"Motorscooters zijn geen echte motoren"

ferry34

MF veteraan
15 apr 2011
3.362
50
51
Amersfoort
Valt reuze mee. Ik had een paar weken terug een MP3 500cc HPE (high power engine) onder mijn kont. Dat ding trekt minder snel op dan een Ninja 250. Hoe kan ik dat weten? Ik had een Ninja 250 voor mij en daar kon ik niet voorbij, terwijl het gas vol tegen de stuit ging. Zo'n Metropolis is 400cc ofzo, dat heeft nog wat minder pk's en ok.. weegt ook nog wat minder. Maar toch. Als je als motorrijder een 500cc MP3 er niet uit kan rijden bij het verkeerslicht dan heb je of een A1 motor of je kan gewoon niet rijden. Wat mij betreft zou je best met 125cc kunnen rijden met B-rijbewijs, wel met een paar verplichte lessen. Goed voor de motorhandel. Idioten heb je toch al op de weg, dus of ze nou op 4 wielen zitten of 2; opletten moet je toch.
moet je n malossi vario eronder zetten.
Wereld van verschil

ferry34

MF veteraan
15 apr 2011
3.362
50
51
Amersfoort
Nou mn ex had een MP3 400 en toen daar n malossi onder ging was t verschil in acceleratie groot.
Ik stond n keer met mn BMW GS 800 hij n stoplicht naast n MP3 500 en wist dat hij ging gassen maar ik moest serieus mn motor opentrekken om hem voor te komen.
Lukte wel maar moest wel aan de bak.

Mn ex kon door n ongeluk t achtje draaien op examen niet voor elkaar krijgen, dus zodoende n MP3 gekocht.
Ze zijn wel erg duur, erg zwaar en serieus duur in onderhoud.
Als je n motorrijbewijs heb zeg ik, beslist niet doen.

Mijn eigen Nexus 500 rijdt ook totaal anders met n malossi.