"Motorscooters zijn geen echte motoren"

Zo is dat.

Echter, ik ben inmiddels wel heel nieuwsgierig waar al die felle reacties op motorscooters nou vandaan komen, en ik zou daar graag eens wat serieuze antwoorden op zien. En wel in dit topic:


En ook in dit topic gaat bovenstaande regel gelden. Be nice or be gone.
 
Waarom niet op rijden, dat moderne scooters beter rijden moge zo zijn maar daarom rijdt klassieke Vespa nog niet slecht,
als jouw theorie zou opgaan zou niemand meer met een oldtimer of klassieker rijden want moderner spul rijdt beter,
maar daar gaat het helemaal niet om, de meeste klassiekers en oldtimers hebben veeeeeeeeeeeeeeeel meer karakter
en dat maakt het leuk om er mee te rijden, 90% van de zo'n 100 motoren die ik gehad heb is nu klassieker en ik heb in
de tijd dat ze nog nieuw waren er ook op gereden en ook toen ging dat prima.:P
OK, je hebt een punt.
De bediening van mijn oude Vespa werkte ook best goed. Koppeling, gas, schakelen.
De remmen, toen nog trommels, dat was minder.

De oude Vespa was een tweetakt.
Enkele jaren geleden waren we in Italië met een groepsreis en in het programma was er een tocht met Vespa voorzien voor de hele groep.
Wij reden op 125cc Vespa's, 4-takten, en we werden begeleid door 3 scooters, waarvan 1 MP3 maar ook 1 oude 150cc met tweetakt.
Als je achter die oude tweetakt terecht kwam in de groep dan werd je zowat versmacht door de doordringende uitlaatgaswalmen.

Daar is het verschil met een moderne scooter immens.
Mijn Beverly, een Euro 3, kan je nog even ruiken onmiddellijk na de start maar daarna niets meer.
 
@Dakkert Gezien je reacties in dit topic sta je hoog bovenaan om die tijdelijke ban op te lopen.

Als je het schitterend vind dat Mods in moeten grijpen om anderen tegen jouw flamewars op te treden zou dat al genoeg mogen zijn.

Kappen dus.
Ik ben niet onder de indruk.
 
Zo is dat.

Echter, ik ben inmiddels wel heel nieuwsgierig waar al die felle reacties op motorscooters nou vandaan komen, en ik zou daar graag eens wat serieuze antwoorden op zien.
Omdat de gemiddelde motorscooterrijder in de wat meer urbane gebieden van Nederland een nogal drugadealerachtig (weg)gedrag vertoond. Zeker de berijders driewielerexemplaren zonder helmplicht. Zeg maar alsof ze vaker met een gestolen auto voor een pinautomaat staan dan met hun eigen bankpasje.

Of omdat veel motorscooterrijders ex-autoforenzen zijn die voor 2á 3 wielen kiezen omdat ze dan sneller thuis zijn, in plaats van uit liefde voor de 2-wieler.
 
Prima. Volgende off-topic reply en je temp-ban is geregeld.
Motor forum is gebouwd op meningen van de gebruikers.

En die ventileer ik hier dan ook.
Alles wat ik hier op dit forum post is vanuit mijn eigen ervaringen of mening.

Niet meer en niet minder.

En dat doe ik graag ook met een grap of een beetje plagen, als men hier niet tegen kan dan moeten ze niet reageren dan houdt 't vanzelf wel een keer op.

Mijn mening wordt overigens gedeeld door meerdere gebruikers gezien de reacties maar ik zal hem wellicht wat directer of feller brengen.

So what.

En dat ik het mooi vindt dat de mods moeten ingrijpen omdat sommige scooterrijders hun punt er niet doorheen gedrukt krijgen dat moet ik toch weten.

En wat betreft die ban, als jij daar een goed gevoel van krijgt.... Make my day.
 
OK, je hebt een punt.
De bediening van mijn oude Vespa werkte ook best goed. Koppeling, gas, schakelen.
De remmen, toen nog trommels, dat was minder.

De oude Vespa was een tweetakt.
Enkele jaren geleden waren we in Italië met een groepsreis en in het programma was er een tocht met Vespa voorzien voor de hele groep.
Wij reden op 125cc Vespa's, 4-takten, en we werden begeleid door 3 scooters, waarvan 1 MP3 maar ook 1 oude 150cc met tweetakt.
Als je achter die oude tweetakt terecht kwam in de groep dan werd je zowat versmacht door de doordringende uitlaatgaswalmen.

Daar is het verschil met een moderne scooter immens.
Mijn Beverly, een Euro 3, kan je nog even ruiken onmiddellijk na de start maar daarna niets meer.
Ja en wat is er mis met een 2 takt,ruiken juist lekker met de juiste olie.:9~
 
Motor forum is gebouwd op meningen van de gebruikers.

En die ventileer ik hier dan ook.
Alles wat ik hier op dit forum post is vanuit mijn eigen ervaringen of mening.

Niet meer en niet minder.

En dat doe ik graag ook met een grap of een beetje plagen, als men hier niet tegen kan dan moeten ze niet reageren dan houdt 't vanzelf wel een keer op.

Mijn mening wordt overigens gedeeld door meerdere gebruikers gezien de reacties maar ik zal hem wellicht wat directer of feller brengen.

So what.

En dat ik het mooi vindt dat de mods moeten ingrijpen omdat sommige scooterrijders hun punt er niet doorheen gedrukt krijgen dat moet ik toch weten.

En wat betreft die ban, als jij daar een goed gevoel van krijgt.... Make my day.

Je mening mag je uiteraard altijd verkondigen.

Maar dit is een topic voor liefhebbers van scooters.
Opmerkingen als

En nog steeds gaat het over die kut scooters 🤦‍♂️
en
Een echte trol rijdt op een '' motor '' scooter

zijn geen meningen, die zijn bewust om anderen te ergeren.

Als je dan door 2 verschillende moderatoren word gewaarschuwd en alsnog door blijft gaan dan laat je ons weinig keus.

Week-ban.
 
Motor forum is gebouwd op meningen van de gebruikers.

En die ventileer ik hier dan ook.
Alles wat ik hier op dit forum post is vanuit mijn eigen ervaringen of mening.

Niet meer en niet minder.

En dat doe ik graag ook met een grap of een beetje plagen, als men hier niet tegen kan dan moeten ze niet reageren dan houdt 't vanzelf wel een keer op.

Mijn mening wordt overigens gedeeld door meerdere gebruikers gezien de reacties maar ik zal hem wellicht wat directer of feller brengen.

So what.

En dat ik het mooi vindt dat de mods moeten ingrijpen omdat sommige scooterrijders hun punt er niet doorheen gedrukt krijgen dat moet ik toch weten.

En wat betreft die ban, als jij daar een goed gevoel van krijgt.... Make my day.

Off-topic:

@Dakkert
Mensen hebben je daar volgens mij al vaker op aangesproken. Heb je reacties ook gezien.

Je kunt sceptisch blijven of je een beetje aanpassen omdat je in een 'community' fungeert.

Je mening uiten / plagen is zeker geen probleem maar daardoor mensen of meningen gevoelsmatig belachelijk laten voelen is wat anders.

Geld niet alleen voor jou, maar dat 'ik weet het allemaal en de ander moet het ook weten' gedachte hangt hier ook wel rond. I.p.v. elkaar te helpen en elkaar te informeren om er samen beter uit te komen wordt men die fouten maakt op een negatieve manier afgekeurd.

Hoe ging dat gezegde ook alweer,..... een ezel stoot zich nooit 2x aan..... ;)




On topic: (dit had ik in een ander topic ook geschreven):

@Maru

Scooter heeft persoonlijk toch voordelen en is ook heel leuk rijden.

Op dit moment rij ik gewoon motor, maar heb ook scooter / motorscooter gereden.

Als je een Gilera GP 1000 hebt, rook je elke motor weg bij het stoplicht. En als je hem dan een beetje kieteld, oei.
De meest snelle GP's doen 0 tot 200 in 8 tot 7 seconden. (kan een Suzuki GSX1300R ook, maar dan nog).

Je hoeft niet te schakelen, ze zijn inderdaad normaal zuiniger en het vermogen is er direct wanneer je het nodig hebt en vooral geleidelijk! Daarbij hoeft nooit terug te schakelen als je bijvoorbeeld te laag in toeren zit. Vooral in de bochten hoef je minder voorbereid te zijn. Als je met een normale motor te hoog geschakeld hebt, gaat je motor stribbelen wanneer je vermogen nodig hebt in de bocht. Als je te laag teruggeschakeld hebt, moet je veel te veel toeren maken om de bocht comfortabel te nemen, of je laat het gas iets te ver terug zakken en je remt sterk af op de motor in de bocht. Dat is een eng gevoel :P.

Persoonlijk ben ik van plan in de toekomst een normale schakelmotor te hebben maar ook een scooter, denk dan aan zo'n 1000.


Maar toch, het schakelen, is veel leuker en actiever dan een scooter.

Snelste Gilera GP's:

 
Laatst bewerkt:
Iedereen op Dakkert!! 🙉🙉👌👌

Dat ik nou eenmaal een scooterrijder die zich zielig opstelt omdat er niet naar hen gezwaaid wordt of wat dan ook en het nodig vinden om hier een topic over te openen niet accepteer, wil niks zeggen over het feit hoe ik acteer op dit forum.

Ben altijd behulpzaam naar anderen die een probleem hebben, en reageer hier ook normaal op.

De reacties van de scooterrijders zijn over het algemeen ook verre van netjes maar ik kan dat goed hebben, het is een kwestie van geven en ontvangen en het ontvangen daar schort het bij hen helaas wel aan.

Dat een mod in moet grijpen omdat een paar gasten van in de 50 de discussie niet kunnen winnen, dat vindt ik schitterend en eigenlijk een beetje sneu.

Ik snap dat je een bepaald beeld creëert gezien mijn reacties betreffende dit onderwerp maar dat is enkel en alleen over dit onderwerp en nergens anders.

Maar goed als je de vrijheid al niet krijgt om je mening te geven en hierbij een beetje de mensen te fucken is niet eerlijk, want zij kunnen wel zeggen wat ze willen.

Gelijke monniken, gelijke kappen wat mij betreft.
 
Iedereen op Dakkert!! 🙉🙉👌👌

Dat ik nou eenmaal een scooterrijder die zich zielig opstelt omdat er niet naar hen gezwaaid wordt of wat dan ook en het nodig vinden om hier een topic over te openen niet accepteer, wil niks zeggen over het feit hoe ik acteer op dit forum.

Ben altijd behulpzaam naar anderen die een probleem hebben, en reageer hier ook normaal op.

De reacties van de scooterrijders zijn over het algemeen ook verre van netjes maar ik kan dat goed hebben, het is een kwestie van geven en ontvangen en het ontvangen daar schort het bij hen helaas wel aan.

Dat een mod in moet grijpen omdat een paar gasten van in de 50 de discussie niet kunnen winnen, dat vindt ik schitterend en eigenlijk een beetje sneu.

Ik snap dat je een bepaald beeld creëert gezien mijn reacties betreffende dit onderwerp maar dat is enkel en alleen over dit onderwerp en nergens anders.

Maar goed als je de vrijheid al niet krijgt om je mening te geven en hierbij een beetje de mensen te fucken is niet eerlijk, want zij kunnen wel zeggen wat ze willen.

Gelijke monniken, gelijke kappen wat mij betreft.


Hahahaha,

Jij bent nu inderdaad even de schandpaal van een groter probleem waar jij je niet alleen 'schuldig' aan maakt. ;)

Plat en straight to the point kan ik ook wel hebben en zo heb ik het het liefste. Maargoed soms te ver is te ver lijkt mij. Zei niet iemand laatst dat een scooter op een banaan leek? Dat was wel grappig. 😂

Wat gaat zo'n week hard hè?

Hahahahaha, geweldig.
 
Is het ook niet een beetje door het vervormde beeld dat het gros van de scootertjes, reeds beginnend en grootdeels bepalend bij en door het 50cc tuig, oproepen? Kloteklappertjes die denken dat ze alles mogen, later op een MP3 of aanwerwanten stappen en verder gaan met een poot naast de treeplank en geen volwassen tweewieleraar willen worden? Kan het zijn dat dat een enorme invloed op Dakkert's visie heeft? Bij mij wel, ik zie echter ook de normale scooteraar ertussen, grijze opa die met zijn ruitjesoverhemd over landweggetjes pruttelt...
 
Terug
Bovenaan Onderaan