Motorscooter gestolen Peugeot Vivacity 100 Amsterdam Oost

DennisHopper

Die hard MF'er
29 aug 2010
594
0
Amsterdam
Hallo,

Vanmiddag is mijn Motorscoot weggehaald bij Civic aan het Obiplein in amsterdam oost.. Het betreft een witte Peugeot Vivacity met windscherm en koffer, hieronder een foto + de details.

Kenteken: MS-ND-04
Kleur: wit
Framenummer: VGAS2ACLP70310167
BJ 2008

Bijzonderheden: Tweetakt, heeft schade aan de voorkap bij de snelheidsmeter, kappen zijn met zwarte tape vastgezet aan twee kanten. Heeft een koffer en een speciaal ingekort zadel zodat deze makkelijk langs de koffer kan. Teller werkt niet en de stand staat op 02435, heeft een jiffy en lichte roest aan de uitlaat. Het licht heeft normaal 3 lampjes aan de voorzijde, een hoofdlicht en 2 zijlichtjes, van de zijlichtje werkt de linker niet. De richtingaanwijzer piept bij het inschakelen (verklikker). De kickstarter zit los. Voorzien van een windscherm van het merk Biondi (niet op de foto). Startonderbreker met knipperend ledje in de cockpit.

Hopen maar dat iemand wat opvalt...

1627ms5.jpg
 
Laatst bewerkt:
Balen man... :(
Die gaat nu als brommer door het leven, motorplaat er af, brommerplaatje er op.
Das het nadeel van motorscooters waarvan ook een 50cc broertje/zusje is.
 
Balen man... :(
Die gaat nu als brommer door het leven, motorplaat er af, brommerplaatje er op.
Das het nadeel van motorscooters waarvan ook een 50cc broertje/zusje is.


Scooter blijft een scooter en wordt niet ineens brommer.

Nja. ook is de kans groot dat die een blauw plaatje krijgt. want een gele met een helm ''is niet stoer''

Balen joh! :(
 
thnx voor de reacties allemaal. Het was eerlijk gezegd mijn eigen stomme schuld. Beetje haast omdat we al wat laat waren voor een afspraak ten eerste niet de tijd genomen om het schijfremslot (met alarm notabene) erop te zetten, terwijl dat stemmetje zei... En dan ook nog achteloos de sleutel in het slotje van het zadel laten zitten :(. Ik verdien nu al de Darwin award 2012
 
thnx voor de reacties allemaal. Het was eerlijk gezegd mijn eigen stomme schuld. Beetje haast omdat we al wat laat waren voor een afspraak ten eerste niet de tijd genomen om het schijfremslot (met alarm notabene) erop te zetten, terwijl dat stemmetje zei... En dan ook nog achteloos de sleutel in het slotje van het zadel laten zitten :(. Ik verdien nu al de Darwin award 2012

Ai, dat is wel domme pech.
Gelegenheid maakt de dief, sterkte.
 
Nu kan Romana niet meer op de scooter _O-

Evengoed klote voor je dat er zoveel mensen voortaan alles wel kunnen gebruiken '(
 
thnx voor de reacties allemaal. Het was eerlijk gezegd mijn eigen stomme schuld. Beetje haast omdat we al wat laat waren voor een afspraak ten eerste niet de tijd genomen om het schijfremslot (met alarm notabene) erop te zetten, terwijl dat stemmetje zei... En dan ook nog achteloos de sleutel in het slotje van het zadel laten zitten :(. Ik verdien nu al de Darwin award 2012

Das balen, zelf ook wel eens gehad bij een motordealer en rustig een proefrit op een andere motor gehad, binnen nog wat rondgelopen, ik denk dat de motor zo een uur heeft gestaan. Gelukkig had niemand het idee om 'm mee te nemen, maar dan voel je je idd behoorlijk stom. In Amsterdam gaat dat helaas toch net even wat anders. '(
 
@TS:

Mijn auto is een keer gejat. Op een dag was ik de sleutel kwijt. Na 2 dagen rondrijden met de reservesleutel was de auto ineens pleite. Die werd na 3 weken weer teruggevonden. Zonder braakschade...

Ik gok dat het motorblok ofwel verkocht wordt, ofwel onder een brom -of snorscooter gezet gaat worden. Hou MP in de gaten, ook voor andere onderdelen of eventueel de hele scooter.

Maar niet leuk, sterkte ermee. Van mij zijn ook 2 motorscooters gejat. Mateloos irritant.
 
Ik gok dat deze motorscooter nu zonder scherm en koffer vooral s´avonds gebruikt gaat worden.
En dat je in omliggende wijken moet speuren.
Neem dan Romana in ieder geval mee,of haar familie.
 
ik ben toch wel blij dat ik achteraf in the middle of nowhere woon. in hoef mn brommer nooit op slot te doen. (en 't goedkope ding is het niet waard om te jatten :D)

Maar jammer dat een of andere tokkie hem gaat gebruiken om te stunten of tasjes te jatten. helaas hoop dat jij hem heel (of dan alleen met kapschad) terug vindt. kan je het denkik laten dekken door de verzekering?
 
Ik gok dat het motorblok ofwel verkocht wordt, ofwel onder een brom -of snorscooter gezet gaat worden. Hou MP in de gaten, ook voor andere onderdelen of eventueel de hele scooter.
Ik betwijfel of ze in de gaten hadden dat het een 100cc motorscoot is.
En dit luchtgekoelde 100 cc motorblokje is onder brommerrijders minder populair dan de 70 cc waterkoeling.
Gewoon een kwestie van verkeerde tijd, verkeerde plaats. '(
 
Ik betwijfel of ze in de gaten hadden dat het een 100cc motorscoot is.
En dit luchtgekoelde 100 cc motorblokje is onder brommerrijders minder populair dan de 70 cc waterkoeling.
Gewoon een kwestie van verkeerde tijd, verkeerde plaats. '(

Als jij en ik de motorplaat zien, zien anderen die ook... Als het een bromscooter was dan zou die waarschijnlijk ook wel gejat zijn, maar ik neem toch aan dat de meeste mensen een motorplaat en een brommerplaat wel uit elkaar kunnen houden.

Peugeot brom/snorscooters zijn niet zo gemakkelijk op te voeren als vele andere tweetakt types. Ik kan me voorstellen dat het dan wel makkelijk is als je in 2 uurtjes een 100cc blokje eronder lepelt.

Maar goed, blijft koffiedik kijken. Hopelijk is er alleen een joyride mee gemaakt en wordt'ie binnenkort teruggevonden.
 
Wel echt stom hoor zeker in adam.
Ik zet mn motor nooit ff zonder slot neer in adam.
Sterker nog ik vermeid het om hem neer te zetten op straat!
Zo een motorscooter is al helemaal gewild hier in adam.
Jammer maar wel een beetje je eigen fout.
En idd niet meer met romana op de scooter nu :X
Ik heb zelf een dylan 150 ses matzwart met rood gehad.
Dat ding wouden ze echt vreselijk hard jatten.
Dan is die vivacity natuurlijk wel een makkelijke prooi geweest
 
Laatst bewerkt:
Ik woon in Amsterdam. Ik heb vorig jaar een keer mijn tamelijk nieuwe 50cc Kymco People-S scoot (zeer popi) met draaiende motor en dus sleuteltjes erin voor de deur laten staan, omdat ik met allerlei boodschappen en zo eerst naar de deur liep. Ik was doodmoe en heb die hele scooter op de een of andere manier compleet vergeten en ben naar binnen gegaan. Drie uur (!!!!) later belde een buurtmarokkaantje (ja, zo'n echte, een van 15 met opgeschoren koppie en petje en zwaar accent en zo) aan of dat mijn scooter was en dat ik waarschijnlijk wel de sleutels terug wilde. Hij had 'm even op slot gezet voor me. Mijn TomTom, rijbewijs, iphone etc. zaten nog allemaal keurig in het dashboardkastje.

Ik was zo ongelooflijk blij dat ik direct €50 uit mijn portemonnee trok als beloning. Ja, je zou kunnen zeggen dat dat normaal zou moeten zijn, maar dat is het nou eenmaal niet. Pijnlijk dat je zo bijzonder verrast raakt door zoiets. En believe it or not: ik woon in een Amsterdamse buurt die bekend staat als achterstandswijk.

Wel voor de zekerheid meteen een nieuw slot gekocht (je weet maar nooit of die jongen niet even snel een sleutelkopietje had laten maken). Ik ben niet helemaal gek ;)

Anyway...
images


!!!

Ik hoop intens dat dit meerdere mensen overkomt en dat deze verhalen ook eens gepost worden. Maar ik vrees dat dit een uitzonderlijke uitzondering was. Anyway, er bestaat nog zoiets als goedheid!


... edit ... Weet je... Dat kereltje heeft daar dus gewoon een minuut met die sleutel in zijn handen gestaan, in het dashboardkastje gekeken en gedacht 'shit... ik KAN hier nu gewoon met een prachtige scooter en een stel vette accessoires wegrijden en morgen twee ruggen verdienen...' (maar dan in het Arabisch waarschijnlijk ;) ) en heeft daarna gedacht 'damn, dan zou ik echt een klootzak zijn'. Nog steeds een hartverwarmende gedachte.
 
Laatst bewerkt:
Ik woon in Amsterdam. Ik heb vorig jaar een keer mijn tamelijk nieuwe 50cc Kymco People-S scoot (zeer popi) met draaiende motor en dus sleuteltjes erin voor de deur laten staan, omdat ik met allerlei boodschappen en zo eerst naar de deur liep. Ik was doodmoe en heb die hele scooter op de een of andere manier compleet vergeten en ben naar binnen gegaan. Drie uur (!!!!) later belde een buurtmarokkaantje (ja, zo'n echte, een van 15 met opgeschoren koppie en petje en zwaar accent en zo) aan of dat mijn scooter was en dat ik waarschijnlijk wel de sleutels terug wilde. Hij had 'm even op slot gezet voor me. Mijn TomTom, rijbewijs, iphone etc. zaten nog allemaal keurig in het dashboardkastje.

Ik was zo ongelooflijk blij dat ik direct €50 uit mijn portemonnee trok als beloning. Ja, je zou kunnen zeggen dat dat normaal zou moeten zijn, maar dat is het nou eenmaal niet. Pijnlijk dat je zo bijzonder verrast raakt door zoiets. En believe it or not: ik woon in een Amsterdamse buurt die bekend staat als achterstandswijk.

Zo dat is idd wel netjes dan !
Hier stonden er laatst 2 een brommer te jatten , Waarnaar ik de politie belde en ze in hun kraag gegrepen werden
Wel voor de zekerheid meteen een nieuw slot gekocht (je weet maar nooit of die jongen niet even snel een sleutelkopietje had laten maken). Ik ben niet helemaal gek ;)

Anyway...
[afbeelding]

!!!

Ik hoop intens dat dit meerdere mensen overkomt en dat deze verhalen ook eens gepost worden. Maar ik vrees dat dit een uitzonderlijke uitzondering was. Anyway, er bestaat nog zoiets als goedheid!
 
Als jij en ik de motorplaat zien, zien anderen die ook... Als het een bromscooter was dan zou die waarschijnlijk ook wel gejat zijn, maar ik neem toch aan dat de meeste mensen een motorplaat en een brommerplaat wel uit elkaar kunnen houden.

Peugeot brom/snorscooters zijn niet zo gemakkelijk op te voeren als vele andere tweetakt types. Ik kan me voorstellen dat het dan wel makkelijk is als je in 2 uurtjes een 100cc blokje eronder lepelt.

Maar goed, blijft koffiedik kijken. Hopelijk is er alleen een joyride mee gemaakt en wordt'ie binnenkort teruggevonden.
Toen ik mijn Speedfight 100cc verkocht met een 125 cc kit erop liep die jongen al te dromen over zijn 70 cc watergekoelde kit die hij thuis had.
Google er maar eens op, in alle forums wordt er minzaam over het 100cc blok gesproken. ;)

En het plaatje valt bijna niemand op, WB werd gewoon door motoragenten die van achteren kwamen aanrijden meegenomen voor een rollenbank test. _O-
En de dienders die het daar overnamen moest ik ook nog eens dik overtuigen...

Maar goed nu genoeg enthousiasme in dit ellende topic. ;(
 
Laatst bewerkt:
Update: Vandaag in mijn voicemail een bericht van de recherche dat de Peug gevonden is. En dat terwijl ik vanavond een Piaggio X9 250 aanbetaald heb om zaterdag op te halen :+ Ben heel benieuwd naar het verhaal en de staat waarin hij verkeert. Morgen meer :)
 
Vanmorgen gebeld en volgens de agent had hij voor kapschade, maar het is heel goed mogelijk dat dat de bestaande schade is. Het sleuteltje zat er nog bij. Ze wisten alleen niet of hij nog liep, dus ga volgende week voor de zekerheid maar even oppikken met een aanhanger. Ben zeer benieuwd :)
 
Nou, da's alvast een halve felicitatie waard. Ik zou het topic in de gaten voor die andere halve ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan