Motorschoenen met stalen neuzen

Clank

MF veter aan
25 okt 2016
8.595
6.760
Helmond
Luitjes,

Ik moet sinds kort vaker bij klanten op locatie zijn. De meeste klanten eisen daarbij dat we iets van een fluoriserende jas aanhebben en hoge veiligheidsschoenen.
Dat fluoriserende lukt wel, alleen die veiligheidsschoenen zijn knap irritant. Ik wil graag motor rijden met motorrijschoenen (veiligheid, ja, vaak ben je te bange, motorrijden kan ook prima met werkschoenen) en het meenemen van hoge werkschoenen is nogal kut op een sportmotor. Daarbij heb ik weinig zin om op de parkeerplaats bij een klant schoenen te gaan staan wisselen. De broek zit ik al te kijken naar een motorjeans, zodat het nog enigszins fatsoenlijk over komt.

Zijn er ergens schoenen te koop die aan zowel de eisen voldoen van veiligheidsschoenen als motorschoenen?

Even aanvulling trouwens: mijn werkschoenen staat ISO 20345 en mijn motorschoenen staat EN 13634
Nog meer aanvulling: schoenen die ik nu al heb in deze categorie:
Huis tuin en keuken werkschoenen:
grisport-801-s3-werkschoen.jpg

Werk werkschoenen:
0032321-2000_830x606.png

En motorschoenen:
alpinestars-fastback-2.jpg


Die laatste 2 wil ik combineren dus.
 
Laatst bewerkt:
@Clank de link is verkeerd gepaste...kijk a.u.b. opnieuw in mijn post....andere link..excuses

Edit: is composite....niet zo goed als steel.... maar heb nog niet een motorschoen met stalen neus bescherming gevonden.
 
Zijn nog steeds niet ontworpen met het idee in het achterhoofd dat je met 100km/h kan glijden.

Ik denk niet dat ik daar mee weg ga komen over m'n motorschoenen heen. De stalen neus is maar 1 feature van dat soort schoenen.
nou , ik denk dat ze wel een stootje kunnen hebben hoor , is over het algemeen niet bepaald rotzooi
 
Dat is dan weer echt een werkschoen. Die heb ik al.
@Clank steel toe, bestaat: FB Fashion Boots ANIBAL Forte motorlaarzen met stalen neus - bruin | COWBOYSTIEFEL-SHOP
Edit: er zijn meerdere modellen en kleuren op hun website.
Volgens mij voldoet dit aan helemaal geen standaard, althans, ik kan ze op de website niet vinden.
nou , ik denk dat ze wel een stootje kunnen hebben hoor , is over het algemeen niet bepaald rotzooi
Nee klopt, maar een motorschoen houdt bijvoorbeeld rekening met je schakelpookje, zorgt voor ondersteuning dat je enkel niet zomaar onknakt, heeft een stuggere zool zodat je voet geen wokkel wordt bij het vallen.. Dat soort dingen.
 
tja , is maar net hoe ver je er mee wilt gaan natuurlijk
Ja, en mijn werkgever. Die schrijft volgens mij de ISO 20345 gewoon voor. En zelf vind ik het wel prettig om 'echte' motorschoenen te dragen. Het is ook niet dat er anders helemaal geen mogelijkheid is, maar dat betekend of inleveren op veiligheid of een extra setje schoenen in een koffer / tas stoppen. En dus niet met een sportmotor naar de klant toe.
 
Het belangrijkste zal het keurmerk zijn in verband met verzekering. Een motorlaars heeft het verkeerde keurmerk.
 
Het belangrijkste zal het keurmerk zijn in verband met verzekering. Een motorlaars heeft het verkeerde keurmerk.
Dat. En bij sommige bedrijven mag je het terrein niet eens op zonder schoenen met het juiste keurmerk. Ik had zelf ook al lage werkschoenen, maar daar staan nu specifiek voor het werk hoge werkschoenen bij vanwege eisen van onze klanten.
 
Dat. En bij sommige bedrijven mag je het terrein niet eens op zonder schoenen met het juiste keurmerk. Ik had zelf ook al lage werkschoenen, maar daar staan nu specifiek voor het werk hoge werkschoenen bij vanwege eisen van onze klanten.
Ik heb rigboots, maar daarmee kun je niet goed motorrijden, en ze kunnen bij een val ook van je voeten vliegen.
 
Ik heb deze. Zitten goed en ook ideaal op de motor want geen veters. Ze voelen ook alsof ze genoeg bescherming bieden bij vallen en de enkels worden goed ondersteund. En belangrijk ze zijn waterdicht.

Maar natuurlijk is het geen officiële motorlaars...

 
Ik heb rigboots, maar daarmee kun je niet goed motorrijden, en ze kunnen bij een val ook van je voeten vliegen.
Ik heb deze. Zitten goed en ook ideaal op de motor want geen veters. Ze voelen ook alsof ze genoeg bescherming bieden bij vallen en de enkels worden goed ondersteund. En belangrijk ze zijn waterdicht.

Maar natuurlijk is het geen officiële motorlaars...

Maar in principe voegen die niets toe op de schoenen die ik momenteel al heb (toegevoegd aan de startpost)
 
Het belangrijkste zal het keurmerk zijn in verband met verzekering. Een motorlaars heeft het verkeerde keurmerk.
Dat dus, ik denk ook dat er geen motorlaarzen zijn met het juiste keurmerk. Met een goede, hogere werkschoen doe je niet zoveel concessies t.a.v. het motorrijden (wat je met een motorjeans trouwens ook al doet).
Anders toch maar tasje achterop met je werkschoenen...
 
Maar in principe voegen die niets toe op de schoenen die ik momenteel al heb (toegevoegd aan de startpost)
Die Baak Maverick is hoog en beschermt je enkels. Hij heeft bovendien geen veters die los kunnen wapperen en in de ketting komen. Lijkt mij een prima schoen op de motor als je het sluit systeem voldoende strak kunt aandraaien zodat ze echt niet uit gaan bij een valpartij.

Maar misschien vind je hem niet hip.
 
Maar misschien vind je hem niet hip.
Hip maakt me niet zo uit. Ik ben projectmanager en loop meestal dus in een nette pantalon met een overhemd er bij. Van die lompe schoenen die ik nu heb past er sowieso niet bij.

Voor kantoordagen heb ik natuurlijk wel de nette veterschoenen :)
 
Ik heb deze. S3 veiligheidsschoen. Hoog model. Heb ze iets donkerder gepoetst en het merkje er afgehaald omdat je anders zo met een veiligheidsschoen loopt. Ik rij er regelmatig mee en dat kan prima. Geen enkel probleem met het schakelpookje.
 

Bijlagen

  • 16801956869783862215547523070478.jpg
    16801956869783862215547523070478.jpg
    154,2 KB · Weergaven: 46
  • 16801957049467137847188988516609.jpg
    16801957049467137847188988516609.jpg
    243,5 KB · Weergaven: 43
Terug
Bovenaan Onderaan