Motorscooter met duimgas en voetpedaal mogelijk?

cardiobiker

Die hard MF'er
7 jan 2016
283
70
Hamont
Mijn vrouw zou heel graag net als ik met een (motor)scooter rijden, maar door reuma aan haar handen, kan ze niet goed gasgeven en remmen.
Met duimgas en een rempedaal zou dit wél lukken. De meeste motorscooters die een (voet)rempedaal hebben zijn dan weer geschakeld.
Kent er iemand een bedrijf in Nederland of België die bv. een Vespa 300 zouden kunnen ombouwen naar deze voorzieningen?
We zouden er erg mee geholpen zijn.
 
De ombouw naar gasgeven met haar duim zou niet zo moeilijk moeten zijn. Een quad of jetski heeft dat ook, dus die onderdeeltjes zouden gewoon standaard te krijgen moeten zijn. Kwestie van een gaskabel op maat maken en dan zou het moeten werken. Die voetrem is wel iets moeilijker lijkt me, dan zal er gekeken moeten worden naar de constructie van de scooter of daar ergens een geschikte plek is om een pedaal vast te bouten of lassen. En dan bedient ze met haar voet de voorrem en blijft de acterrem dan gewoon op het linker handvat?

Dit bedrijf past motoren aan, zij kunnen je vast helpen, ik ken ze verder niet....


Succes ermee! en hou ons op de hoogte
 
De ombouw naar gasgeven met haar duim zou niet zo moeilijk moeten zijn. Een quad of jetski heeft dat ook, dus die onderdeeltjes zouden gewoon standaard te krijgen moeten zijn. Kwestie van een gaskabel op maat maken en dan zou het moeten werken. Die voetrem is wel iets moeilijker lijkt me, dan zal er gekeken moeten worden naar de constructie van de scooter of daar ergens een geschikte plek is om een pedaal vast te bouten of lassen. En dan bedient ze met haar voet de voorrem en blijft de acterrem dan gewoon op het linker handvat?

Dit bedrijf past motoren aan, zij kunnen je vast helpen, ik ken ze verder niet....


Succes ermee! en hou ons op de hoogte
Ik ken deze man (Meneer Lukens, Albert is ook goed). Hij is erg creatief en denk wel dat hij jullie kan helpen...
 
Ik heb een Honda NC 700S DCT. Die heeft automaat en een voetrem. Nou ja combined braking system maar in principe bedien je met de rempedaal beide remmen. Het is weliswaar geen scooter maar met de bagageruimte in de neptank en een topkoffer toch dezelfde praktische mogelijkheden. Ik heb zelf een spier aandoening en ben daarom ook in eerste instantie bij motorscooters terecht gekomen maar de NC heeft toch wat meer gevoel van controle door de actievere houding. Maar goed, het blijft een kwestie van voorkeur. Ik wilde het alleen in de overweging mee laten nemen.

Ik heb trouwens ook een Burgman dus ik kan vergelijken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan