"Motorscooters zijn geen echte motoren"

Sowieso is zo'n driewieler vreselijk.
Ze zijn echt zwaar en veel duurder dan een motorscooter.
Ook in onderhoud want zo'n MP3 euvel zijn balhoofdlagers (ontelbaar vaak versleten) en dat kost je minimaal €450.
 
Schakelen is voor idioten

giphy (7).gif
 
Is het echt zo dat er met MP3's meer ongelukken gebeuren? Aangetoond met harde cijfers? In België mag je namelijk met je autorijbewijs gewoon 125cc rijden (en in het verleden elke motor). Sneuvelen ze daar bij bosjes? Even voor de duidelijkheid, ik heb al 37 jaar mijn A en, vergeleken met de huidige rijopleiding, ook min of meer gekregen met een paar lessen en een oefenvergunning. Geen idee waarom ik nog leef. Waarschijnlijk geluk gehad.
Oh ja, alles boven 49,9cc is een motor en met een doorstapframe is het een motor van het type scooter alhoewel dat geen duidelijke definitie is. En, het is inderdaad een andere cultuur. Net als buikschuivers (racers), chopper rijders, brikkers en GS rijders.
 
Sowieso is zo'n driewieler vreselijk.
Ze zijn echt zwaar en veel duurder dan een motorscooter.
Ook in onderhoud want zo'n MP3 euvel zijn balhoofdlagers (ontelbaar vaak versleten) en dat kost je minimaal €450.
Ik ben gestopt met de 3 wieler toen ik een jaar of 4 was👶,en daar blijft het ook bij,
al vond ik het in die tijd best plezierig ;)
1639875327546.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Is het echt zo dat er met MP3's meer ongelukken gebeuren? Aangetoond met harde cijfers? In België mag je namelijk met je autorijbewijs gewoon 125cc rijden (en in het verleden elke motor). Sneuvelen ze daar bij bosjes? Even voor de duidelijkheid, ik heb al 37 jaar mijn A en, vergeleken met de huidige rijopleiding, ook min of meer gekregen met een paar lessen en een oefenvergunning. Geen idee waarom ik nog leef. Waarschijnlijk geluk gehad.
Oh ja, alles boven 49,9cc is een motor en met een doorstapframe is het een motor van het type scooter alhoewel dat geen duidelijke definitie is. En, het is inderdaad een andere cultuur. Net als buikschuivers (racers), chopper rijders, brikkers en GS rijders.
De tijd met oefenvergunning heb ik ook meegemaakt. Na rijbewijs halen kon je naar de motorzaak en de snelste,dikste en zwaarste motorfiets kopen die er was. (Bijvoorbeeld de V-Max O-) of de XS 1100).
Je kreeg toen al wel het advies om "klein" te beginnen met motorrijden. Dus met minder cc inhoud en dan opbouwen en zo ook gedaan.
Ik zag ook dat item over die 3 wielers en verbaasde me over dat je met een autorijbewijs zo'n geval mag besturen. Persoonlijk vind ik dat deze onder scooter catergorie valt dus een motorrijbewijs moet hebben om het te besturen. Kennis van me heeft er ook 1 en ik ga vragen of ik eens een ritje mag maken op een afgesloten terrein (bv politiebureau).
1639902709699.png
 
Motorscooters zijn nu eenmaal de LHBTI'ers onder de motoren. Wat dat zegt over de bezitters ervan weet ik niet.O-)
Jij rijd natuurlijk een motorfiets zodat je iets tussen je knieën heb om van angst je knieën te kunnen knijpen zolang jij op jouw motor rijd,
Stof tot na denken voor jouw en alle andere die zo over scooter rijders en scooters denken:
Scooter rijders hebben geen angst op hun scooter en hebben dus ook niets tussen de knieën nodig on in te knijpen,
Scooters zijn motoren, maar niet elke motor is een scooter.
 
Eigenlijk is de uitzending erg gebaseerd op onderbuikgevoel.
Er zijn absoluut geen cijfers bekend zover het aantal ongelukken met deze 3 wielscooters. En er is geen officieel onderzoek (geloof ik) bekend mbt de veiligheid van zo'n ding zelf. Bovendien kan de beste man ook niet eens een goede chauffeur in een auto zijn geweest.
Feitelijk kun je er geen zinnig woord over zeggen...
 
En daarmee is het een perfect onderwerp voor M-F 😜

Dat wel.
Het was een wat oudere man die tig malen gezakt was voor z'n motorrijbewijs, koopt een zo'n mp3 en rijdt zichzelf tebarsten. En nu vindt z'n zoon dat iedereen met een mp3 een speciaal rijbewijs moet gaan halen, want die dingen zijn te gevaarlijk, zonder enige cijferonderbouwing. Het is eigenlijk gewoon weer betutteling. Menig rijder hier reed autonoom met een L plaatje vroeger.
 
Laatst bewerkt:
Dat wel.
Het was een wat oudere man die tig malen gezakt was voor z'n motorrijbewijs, koopt een zo'n mp3 en rijdt zichzelf tebarsten. En nu vindt z'n zoon dat iedereen met een mp3 een speciaal rijbewijs moet gaan halen, want die dingen zijn te gevaarlijk, zonder enige cijferonderbouwing. Het is eigenlijk gewoon weer betutteling. Menig rijder hier reed autonoom met een L plaatje vroeger.
Maar stel eens dat MP3's vooral gekocht worden door mensen die hun A rijbewijs niet kunnen halen? Dan kopen ze er een en rijden ze zich allemaal te barsten.
 
Maar stel eens dat MP3's vooral gekocht worden door mensen die hun A rijbewijs niet kunnen halen? Dan kopen ze er een en rijden ze zich allemaal te barsten.

Daar hebben we geen cijfers van. Maar in de praktijk zie ik ze voornamelijk ingezet worden voor woon-werk verkeer.
 
Geen idee wie een MP3 koopt. Of ze het A-tje niet kunnen of niet willen halen. Met het stappenrijbewijs is een aardige barrière opgeworpen. Ontmoedigingsbeleid. Zou er zelf uit nieuwsgierigheid best eens een stukje op willen rijden. Kopen niet; te lomp, zwaar, duur in aanschaf en onderhoud. Maar het extra wiel zal best wat veiligheid geven. Ah, ieder zijn meug en als ik die zoon van die verongelukte man was geweest had ik hetzelfde gezegd.
 
Maar stel eens dat MP3's vooral gekocht worden door mensen die hun A rijbewijs niet kunnen halen? Dan kopen ze er een en rijden ze zich allemaal te barsten.
Wij verkochten die dingen en er waren wel klanten die geen idee hadden hoe zo,n ding precies rijd,veel hadden het idee dat je gewoon rechtop blijft rijden ipv dat de motor mee leunt in een bocht,en als je dan geen brommer of bromscooter ervaring heb is dat best schrikken,dat
er lieden zijn die er een ongeluk mee krijgen ,tja dat gebeurd bij motoren ook,dat is niet de schuld van de mp3,
mijn broer heeft de Peugeot variant gehad ook zonder enige motor ervaring gekocht en dat is wel goed gegaan,maar het was wel
beter geweest als je er een A rijbewijs voor nodig had gehad,per slot van rekening kan je ook niet zomaar in een auto stappen
met een A rijbewijs,vroeger wel,toen kon je met je A rijbewijs in een auto met 3 wielen rijden,die dingen waren ook niet ongevaarlijk,
ze wilde nog wel eens kantelen als je te enthousiast de bocht door ging,pas vele jaren later is dat ook verboden en had je ook
daarvoor een B rijbewijs nodig,ik verbaasde me daarom ook dat Piaggio het voor elkaar kreeg die mp3 door de keuring te krijgen als
een voertuig wat je met een B rijbewijs mocht rijden,ik vond dat toen al een slecht plan,overigens raadde Piaggio mensen wel aan eerst een cursus te volgen via hun,maar ja dat was geen verplichting,er zijn altijd mensen die denken dat heb ik niet nodig.
Maar ik heb wel op meer voertuigen gereden waarvan ik dacht wat een onding om mee te rijden,zoals een motor met zijspan,een Can AM
spider een Quad en een Quad trike.
 
Laatst bewerkt:
Ik herken "automobilisten op motoren" uit 1000en
rechts op de weg houden en liefst zo dicht mogelijk langs de lijn plakken
overal tussendoor denderen
Het eeuwige knipperlicht aan
 
Ik herken "automobilisten op motoren" uit 1000en
rechts op de weg houden en liefst zo dicht mogelijk langs de lijn plakken
overal tussendoor denderen
Het eeuwige knipperlicht aan
Hmm,ik heb de tijd nog meegemaakt van de ECHTE motorrijders,echt heel ander volk dan de trendy automobilist die ook zo nodig een motor wil,
gedragen zich ook als automobilisten,waar men vroeger gezellig bij elkaar kwam bijvoorbeeld in het weekend als motorrijders onder elkaar
is dat iets wat vreemd is voor de motorrijdende automobilist,die kennen dat niet ,dat miste ik echt de laatste zeg 30jaar.🤥
 
Jij rijd natuurlijk een motorfiets zodat je iets tussen je knieën heb om van angst je knieën te kunnen knijpen zolang jij op jouw motor rijd,
Stof tot na denken voor jouw en alle andere die zo over scooter rijders en scooters denken:
Scooter rijders hebben geen angst op hun scooter en hebben dus ook niets tussen de knieën nodig on in te knijpen,
Scooters zijn motoren, maar niet elke motor is een scooter.

Veel motorrijders benaderen een motorscooter ook als zijnde een vervanging van hun motor.
Slechts weinige zien het als een aanvulling van hun motorrijden en vanuit dat gezichtspunt.
Ik rij dus beide en met evenveel plezier.
Daar waar heel veel motorrijders in de winter stevig met hun knuisjes om hun ronde stuur voor de auto kachel zitten,rij ik dikwijls door weer en wind op 2 wielen.
Het ding is perfect toegelegt op koude en praktisch gebruik, vervangt voor mij grotendeels mijn auto.
Angst op de scootah🤔..............neh🤗
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan