Motorschoenen/ laarzen in grote maten

Patrock

Die hard MF'er
28 aug 2015
252
7
Arnhem
Begin volgend jaar wil ik beginnen met motorrijlessen. Voor bijna alle onderdelen heb ik een passend item kunnen vinden. Maar voor motorschoenen/ laarzen heb ik moeite om deze in mijn maat te vinden.

Weet iemand een motor schoen/ laars die er als een normale schoen uitziet ( voor woon werk verkeer) in de maat 50 / 51 ? En waar deze te halen/ passen(liefst omgeving overijssel)

Wat zijn eigenlijk de verschillen tussen een normale schoen en een motorschoen? Zou een gewone hoge schoen van leer dezelfde bescherming bieden? Evt. Met een metalen insert voor het enkelbot.
 
een "motor"schoen die er uit ziet als je alledaagse sneaker beschermt volgensmij nada.. :')
 
voor dat soort maten is er niet veel keus. de daytona big travel zou in de buurt moeten komen (hij is er in ieder geval in je maat) maar het is wel een echte motorlaars en zo ziet hij er ook uit. gewoon bij kantoor wisselen voor je normale schoenen of anders je broek over de laars dragen dan valt het weinigen op dat je op motorlaarzen loopt. de slijtstukken zit je redelijk aan vast op de bovenkant van de schoen voor het schakelpedaal of je schoenen zien er in no-time niet meer uit. dus een goed beschermende schoen die netjes blijft bij motorrijden bestaat niet echt.
persoonlijk wissel ik gewoon schoenen op de zaak. mijn laarzen moeten toch uit als ik mijn motorpak uit trek en dan kan ik net zo goed andere schoenen aantrekken in plaats van mijn motor laarzen. ik heb dus ook gewoon een extra paar schoenen op mijn werk staan zodat ik ze niet elke keer hoef mee te nemen.
 
Hier een aantal laarzen in jouw maat.
Gebruik zelf al jaren daytona laarzen, omdat zij de enige waren die laarzen in maat 51 leverden toen ik begon met motorrijden.
Niet goedkoop in aanschaf, maar na 7 jaar en ongeveer 100.000 km door weer en wind nog steeds niet versleten.
 
Zou toch echt zelf nooit voor een motorschoen gaan.. Is het, zoals too al aanhaalde, geen mogelijkheid om je schoeisel te wisselen op werk? Want verwacht niet dat je in je motorbroek aan het werk gaat :+ Rij zelf ook woon/werk op de motor en pak gewoon elke ochtend even n momentje om om te kleden. :Y

:W
 
Met mijn maat heb je niet veel te eisen, het is alleen dat de voorkeur uitgaat naar een schoen / laars die redelijk netjes ogen. Scapino prijzen zijn er zoiezo niet in mijn maat.
Onderstaande zijn de twee type schoenen waar ik dagelijks op loop. sportschoenen gaan alleen maar snel kapot.
111135009_2-800-532.jpg
blackstone-102000328-halfhoge-schoenen-am02-bruin-w12-7.jpg


bij het tweede type schoen ( de blackstone) kan je simpel het embleem lospeuteren en een formaat bierdopje stukje metaal er achter drukken. ik had gehoopt dat een soorgelijk model motorschoen te vinden zou zijn.

Veiligheidsschoenen, ik heb ze wel, maar deze zijn dan ook alleen maar in model veiligheidsschoen. groot, erg lomp en een paar kilo en op geen enkel punt flexibel. als ik er in de auto mee rij trap ik alle drie de pedalen tegelijk in met één voet. comfort is hiermee ook erg ver te zoeken. kisten gaan maar tot maat 315, Deze zitten net te krap. een 320S zou perfect zijn denk ik (lange smalle voet).

Maximaat is 210 kilometer rijden voor mij(Twente, Overijssel). Toch maar een zaterdag eens die kant op gaan. qua prijs vind ik het nog redelijk meevallen. voor normale schoenen zit ik rond dezelfde prijzen. Als ik een goed passende vind kan ik hem direct meenemen. Het belangrijkste vind ik gewoon goed schoeisel. Schoenen op werk neerzetten is wel een optie. Ik wou het alleen graag weten of de "mooie" schoenen een mogelijkheid zou zijn in mijn maat.
 
In Rheine zit Motorradecke (nooit geweest, maar volgens mij wel groot), iets verderop, in Osnabrück, zitten in ieder geval een Louis en een Hein Gericke. De Louis-vestiging is vrij groot, de Hein Gericke minder (en zit aan de verre kant van OS), maar als je dan toch al in de omgeving bent...
Verder zit er in Dickenberg (bij Ibbenbüren) nog een motorkledingzaak. Nog nooit geweest, maar volgens mij best wel ruime keuze in maten.

Nederland in heb je in Zwolle nog Kalsbeek met zeer ruime keuze, al zou je dat op basis van de website wat minder verwachten.
 
Die gewone schoenen hebben meestal veters. Wat je vroeg of laat overkomt en meestal vroeg is dat die veters ergens achter blijven haken en dan zak je langzaam ter aarde met al je plastic. Niet doen dus. Ik rij met maat 47-48 ook niet de kleinste. De Daytona's en dan vooral de Big Travel worden in grote maten gemaakt maar ik pas er niet goed in door hoge wreef. Dan moet je hem twee maten groter nemen en dan wordt het voor jou niet meer te doen. Ze worden handgemaakt in Duitsland en zijn subliem van kwaliteit en je kan ze na een paar jaar ook nog voor relatief weinig laten opknappen. Ik rij nu met BMW laarzen, dis zijn ook goed.
Verder zijn gewone schoenen zelden waterdicht. Goretex nemen dus, zoals de Daytona's. En ja het regent toch wel regelmatig en dan loop je de hele dag met natte poten.
Ik heb gewone schoenen op mijn werk staan en als ik mn pak uittrek, trek ik m'n gewone stappers aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan