Motorscooter advies

Rene 65

Rookie
6 sep 2005
7
0
Spijkenisse
Ik ben op zoek naar een lichte motor scooter

125 tot 250 cc max

Wat zijn nou goede merken onder de scooters.
en klopt het dat ze veel gestolen worden.

De Yamaha Cygnus vind ik wel wat, zo type zoek ik.
Maar weet helemaal niets van scooters,,,waar moet ik op letten.

Waar kan ik een proefrit maken.

Graag advies en tips.
 
Honda SES150 Dylan

SES1502_3S.JPG


Nieuwprijs rond de 3000 Euro dacht ik!!!
 
Je MoEt ZoWn AeRoX ScOoTaH KoPuH MeT PoLiNi TeRuGlOoP PiJp

DiE TrEkT eEn R1 ErUiT

EcHt DoPe ShIt SwA



















:+
 
Hm, dus dit is een Cygnus:

public%5CYamaha_Cygnus_125.jpg


Ik vraag me serieus altijd af waarom je vredesnaam een motor zou kopen die op een brommer lijkt :? Ik vind het nog gevaarlijk ook, omdat automobilisten die vergissing ook maken, met alle mogelijke gevolgen van dien.

OnT: een proefrit maak je bij de winkel 8-)
 
Ik vraag me serieus altijd af waarom je vredesnaam een motor zou kopen die op een brommer lijkt :? Ik vind het nog gevaarlijk ook, omdat automobilisten die vergissing ook maken, met alle mogelijke gevolgen van dien.
Dat dacht ik ook altijd maar kijk even naar het woonwerkverkeer.:

Elke dag door de file, dan is een automaat zeer handig.
Elke dag hetzelfde stuk weg vol met Spee rakkers, dan is een fiets met 120 max erg handig.
Het is zeer wendbaar.
Het zit als op een stoel.
Kosten van nieuwe banden, 45 euro per band.
Laptop en zelfs een gewone pc passen onder het zadel. Bij mij past zelfs een boormachine onder het zadel naast mijn gewone werktas.
Als de hoofdrijbaan helemaal vast staat, dan pak ik gewoon het fietspad.
En als laatste, het rijdt 1 op 25/30. Scheelt mij bijvoorbeeld 75 euro per maand aan benzine in deze tijden (benzine was toen 1.40)

Overigens heb ik voor het spelen een ZZR1100. *O*
 
voor als je een ECHTE wil
inderdaad vespa;
maar ook, IWL, cezeta, lambretta etc.
jammer genoeg zijn de ze dingen om vage rdenen vrij duur geworden, een paar jaar terug kocht je zoiets in goede staat voor een poaar hondert want niemand wilde ze hebben, ik denk dat de midlife-crisis mensen van nu vroeger een dergelijke fiets hebben gehad en deze nu massaal terugwillen???
voor de 150cc lambretta zijn er complete 28PK blokjes op de markt!
sta je met je lief scootertje voor het stoplicht en dan rag je alles eruit! :P
 
en de scooter kost weinig ruimte. Ik heb zelf een Dylan (150 cc) voor woon-werk verkeer. Deze rijd ongeveer 110 km per uur. Ik heb het idee dat mensen wel snappen dat ze met een motor te maken hebben door de positie op de weg die je inneemt en je snelheid.

Binnen de stad en op wegen tot 100 km per uur is het goed te doen snelweg gebruik zou ikzelf niet snel doen vanwege het lage gewicht.
 
Dat dacht ik ook altijd maar kijk even naar het woonwerkverkeer.:

Elke dag door de file, dan is een automaat zeer handig.
Elke dag hetzelfde stuk weg vol met Spee rakkers, dan is een fiets met 120 max erg handig.
Het is zeer wendbaar.
Het zit als op een stoel.
Kosten van nieuwe banden, 45 euro per band.
Laptop en zelfs een gewone pc passen onder het zadel. Bij mij past zelfs een boormachine onder het zadel naast mijn gewone werktas.
Als de hoofdrijbaan helemaal vast staat, dan pak ik gewoon het fietspad.
En als laatste, het rijdt 1 op 25/30. Scheelt mij bijvoorbeeld 75 euro per maand aan benzine in deze tijden (benzine was toen 1.40)

Overigens heb ik voor het spelen een ZZR1100. *O*
OK, vrij scherpe argumenten... :)
 
Sommige automobilisten willen het gewoon niet snappen dat je met een "motor" rijdt, ok al rij je 80 of 90.

Het hangt er ook vanaf hoe je je gedraagt op de weg. Als je steed srechts op het rijvak rijdt, vraag je erom weggedrumd te worden. Ik rij alsof ik met een "echte" motor rij, links op het rijvak en ik eis m'n plaats op.
 
Dit was mijn oude, die gestolen is. Valt toch wel mee hoe die eruit ziet.

http://www.vdstek.nl/PIC_0650%20(Large).JPG ((Afbeelding))
Das iig beter dan die "brommers" hierboven :Y . Maar nog steeds assiocieer ik een scooter niet helemaal met motorrijden (smaken verschillen).

Heb eens een Yamaha Tmax als leenmotor meegekregen bij de dealer. Daar zit je dan in je leren jas en pothelmpje op _O-

Wist niet hoe snel ik af moest stappen. Sorry, vind het echt niks -O-

gewoon kwestie van smaak :P
 
Dit was mijn oude, die gestolen is. Valt toch wel mee hoe die eruit ziet.

http://www.vdstek.nl/PIC_0650%20(Large).JPG ((Afbeelding))
Die valt best mee; ik bedoelde ook echt die dingen waarbij je naar de kentekenplaat moet kijken om te zien dat het een motor is... :X
 
Zie je wel, ze zijn zelfs nog de moeite waard om te stelen O-) Stekman, ik hoop dat je all-risk verzekerd was.
 
Als ik een motor scooter zou gaan rijden van 125 a 250 cc dan wist ik het wel.

BMW C1 waarom? Geen helm en lekker droog.

Ik heb wel begrepen dat je in de bochten het top gewicht van het dak voelt maar wat mij betreft rijd een scooter, zeker met deze cc inhoud toch niet sportief dus...
 
Zie je wel, ze zijn zelfs nog de moeite waard om te stelen O-) Stekman, ik hoop dat je all-risk verzekerd was.
Ja hoor, is allemaal goed gekomen. Ik heb zelfs uitgerekend hoeveel het me gekost heeft inc. benzinekosten om mijn nieuwe te gaan kopen. Het hele verhaal heeft mij 60 euro gekost. Maar daarvoor had ik wel een scooter terug (dezelfde) met gloednieuwe banden en 20.000 km minder op de teller.
Ik was overigens niet all risk maar WA + en daar zit diefstal bij in. Kost nauwelijks wat meer en je ziet het, veel plezier.
 
Als ik een motor scooter zou gaan rijden van 125 a 250 cc dan wist ik het wel.

BMW C1 waarom? Geen helm en lekker droog.

Ik heb wel begrepen dat je in de bochten het top gewicht van het dak voelt maar wat mij betreft rijd een scooter, zeker met deze cc inhoud toch niet sportief dus...
Ik zou het best wel eens willen proberen. Kijken of je ook makkelijk door de file heen komt.
 
Top-of-the-bill:

Yamaha X-Max 250
Piaggio X8 250
Piaggio X9 250

Ik woon in Sevilla, Spanje en hier zijn motor scooters doodnormaal. Super praktisch, zuinig, best rap (als je voor een 250) gaat en schoon.

Ze zijn niet echt mijn ding (ik heb het een jaartje op een 125 geprobeerd) maar ontegenzeggelijk zijn ze handig.

Ik zou persoonlijk voor de Yamaha gaan als ik uit het lijstje hierboven zou moeten kiezen. Daarnasst het je nog de Aprilia Sportcity 200 (er komt geloof ik ook een 250) als je van ´groter wielen´ houdt. De X8 heeft zelfs een injectieblok.

Succes !
 
Ik heb een keer tussen de motorfietsen door een Peugeot Viva City 100 CC tweetakt gekocht. Puur voor het woonwerk. Fantastisch ding. Gaan als de brandweer, in de bochten net zo hard als recht door, nooit onderhoud, voor zo'n klein apparaat vreselijk veel bagageruimte, droge broekspijpen. Bij files overal tussendoor en omdat hij op een brommer lijkt (exact hetzelfde model) nam ik ook regelmatig het fietspad.
Ik heb spijt dat ik hem heb weggedaan, had hem er eigenlijk graag naast gehad. Zo makkelijk, ff naar de stad, hup je springt op de scooter en weg ben je.

Ik had er twee jaar opgereden, ruilde hem in met 12.000 km op de teller, gladde achterband, kapotte kickstarter en een paar lichte krasjes. Kreeg ik er 500,- euro minder voor terug als waar ik hem nieuw voor had gekocht. :}
 
zeker met deze cc inhoud toch niet sportief dus...
Daar vergis je je dus lelijk in. Die City van mij woog maar 85 kg en er zat een behoorlijke schijfrem voor op. Daar kon je echt heel sportief bochtige weggetjes mee afraggen. Vond het zelfs een sport om op de eerste meters voor een stoplicht motorrijders eruit te rijden. En op rotondes was het helemaal een dikke pret, niks terugschakelen of gas terugnemen, gewoon vol rechts, links rechts over de rotonde scheuren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan