"Motorscooters zijn geen echte motoren"

'T zal mij een worst wezen wat tie motor rijders denken.
Ik snap toch al niet dat ik hier iets lees en gereageerd heb.
Als ik van mijn scooter op een 1000cc stap hoor ik er ineens bij,
En weer op mijn scooter ben ik een buiten beentje, nou lekker belangrijk.
Inderdaad compleet onbelangrijk,daarom vraag ik mij af waarom scooterrijders zich zo graag
als motorrijder willen zien,is scooterrijder genoemd worden dan te min,blijf lekker in je eigen knusse
scooterwereldje en zwaai naar elkaar,dan ga je happy wezen :Y :W
 
Inderdaad compleet onbelangrijk,daarom vraag ik mij af waarom scooterrijders zich zo graag
als motorrijder willen zien,is scooterrijder genoemd worden dan te min,blijf lekker in je eigen knusse
scooterwereldje en zwaai naar elkaar,dan ga je happy wezen :Y :W

In eerste instantie zijn we allemaal mensen.
Ik rij beide en met evenveel plezier,wat zou ik dan moeten zijn🤔
Mensen worden dikwijls be/veroordeeld naar het vervoersmiddel dat ze,op dat moment, rijden.
Het komt schijnbaar bij niemand op dat men meerdere gemotoriseerde passies kan hebben,beide voertuigen kennen en dat als een verrijking van hun (motor)leven kunnen zien🤗
Ik zie mezelf gewoon als motorrijder.
Het in hokjes stoppen vind ik kortzichtig en kots ik op🧐
 
Laatst bewerkt:
Motorscooter is (voor mij) een motorscooter en geen motor. Mijn buurman toen ik net kwam wonen waar ik nu woon kwam eens enthousiast naar me toe toen ik aan mijn guzzi aan het sleutelen was. "Ik rij ook motor!". Ik: "Wat leuk, wat rij jij?" Hij: "Een Aprilia SR" Ik: "Oh...."
Niet dat ik problemen met motorscooters heb hoor, zou er zelf alleen nooit op rijden als ik de keus heb voor een echte motor. En bij het gros van de mensen die voor een motorscooter kiest heb ik het idee dat het eigenlijk automobilisten zijn die tussen de file door willen rijden, maar niet echt lol hebben in motorrijden.
Is ook al aangeven, dat een motorscooter geen motor is, maar een motorscooterrijder is absoluut niet iemand die geen lol heeft in motorrijden, want nogmaals, beide zijn motorfietsen, alleen de éne motorfiets, is een automaat, rijdt zuiniger en is makkelijker in gebruik, vooral in de stad, en op de andere motorfiets, moet je schakelen, heb je minder bescherming zonder motorkleding, en vaak koppelen / schakelen in de stad.
[/
In eerste instantie zijn we allemaal mensen.
Ik rij beide en met evenveel plezier,wat zou ik dan moeten zijn🤔
Mensen worden dikwijls be/veroordeeld naar het vervoersmiddel dat ze,op dat moment, rijden.
Het komt schijnbaar bij niemand op dat men meerdere gemotoriseerde passies kan hebben,beide voertuigen kennen en dat als een verrijking van hun (motor)leven kunnen zien🤗
Ik zie mezelf gewoon als motorrijder.
Het in hokjes stoppen vind ik kortzichtig en kots ik op🧐
Wijzen woorden 👍🤔
 
Eindeloze discussie dit,ik zou zeggen motorrijders die naar scooterrijders willen zwaaien of scooterrijders die
naar motorrijders willen zwaaien gewoon doen en misschien zwaait men terug of niet,
ook niet alle motorrijders zwaaien terug als je zelf op een motor rijd dusssssssss.
Maar er zijn alternatieven,koop een Corvette andere Corvette eigenaren zwaaien altijd terug :W
 
ik vind het vreemd dat "men" het belachelijk vindt dat iemand met t-shirt op de motor zit maar dat het normaal is om hetzelfde te doen op een motorscooter.
 
ik vind het vreemd dat "men" het belachelijk vindt dat iemand met t-shirt op de motor zit maar dat het normaal is om hetzelfde te doen op een motorscooter.
Dat is nou het "cultuur" verschil tussen beide "motorfietsen" en het berijden ervan. Op een motorscooter kan je inderdaad, nu met dit warme weer, relaxed in de stad rijden, in zomerkleding, terwijl dit op een motor niet verwacht wordt. Een motor gaat toch snel en is gevaarlijk, zonder motorkleding, is de gedachte bij een motor.
 
Met een korte broek op de motor worden je benen geschroeid, terwijl ze op de scooter heerlijk koel blijven.
 
Dat is nou het "cultuur" verschil tussen beide "motorfietsen" en het berijden ervan. Op een motorscooter kan je inderdaad, nu met dit warme weer, relaxed in de stad rijden, in zomerkleding, terwijl dit op een motor niet verwacht wordt. Een motor gaat toch snel en is gevaarlijk, zonder motorkleding, is de gedachte bij een motor.

Spreek voor jezelf 🤔

Ik zorg altijd dat ik de juiste beschermende kleding aan heb.
Heb dan ook een 600 die loopt ook 160+

Aan je onderschrift te lezen rijdt jezelf ook een zware,dus ik neem aan dat je er ook bewust mee omgaat🤗
 
Dan moet je nog een paar jaar doorrijden. Ik rijd al 37 jaar en ik heb de laatste 15 jaar mijn motor slechts 1 keer gebruikt met een doel.

Doelloos rondrijden voor de lol, deed ik jaren terug. Nu bijna niet meer. Te druk in het seizoen met motoren. :+
Buiten het seizoen om rijd ik ook nog wel, maar wat minder. Ook andere hobbies die aandacht willen. Je hebt ook mensen die voor de lol een rondje gaan auto rijden. Dan toch liever doelloos motorrijden. Maar doelloos motorrijden is eigenlijk ook een doel opzich.
 
Gisteren heb ik bij wijze van experiment een motorscooterrijder gegroet. Hij groette niet terug.

Hoe ver van te voren stak je je hand uit? Ik schrik meestal van een groet als ik op mijn motorscootertje de weg onveilig maak, want het komt onverwacht. Vaak is er dan geen tijd meer om nog terug te groeten. Tijd om nogmaals je experiment te doen als het niet ruim van te voren was.
 
Hoe ver van te voren stak je je hand uit? Ik schrik meestal van een groet als ik op mijn motorscootertje de weg onveilig maak, want het komt onverwacht. Vaak is er dan geen tijd meer om nog terug te groeten. Tijd om nogmaals je experiment te doen als het niet ruim van te voren was.
Ja begin alvast een km van te voren te zwaaien :W,monomuizen zijn nogal klein,dus misschien val je dan wel op:Y
 
Spreek voor jezelf 🤔

Ik zorg altijd dat ik de juiste beschermende kleding aan heb.
Heb dan ook een 600 die loopt ook 160+

Aan je onderschrift te lezen rijdt jezelf ook een zware,dus ik neem aan dat je er ook bewust mee omgaat🤗
Lees mijn eerdere reacties dan eerst maar eens :Y
 
Dag Maru. Ik heb jaren geleden alweer mij - rijdend op een GTR 1000 - al verbaast dat ik steeds vaker ervaarde dat mijn groet niet beantwoord werd door de zeer snelle, in prachtige racepakken gehesen RR- gasten....en vandaag na een heerlijke rit met mijn zojuist aangeschafte Aprilia Atlantic 500, word je blijkbaar te min gevonden door 4/5 van alle tegemoetkomende motorrijders. Raar. Triest ook en dit negeren van een groet ervaar ik als nogal arrogant en vervelend. Handiger waarschijnlijk om te wachten tot je wordt begroet (...) maar dit komt helemaal niet in mij op. Rij al zo lang maar begrijp die houding niet. Geheel onnodig en veelzeggend over de bestuurder in kwestie die bewust een opgemerkte groet negeert.
 
ff voor de duidelijkheid.
Alles boven de 49,9 cc valt onder motor en 49,9cc en eronder valt onder brommer.
Je het type motors die vallen onder type:
1. Off the road
2. Racer
3. Toer
4. Chopper
5. Scooter
6. Oldtimer/klassieker

Voor ieder wat wils. Je bent dus naar mijn idee geen watje als je uit één van deze (lijst) type motor rijd,
je bent pas een echte motorrijder als je een ieder type motorrijder respecteert naar zijn of haar keuze.

Groeten
Theemaks 👊🏻
Maar ff serieus...
1. Off the road.. dat zijn toch geen motoren, je kom toch amper een bocht door met die banden en slappe vering.
2. Racer. Nep Rossi's. Koop toch een echte motor.
3. Toer. Geen echte motoren, veel te comfortabel met electronische gadgets, cruisecontrol en zo'n thermopane voorop.
4. Chopper. Beetje stoer doen met je herrie, maar met zo'n nepmotor is toch niet fatsoenlijk te rijden?.
5. Scooter. Kun je toch geen motor noemen, veel te praktisch.
6. Oldtimer/klassieker. Hou toch op met die oude meuk, kun je geen echte motor betalen ofzo?

Gisteren heb ik bij wijze van experiment een motorscooterrijder gegroet. Hij groette niet terug.
Mooi zo. Heb toch al een hekel aan dat gezwaai, wil echt niet geassocieerd worden met dat motortuig.

Deze reactie is natuurlijk net zo serieus als dat ik dit onderwerp belangrijk vind :]
 
Ik rijd al 15 jaar met motorscooters, ooit met 125cc Piaggio's begonnen, dan 2 MP3's en sindsdien 2 Tmax'en met alle opties. Ideale all-rounder. Doe gemiddeld 10K km per jaar en woonde tot voor drie jaar in het buitenland; in Genève en in Spanje zie je bijna alleen maar motorscooters. Duizenden en duizenden. Het viel mij bij terugkeer naar België op hoe anders het hier is. Het lijkt alsof motorrijden hier blijven stilstaan is in de tijd. Ik heb het geprobeerd om 'erbij te horen' maar voel geen klik met het traditionele motorgebeuren in de lage landen. Die motorrijders beschouwen zich als de enige echte helden maar ze rijden alleen maar met de motor tussen mei en oktober en vooral zondags indien het mooi weer is met hun veel te zware motoren en in zo'n leren pak, doen misschien 2000km op een jaar. Sorry, wie naar mij zwaait, zwaai ik zeker terug maar het is een wat archaïsche gewoonte vind ik, die je alleen hier ziet. Voor mij hoeft dit allemaal niet. En dat neerkijken op motorscooters, ach ze doen maar. Het toont hoe bekrompen het motorwereldje eigenlijk is.
 
Dag Maru. Ik heb jaren geleden alweer mij - rijdend op een GTR 1000 - al verbaast dat ik steeds vaker ervaarde dat mijn groet niet beantwoord werd door de zeer snelle, in prachtige racepakken gehesen RR- gasten....en vandaag na een heerlijke rit met mijn zojuist aangeschafte Aprilia Atlantic 500, word je blijkbaar te min gevonden door 4/5 van alle tegemoetkomende motorrijders. Raar. Triest ook en dit negeren van een groet ervaar ik als nogal arrogant en vervelend. Handiger waarschijnlijk om te wachten tot je wordt begroet (...) maar dit komt helemaal niet in mij op. Rij al zo lang maar begrijp die houding niet. Geheel onnodig en veelzeggend over de bestuurder in kwestie die bewust een opgemerkte groet negeert.
Als iemand groet steek ik mijn hand op, maar wat is het eigenljk een onzin om te groeten, als je nou in Australia woont en 3 uur lang rij en dan pas weer iemand tegen komt kan je groeten, maar om de haverklap je hand op steken, beetje rare gewoonte hier in Nederland.
ik vraag me af of ze in andere landen van Europe ook die rare gewoonte hebben?
 
Ik rijd al 15 jaar met motorscooters, ooit met 125cc Piaggio's begonnen, dan 2 MP3's en sindsdien 2 Tmax'en met alle opties. Ideale all-rounder. Doe gemiddeld 10K km per jaar en woonde tot voor drie jaar in het buitenland; in Genève en in Spanje zie je bijna alleen maar motorscooters. Duizenden en duizenden. Het viel mij bij terugkeer naar België op hoe anders het hier is. Het lijkt alsof motorrijden hier blijven stilstaan is in de tijd. Ik heb het geprobeerd om 'erbij te horen' maar voel geen klik met het traditionele motorgebeuren in de lage landen. Die motorrijders beschouwen zich als de enige echte helden maar ze rijden alleen maar met de motor tussen mei en oktober en vooral zondags indien het mooi weer is met hun veel te zware motoren en in zo'n leren pak, doen misschien 2000km op een jaar. Sorry, wie naar mij zwaait, zwaai ik zeker terug maar het is een wat archaïsche gewoonte vind ik, die je alleen hier ziet. Voor mij hoeft dit allemaal niet. En dat neerkijken op motorscooters, ach ze doen maar. Het toont hoe bekrompen het motorwereldje eigenlijk is.

Ja,da's ook mijn idee 😂 😂
Alhoewel ik rij in mijn textielen pakje ,ook een kleine 10K op mijn zware motor rijd en ook nog in de herfst en winter.
ik moet wel een rare vogel zijn🤔🤗
 
in Genève en in Spanje zie je bijna alleen maar motorscooters. Duizenden en duizenden. Het viel mij bij terugkeer naar België op hoe anders het hier is.

In vrijwel alle zuidelijke landen struikel je over motorscooters, zoveel zie je er. Ik zou wel eens willen weten hoe de cijfers zich wereldwijd verhouden tussen motorscooters en andere motoren. Ik denk dat de motorscooters dan wel eens een heel groot deel vertegenwoordigen, vooral in Europa en Azië.
 
Tja er zit dan maar 1 ding op het groeten afleren,of alleen naar gelijk gestemde scooter fanaten zwaaien.
In vrijwel alle zuidelijke landen struikel je over motorscooters, zoveel zie je er. Ik zou wel eens willen weten hoe de cijfers zich wereldwijd verhouden tussen motorscooters en andere motoren. Ik denk dat de motorscooters dan wel eens een heel groot deel vertegenwoordigen, vooral in Europa en Azië.
En dat is daar al vele jaren zo,ik kan me nog herinneren toen ik met vakantie in Spanje was ,dan heb ik het over eind jaren 60
het mij al opviel dat er veel scooters rondreden,maar wel van de brommer variant,of met kleine cilinderinhoud.
 
Heb ook 30 jaar alleen motor gereden,toen 2 jaar motorscooter. Toen weer geruild tegen een honda st1300. Miste toch de motorscooter,en een suzuki an400 bijgekocht. Dat was me grote fout geweest,toen bleef de motor stilstaan en pakte ik de motorscooter voor alles. Vond ik toch lekkerder voor me.Nagedacht en besloten om de motor en scooter in te ruilen,voor een suzuki burgman 650 bj 2016. Bevalt super,rijd lekker comfortabel en genoeg vermogen.
 
In vrijwel alle zuidelijke landen struikel je over motorscooters, zoveel zie je er. Ik zou wel eens willen weten hoe de cijfers zich wereldwijd verhouden tussen motorscooters en andere motoren. Ik denk dat de motorscooters dan wel eens een heel groot deel vertegenwoordigen, vooral in Europa en Azië.
ik denk dat het er vooral mee te maken heb dat je 125cc met auto rijbewijs mag rijden dan is de stap naar zware motorscooter veel kleiner .
en op een supersport door rome is totaal niet intressant
 
Terug
Bovenaan Onderaan