is vorig jaar in Clervaux (Luxemburg) in een haarspeld bocht over de vangrail geklapt en 10 meter lager tot stilstand gekomen met z'n rug tegen een boom.

Doordat hij een rugzak droeg had hij geen rugletsel ,de tas was wel compleet kapot.

Oftewel : Een rugzak kan je ook beschermen. :Y
 
Een kamaraad van me is vorig jaar in Clervaux (Luxemburg) in een haarspeld bocht over de vangrail geklapt en 10 meter lager tot stilstand gekomen met z'n rug tegen een boom.

Doordat hij een rugzak droeg had hij geen rugletsel ,de tas was wel compleet kapot.

Oftewel : Een rugzak kan je ook beschermen. :Y


Maar had hij dan een harde plaat in zijn rugzak?
 
Een kamaraad van me is vorig jaar in Clervaux (Luxemburg) in een haarspeld bocht over de vangrail geklapt en 10 meter lager tot stilstand gekomen met z'n rug tegen een boom.

Doordat hij een rugzak droeg had hij geen rugletsel ,de tas was wel compleet kapot.

Oftewel : Een rugzak kan je ook beschermen. :Y
Maar een rugprotector doet dat beter :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan