Motorscooter aankoopadvies

TheePep

Rookie
29 aug 2019
18
10
Hallo allemaal,
Ik ben nu een tijdje op zoek naar een motorscooter, en voordat ik allemaal reacties krijg van mensen die mij dit afraden moet ik erbij zeggen dat er nog andere motoren thuis staan die wel versnellingen hebben ;)
Ik woon in Amsterdam en rijd zelf op een scooter (50cc) overal naartoe, maar ik wil graag een upgrade hiervoor. Ik ben een echte motorliefhebber, maar vanuit een praktisch oogpunt kies ik toch eerst even voor een motorscooter. Ik ben bezig met mijn rijbewijs, maar ik loop hier vlotter doorheen dan gedacht, dus vandaar dat ik graag de meningen hoor van andere motorscooter rijders. Omdat ik het rijbewijs A2 haal worden de opties een beetje beperkt volgens mij.
Waar rijden jullie zelf op en bevalt dit?
Zelf zat ik te denken aan een Piaggio Beverly 500 of een Yamaha Tmax 530, wellicht bekend bij de meeste. Maar dan hoor ik ook weer dat deze motorscooters al snel als lomp zal worden ervaren, misschien dat ik dan wellicht een lichtere kan aanschaffen aangezien ik ook voornamelijk in de stad zal rijden.
Graag hoor ik jullie advies.
 
Voor in en rond de stad moet je inderdaad niet zo'n zware scooter hebben, dat is eerder lastig dan handig. Een 125/150cc scooter is vele malen handiger. Lekker licht, compact, wendbaarder en snel zat.
 
250 tot 350cc zou ik voor gaan x max ,kymco downtown 300,beverly 350, dan kan je ook nog een stuk snelweg normaal rijden.
 
Rij zelf op de Vespa 300 het liefst maar de BMW C 650 sport valt ook wel mee,hoef zelf maar 12 km te rijden.
Amsterdam zal nog wel drukker zijn.
 

Bijlagen

  • 96BD5C3D-CCA8-4FB5-9949-C8AA85D89730.jpeg
    96BD5C3D-CCA8-4FB5-9949-C8AA85D89730.jpeg
    193,8 KB · Weergaven: 7
  • CF9AEF70-6F98-4B17-BFE9-7A97D644ACE5.jpeg
    CF9AEF70-6F98-4B17-BFE9-7A97D644ACE5.jpeg
    199,2 KB · Weergaven: 5
ik heb een aantal jaar op een Beverly 350 gereden en beviel heel goed ...momenteel op een Tmax 2017....ik moet zeggen het kan allebei maar denk als het alleen voor in de stad zou zijn is een 300-350cc meer dan genoeg....zelf zou ik voor een 125-150cc gaan.... ik heb de overstap gemaakt omdat ik de Tmax ook gebruik voor langere afstanden en dan wat meer comfort wil....maar kom ook vaak in de stad en pedel geregeld tussen de file's door....het is wat je zelf wil natuurlijk....veel succes
 
:^ , ik had een SH300.

Maxiscooters zijn mijn inziens echt een vervanger voor een motorfiets o.a door vermogen en uitrustig e.d .
Een rondrit van een week door Italie ging met de SH300 ook prima, ik hoef niet zo een lang ding, zeker niet voor id stad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan