Motorscooter

een harder classificatie de Fuoco heeft org. een 140/70/14 58P er op zitten

Als je er nu een 150/70/14 66S op zet gaat je band ongeveer 5000km langer mee
Een hogere belastbaarheid en een hogere snelheidslimiet staat niet gelijk aan langere levensduur (meer kilometers).

Factoren als uitlijnen, balanceren, correcte bandenspanning en ondergrond (wegsoort) hebben meer invloed op de duur van de band.
 
Laatst bewerkt:
...Interessant om weten. Maar wat is dan een harde tourband voor een scooter?....
Met de Honda heb ik ooit 23.000 km gereden met één achterband, dat was een Michelin. Het andere uiterste met dezelfde scooter en dezelfde rijstijl was slechts 6000 km met een Pirelli.

Er zit dus wel verschil in....
 
Met een motor proef rijden is bij motorport totaal geen probleem. Ze halen hem binnen een uurtje uit de showroom en je kan tuffen. En geen druk om hem te kopen. Gewoon een klasse zaak. Heb op meerdere motoren gereden voor ik de burg 400 kocht. Wereld motorscooter, stuurt lekker sopel in de stad en heeft op de snelweg voldoende power. toppie
 
hybride ik doe dus maar 10.000km met een Michelin en 15 met een Pirelli


heb er nu na de city grip er een Hoop B02 pro op liggen
 
ik was verleden jaar op de auto en motor beurs in brussel en zag toen de nieuwe SYM joyride 200 evo
en die zat erg lekker zag er goed uit en kost 3300 euro misschien vindt je het ook wel wat Tony
 
Gisteren een testrit gedaan op de Vespa, reed wel goed hoor, zeer wendbaar, snel, stuurt zeer licht en ik vind dat je vrij goed beschermd bent tegen de wind (zelfs met een klein scherm), zeker in vergelijking met een moto (een naked bike)..

Binnen 2 weken kan ik naar een Beverly 300 gaan kijken, misschien daar nog even op wachten want die vind ik ook wel interessant.. Als ze die ook in de Vespa-garage kunnen bestellen vlakbij men huis, wordt het waarschijnlijk die.. Overmorgen eens gaan horen daarvoor..

De aprilia en beverly zijn goedkoper, voordeliger en hebben meer ruimte, maar zijn voorlopig enkel beschikbaar in garages die op minstens 20km van mij thuis zijn, dus ook niet handig om op onderhoud te doen..

Allemaal dingen waar je wel rekening mee moet houden natuurlijk!
 
Gi enkel beschikbaar in garages die op minstens 20km van mij thuis zijn, dus ook niet handig om op onderhoud te doen..


Dan koop je hem toch daar en doe je elders het onderhoud.....Dat wil bijna iedere motorzaak wel doen.

Voor garantiezaken kun je bij alle dealers in Europa terecht, die zijn zelfs verplicht je (met garantiezaken tegen nultarief) te helpen....ookal heb je hem elders gekocht.
 
In regio Antwerpen zijn er amper Aprilia-dealers.. Ik laat het onderhoud toch liever doen door een garage die het merk ook verdeeld..

Ondertussen heb ik wel bericht gekregen dat de New Beverly 300 ook te bestellen is in de Vespa-garage (waar ik trouwens een zeer goed gevoel bij had), waarschijnlijk wordt het dan wel deze als de levertijd niet té lang bedraagt..

Iemand op het forum die zo'n Beverly 300 heeft of er meer info over heeft?
 
photostream
 
Testrit zal ik niet kunnen doen, maar het blok wordt ook gebruikt in andere scooters dus zal wel voldoende zijn.. hij is één vd meest verkochte scooters in Italië.. Hij beantwoordt aan veel eigenschappen waarnaar ik op zoek ben:

- mooi design
- laag verbruik (meer dan 300km met een tank is mogelijk) maar toch vrij sterk blok
- voldoende ruimte onder koffer (zelfs voor 2 helmen)
- met ruitje ook bescherming in slecht weer
- grote wielen ivm de Vespa dus naar mijn mening ook betere wegligging
- vering ziet er ook veel beter uit

Dinsdag ga ik naar de dealer. Gewoon bestellen die handel :)
 
ik weet eigenlijk niet nog verschil zit tussen beverly 300 of beverly 300 tourer of de new beverly 300??
en of een intergrale helm er ook in past.
het is inderdaad een hele elegante scooter met wind scherm, ik vind hem mooier dan de vespa gts
300cc motor wordt in veel scooters gebruikt vespa, aprilia, piaggio, peugeot, mp3.
heel best motortje.
 
ik vermoed dat de new Beverly 300 gewoon het nieuwe model is van de Beverly (van midden 2010)
De Beverly Tourer 300 is volgens mij gewoon de 300cc versie van Beverly van 2009 ofzo? Waar je dan naast de tourer (300cc) ook de cruiser hebt (500cc)
 
ja heb al een paar tientallen filmpjes gezien van alle modellen hoor :)

een andere manier van scootershoppen :)
 
In regio Antwerpen zijn er amper Aprilia-dealers.. Ik laat het onderhoud toch liever doen door een garage die het merk ook verdeeld..

Daar heb je volledig gelijk in. Een ernstig dealer zal ook weigeren om het onderhoud te doen van een merk dat het zijne niet is. In België althans heb ik al vaker ervaren dat heel wat dealers niet happig zijn op andere merken.

Mijn eigen Sym-dealer heeft nog een aantal merken. Toch weigert ie steevast om mijn andere scooters te onderhouden. In eerste instantie vond ik dat best stom van hem. Ik ben een goeie klant en hij woont hier om de hoek. En het ging uiteindelijk toch maar over een eenvoudig onderhoud? Bij nader inzicht kan ik hem volledig bijtreden. Zijn uitleg was dat elk merk toch zijn eigen specificaties heeft en men vaak moeilijk aan vervangingsonderdelen raakt als het je merk niet is. Ik zou mijn scooter dan mss weken moeten missen en zou daar niet blij mee zijn.

Heb me ooit eens laten overhalen om bij een ander dealer (lees: prutser) hier om de hoek langs te gaan. Het soort dat alles aan neemt voor de lieve centen. Het resultaat, de wachttijd en de prijs was eigenlijk om te bleiten.

Het belang van een goeie merkdealer dicht in de buurt wordt vaak onderschat.
We laten ons vaak verleiden voor een prachtige scooter aan een interessante prijs, kilometers van huis vandaan. Of een tweedehands, particulier gekocht.
Later betaal je dat tot je grote ergernis dubbel en dik terug.
 
Laatst bewerkt:
ik weet eigenlijk niet nog verschil zit tussen beverly 300 of beverly 300 tourer of de new beverly 300??
en of een intergrale helm er ook in past.
het is inderdaad een hele elegante scooter met wind scherm, ik vind hem mooier dan de vespa gts
300cc motor wordt in veel scooters gebruikt vespa, aprilia, piaggio, peugeot, mp3.
heel best motortje.
Waarschijnlijk niet...,

piaggio_beverly_2011_45.jpg
 
ik koop hem wel gerust 100km van huis als een kwart of een derde van de prijs af is,
desnoods als hij het helemaal niet meer doet laat ik hem ophalen.
maar meestal met een probleem kan ik er zelf naartoe rijden.
of ik ga naar een dichterbij gelegen dealer/verdeler.
alleen doen ze dan wel eens moeilijk met garantie als ik hem daar niet gekocht heb.
dan willen ze toch geld zien voor de arbeid, maar dan rijd ik liever een paar liter brandstof op ,
naar de dealer waar ik hem gekocht heb waar hij kosteloos gerepareerd wordt.
en dan krijg ik een leenmotor om mee naar huis te rijden, ook leuk.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan