motorrugzak, welke?

the shadow

Die hard MF'er
25 okt 2003
876
5
Midden Brabant
De laatste tijd heb ik al twee gewone rugzakken versleten op de motor. Deze zijn gaan scheuren waar de schouderbanden aan de tas vastzitten (onder) en ik vind het geen prettig idee om zo rond te rijden -O- .

Heb al even gekeken op internet heeft iemand ervaring met die rugzak van de Kicxstart, of deze hier wel op is gebouwd? (lijkt me wel maar ervaring telt ;) )

Of zijn er nog andere aanraders?

Alvast bedankt :]
 
Koop gewoon een goede militaire rugzak, deze zijn vaak niet duur, oersterk en vaak ook met een heupband voor extra comfort.
 
Morge Shadow.

Voor een motorrugzak is het vrij belangrijk dat deze een borstbandje heeft die de schouderbanden wat naar elkaar toe trekt. Let wel dat deze een klein elastisch gedeelte heeft zodat je minder problemen krijgt met je ademhaling.
Dit borstbandje zorgt ervoor dat de schouderbanden geen druk geven op je schouder gewricht en dat je je daardoor vrijer kunt bewegen.

Ook moet de rugzak niet te groot zijn omdat hij dan meer in de weg zit. Maar ik denk dat je zelf wel weet, wat je ongeveer wilt hebben.

Gerenomeerde merken in de buitensport zijn b.v. Lowe ALpine, Bach, Macpac, Deuter, The North Face en nog een aantal.
Betaal je ook wel wat meer voor maar gaan zeker langer mee.

Winkels als Bever Zwerfsport, Zwerfkei en Demmenie kunnen je zeker verder helpen.

Su6 met de zoektocht.

Peter.
 
En zijn waterdicht natuurlijk :)
product_Tahanlime.jpg


deze is waterdicht, maar de meeste zijn waterafstotend ;)

(je schijnt hem gewoon in bad te kunnen doen)
 
Dan heb je niet de goede ;)

Ik koop alleen waterdichte, waterafstotend schiet niet op in hoosbuien als het dan door de rits ofzo komt. :+
de enige manier om een rugzag waterdicht te maken is door hem luchtdicht af te sluiten, als ze bestaan voor op de motor lees ik het graag. Ik ben ze iig nog niet eeerder tegengekomen
 
Beide :)

Fototje maken?
als dat zou kunnen, en de prijs? :)

Ben een tijdje geleden opzoek gegaan naar een rugzak voor op de motor, hetgeen wat mij tegenhield was dat de meeste 'waterafstotend' zijn en je alsnog kunt gaan klooien met een plastick tasje als je zeker wilt weten dat de spullen droog blijven...

En om nou €80 uit te geven voor een (niks ten nadele van die rugzak, Nomad Halite) tas en dan nóg moeten gaan klooien met extra veiligheidsmaatregelen... náh... :)
 
Ik heb er een van SPIDI (jellybag) gekocht. Is een motorrugzak kost volgens mij iets van €60,-. Perfecte rugzak, de grote is aan te passen dmv een rits. Als je wil kan er zelfs een helm in.

Bijlage: v36_b.jpg
 
Als je niet voor zo'n rubberachtige waterdichte gaat kan ik
zoals eerder al genoemd alles aanraden van Lowe-Alpine... :}

Die maken IMHO echt enorm goede rugzakken.... ik heb er 1 voor op de motor, en die is na 3 jaar dagelijks gebruik nog als nieuw... en een echte alpine rugzak voor in de bergen... dito verhaal, alleen deze is ~5 jaar oud..
 
Terug
Bovenaan Onderaan