Motorscooter

alleen doen ze dan wel eens moeilijk met garantie als ik hem daar niet gekocht heb.
dan willen ze toch geld zien voor de arbeid

Gewoon even contact opnemen met de importeur, die is er zo mee klaar.

Jouw merkdealers zijn verplicht garantiezaken af te handelen tegen nultarief, de dealer waar je hem hebt gekocht, de dealer om de hoek, maar ook die in Zuid-Portugal.

Tevens heb je bij de meeste merken mobiliteitsgarantie, wat veelal inhoud wegenwachtservice en vervangend vervoer als reparatie langer duurt dan x uur.
 
Laatst bewerkt:
Jep... zeer juist !
Ik heb al een Yamaha R1 en een BMW R1200GS probleem- én kostenloos in garantie laten herstellen (terugroepacties) door mijn respectievelijke Franse dealers... die daar geen énkel probleem over maakten... wel integendeel : mijn toenmalige Franse BMWdealer lichtte me spontaan in over een zeer verregaande terugroepactie, waarover mijn toenmalige Belgische BMWdealer in alle talen zweeg...
 
alleen als je hem daar niet gekocht hebt dan zeggen sommigen ga maar daar naartoe waar je hem gekocht hebt want die heeft winst gemaakt bij de verkoop , twee keer meegemaakt.
ze zeggen ze betalen niet altijd zo goed voor het werk wat eraan gedaan moet worden bijvoorbeeld geen 75 euro per uur.
ze zijn het misschien wel verplicht maar als ze er geen zin in hebben kan je maanden wachten.
 
ze zijn het misschien wel verplicht maar als ze er geen zin in hebben kan je maanden wachten.

Ik zou me niet laten afschepen....ff contacten met de importeur met de mededeling je vervangend vervoer nodig hebt omdat hun vertegenwoordiger je de komende maanden niet wil helpen.......


Je hebt duizend betaald o.a. voor de garantie die ze niet willen waarmaken......
 
een integraalhelm geraakt wel onder het zadel, hetzij wel op z'n zijkant en dan is er nog veel plek over..
 
een integraalhelm geraakt wel onder het zadel, hetzij wel op z'n zijkant en dan is er nog veel plek over..
Heb je dit uitgeprobeerd? Of hoop je dat het past?

Ik vermoed dat er geen intergaal inpast en zeker niet elke merkmodel en maat.

piaggio_beverly_2011_44.jpg


De DT heeft ook een specifiek helmachtige gevormd ruimte en ook daar passen niet alle integraal helmen, zie hier.
 
Nou, voor een grootwielscooter is het wel een giga ruimte onder het zadel, dat maakt die Beverly erg interessant. Van alles wat...
 
Volgens mij is het (heel) gebruikelijk dat de grootwielscooter met een platte bodem (SH) minder ruimte heeft onder de zadel (gedeelte gereseveerd voor de brandstoftank).
O.a. de Geopolis, Beverley modellen hebben geen platte bodem, in het midden is de brandstoftank geplaats, dus meer ruimte onder zadel.
 
nog niet uitgeprobeerd, maar wel gezien op video.. zo belangrijk is dat trouwens niet voor mij hoor, er is zeker voldoende plaats voor een laptop en eventueel rugzak.. als ik echt een gigantische ruimte wil, koop ik wel een type Burgman ofzo.. Ik vind in ieder geval dat de ruimte niet moet onderdoen voor de ruimte bij een X-max..

video: op 2:30 zie je de kofferruimte (wel slechte kwaliteit)

 
een vespa gts 300 met koffer er achter geplakt en een halve maan scherm en een rek voorop
vind ik rond uit lelijk, en ook een beetje klein, lijkt meer op een grote brommer.
 
ik kom net van de dealer om de Beverly 300 te bestellen maar ga nog een dagje wachten.. hij zei me dat hij een Beverly 500 heeft staan in zijn andere winkel waar hij veel geld wil afdoen!(1000 euro + windscherm!)

ik ga morgen eens een kijkje nemen.. Kan mss interessant zijn, je weet maar nooit.. Ik kan nog altijd de 300 ook bestellen uiteraard!
 
die is toch wel flink duurder in onderhoud en lust wel een slok, een beetje te grof te rauw.
schuurt snel wat over de grond zie filmpje

buikschuiver schreef bij brandstof verbruik;
Op de snelweg beter dan 1:25 bij 120 km/h
Hevig stadsverkeer: 1:13 (lijkt onzuinig maar m'n auto rijdt hier 1:6 dus wat wil je )
Topsnelheid: onbekend, bij 160 op de teller trekt hij nog steeds

Ik rij in de stad wel voor de helft met duo en heb een topkoffer, beide zorgen voor een hoger verbruik.
 
Laatst bewerkt:

toch wel een integraalhelm als je het mij vraagt die er in past en nog veel plaats over!

de 500 wordt het wrs niet hoor, maar hij had ook een Carnaby staan.. maar die witte Beverly 300 met rood zadel vind ik wel knap!
 
Volgens mij is het (heel) gebruikelijk dat de grootwielscooter met een platte bodem (SH) minder ruimte heeft onder de zadel (gedeelte gereseveerd voor de brandstoftank).
O.a. de Geopolis, Beverley modellen hebben geen platte bodem, in het midden is de brandstoftank geplaats, dus meer ruimte onder zadel.
Idd, die andere scooters hebben geen vlakke bodem. Had ik nog niet zo bij stilgestaan :z Wat ook een beetje mee zal spelen is dat de SH een 16 inch achterwiel heeft.
 
vandaag de witte Beverly 300 besteld! binnen 3 a 4 weken heb ik hem.. kijk er naar uit!

ideale combinatie tussen de eigenschappen die ik zocht: goeie looks, laag verbruik, goed blok, voldoende bescherming, goeie wegligging en veel opbergruimte.. EN niemand rijdt er mee rond want ben de 1ste die hem besteld heeft :D
 
gefeliciteerd TonyD1984, ik denk dat je een goeie keus hebt gemaakt.
ik vind hem ook erg mooi, ik ben benieuwd hoe hij bevalt.

 
Laatst bewerkt:
ik laat het zeker weten en probeer ook enkele fotootjes te posten.. bedankt alvast voor alle goede raad! en bedankt zuunig want jij had de Beverly voorgesteld dus hij is ook een beetje van jou ;)
 
Karl
koosmotorloos

kwam als eerste met de beverly 300 op de proppen
hoe langer ik er naar kijk hoe mooier ik hem vind.
zo mooi dat ik hem 1 van de mooiste zo niet de mooiste scooter vind die er nu te koop is,
vooral in het wit met dat donker bruin, rode zadel, wat een Italiaanse beauty.
de 300 cc motor is sterk genoeg om met 2 personen 100 of 110 te rijden met gemak.
als je door de ardennen naar Luxemburg wil kan je beter een 500 cc hebben met 2 personen,
{heuvel op heuvel af}
ik heb mijn scarabeo nu 1 jaar , als hij 2 is zou ik hem wel in willen ruilen voor een beverly 300 of 350.
alleen zit ik met het probleem dat hij buiten op straat moet staan en de scarabeo kan ik veel makkelijker goed vast zetten me een paar dikke sloten de spaken van de beverly daar kan geen hele dikke ketting door heen dat is jammer,als je hem thuis in een schuur kan parkeren geen probleem.
 
Laatst bewerkt:
Tony: gefeliciteerd met je aankoop, geweldig mooi die beverly 300.

1 minpuntje waarom ik deze niet zou kopen: mijn kettingslot past niet door het voor- of achterwiel, wat zuunig al aangeeft. Ook al staat hij hier wel in de schuur, het gaat me om de tijden dat hij uren achter elkaar buiten staat als ik in Rotterdam en omgeving ben of zo.
 
thuis staat hij in de garage, op het werk staat hij wel buiten, dus daar moet ik iets op vinden! we zitten wel in een straat waar geen auto's mogen komen, enkel voor laden en lossen.. schijfremslot met alarm op ofzo..
 
Zo een slot welk je vastzet onder je buddy en dan een kabel naar je stuur toe???
 
Terug
Bovenaan Onderaan