"Motorscooters zijn geen echte motoren"

Spijkerbroek, snrakers, leren jack of doorwaai jack en open helm.

Korte broek en t shirt is toch wel risico. Ook met 80-100 kun je je enorm bezeren..
 
Spijkerbroek, snrakers, leren jack of doorwaai jack en open helm.

Korte broek en t shirt is toch wel risico. Ook met 80-100 kun je je enorm bezeren..
Ooit een klant gezien die met 40km gevallen was,die zat onder de schaafwonden en had een gebroken sleutelbeen.
Die had toen ook gereden met een korte broek en t shirt.
 
In de stad kan “gewone beschermende kleding” bij rustig rijgedrag, drukker verkeer en veel stoppen voor verkeerslichten prima, zeker met dit warme weer, maar ga je provinciaal en snelweg dan is motorkleding uiteraard een must :]
 
In de stad kan “gewone beschermende kleding” bij rustig rijgedrag, drukker verkeer en veel stoppen voor verkeerslichten prima, zeker met dit warme weer, maar ga je provinciaal en snelweg dan is motorkleding uiteraard een must :]
laat die man nou juist in de stad gevallen zijn ,lette ff niet op en knalde tegen een wagen.8)7
Bijna alle ongelukken die ik gehad heb gebeurde in de stad,2 maal geen voorrang gekregen en 1 keer een automobilist die plotseling
van een parkeerplek wegreed zonder richting aan te geven.Van alle 3 was het excuus ik had je niet gezien.|(
 
Daarom heb ik nog geen ongelukken gehad dus? Ik kom nooit in een andere stad dan de 4k5 inwoners tellende stad waarin ik woon.
 
Daarom heb ik nog geen ongelukken gehad dus? Ik kom nooit in een andere stad dan de 4k5 inwoners tellende stad waarin ik woon.
En? dan gebeuren daar dus geen ongelukken door,je kan zelf nog zo voorzichtig zijn,maakt een ander een fout dan ga je
daar toch echt niks aan doen,ik welke stad dan ook.
 
Haha weer 2 getraumatiseerde scooterrijders die er bij willen horen,maar als het jullie blij maakt
zal ik voortaan terug zwaaien naar scooterijders,maar alleen als ze zelf eerst zwaaien ;) :W

Dat getraumatiseerd zijn valt nogal mee hoor :-). Indien het me echt te moeilijk wordt en me weer wat "man" wil voelen, neem ik wel een andere uit de stal (keuze genoeg).
 
scooters als een Piaggio Beverly 350st dat vind ik dus echt helemaal 3x niks :') Zie ze helaas ook steeds vaker langskomen, "huh een scooter hier?", denk ik dan. Komt er bij mij niet in :)

hoe zit dat trouwens met de scooterrijders en kleding? Trekken jullie altijd full gear aan of gewoon helmpje op en gaan?

Ik rijd altijd met beschermende kleding aan. Met deze hitte rijd ik met een kevlar hoodie en jeans van Booster. Motorrijders in korte broek kom ik vaak genoeg tegen en daar begrijp ik niks van.
 
Toen ik nog een scooter had reed ik met warm weer wel met een t-shirt en korte broek. Heerlijk, ook al omdat de warme lucht van de radiator onderlangs weggeleid wordt en dus je benen niet raakt.
 
Vanochtend een ritje gemaakt, voordat de hitte weer losbarst, op de C650 GT, in m'n "zomerjurkje" 😜

Kortebroek, polo, sneekers met jethelm en zomerhandschoenen....Ohhhh...😲 wat erg...ja vreselijk, maar wel lekker koel.

Natuur moet je, je rijstijl aanpassen en relaxed rijden, in de stad en binnenweggetjes. En uitkijken dat je niet overhoop gereden wordt door de gefrustreerde, egotrippende (leasebak) automobilist 😈

Je rijdt in de bromscooter modes, maar met de power van een motorscooter, als je dit nodig hebt.... en natuurlijk lekker 👋 naar iedereen😉
 
vervolgens laten we onze kinderen wel met korte broeken en rokjes op hun vespa 's door de stad rijden daar heeft niemand het over.
 
vervolgens laten we onze kinderen wel met korte broeken en rokjes op hun vespa 's door de stad rijden daar heeft niemand het over.
Die mogen ook maar max. 30 km/u op het fietspad en max. 45 km/u op de rijbaan O-)

Ze gaan uiteraard sneller, maar houd dat als ouders maar eens tegen })
 
Ik heb altijd wel alles aan, ook op de motorscooter. Maar met dit weer zou dat zijn;
kevlar broek, doorwaai-jas (leer/textiel/mesh), een helm die flink veel lucht doorlaat, zomerhandschoenen en motorsneakers. Ohja en een koelvest die je kan vullen.

Maar je zou eerder minder beschermend spul aantrekken, omdat een motorscooter compleet anders aanvoelt dan een motor. Je zit op de motorscooter, bij een motor zit je er 'omheen'. Je benen op de motor in de wind, bij een motorscooter beschermd.

Moet wel lachen om al die kids op een snorscooter met Holleeder-scherm. Er zijn er heel veel die dat scherm er gewoon op laten zitten, omdat ze niet weten hoe een schroevendraaier met bitjes werkt. Lekker hoor, met 38 graden achter je schermpje... :')
Bij mij op de 250cc motorscooter ging die ruit er als de sodemieter van af in de zomer. Deed het één ritje niet en ik werd echt naar daar van. Leuk voor in de winter, maar hoge ruiten hoeven van mij niet. Geven nog veel lawaai ook.
 
Laatst bewerkt:
En mede daarom zijn er hier maar zo weinig vrouwen. Wij zitten echt niet te wachten op dat sexistische gedoe.
Ik haak ook maar weer af. Zo jammer.
Absoluut niet sexistisch, maar charmant en moet kunnen, vrouwen moeten zich, netzo als mannen, vrij kunnen bewegen in de kleding die zij aan willen, ook op de fiets en scooter :Y
 
Het feit dat zo'n topic als dit aangemaakt wordt zegt genoeg.

Een motor is een motor en een scooter een scooter.

Je kan je toch geen echte motorrijder voelen op zo'n ding, zo'n opgevoerde brommer.... Gucci petje en handtasje erbij en 't plaatje is compleet 🤮

Dat je op zo'n apparaat wil rijden moet je lekker zelf weten maar start dan geen topic op MF over het feit dat je zielig bent dat niemand naar je zwaait en je het gevoel hebt dat je er niet bij hoort. ..

En wat betreft kleding, ook met dit warme weer.... Dress for the slide not for the ride.
 
Het feit dat zo'n topic als dit aangemaakt wordt zegt genoeg.

Een motor is een motor en een scooter een scooter.

Je kan je toch geen echte motorrijder voelen op zo'n ding, zo'n opgevoerde brommer.... Gucci petje en handtasje erbij en 't plaatje is compleet 🤮

Dat je op zo'n apparaat wil rijden moet je lekker zelf weten maar start dan geen topic op MF over het feit dat je zielig bent dat niemand naar je zwaait en je het gevoel hebt dat je er niet bij hoort. ..

En wat betreft kleding, ook met dit warme weer.... Dress for the slide not for the ride.
Beetje (heel veel) kort door de (motorscooter) bocht.

Niemand hier is zielig, en niemand hier heeft het gevoel, er niet bij te horen.

Veel motorscooter rijders zijn ook motorrijders en rijden op de motorscooter zoals ze ook op de motor rijden, met dit verschil dat je op een motorscooter makkelijker, zonder warme motorkleding, kan rijden met dit warme weer.

Op m’n R1200R rij ik in leer, laarzen, handschoenen en integraalhelm.

Maar ben vandaag ook even een stukkie relaxed in de stad op de R1200R, in zomerkleding wezen rijden, ook wel lekker, maar daarna verder op de C650 GT gereden, op beide heb ik, en vele motorscooter rijders, toch echt het gevoel op een motorfiets te rijden :]
 
Ach we kunnen hier nog maanden over door gaan,accepteer gewoon zoals het is dat de 1 vind dat je op een poepdoos rijd
en de ander een scooter wel een echte motor vind en ook zwaait naar je,zo is het nu eenmaal,geniet gewoon
van het rijden op je voertuig of het nou wel of geen echte motor is who cares het gaat om je rijplezier niet om wat
een ander vind.Zoveel mensen zoveel meningen,daar veranderd ook dit topic niets aan.:)
 
Zoveel mensen zoveel meningen,daar veranderd ook dit topic niets aan.:)
Zeker wel, omdat de negatieve kritiek alleen door "niet motorscooter rijders" gegeven wordt. Wellicht wordt door de positieve reacties in dit topic, hun mening bijgesteld.
 
Wat maakt het uit wat een ander denkt? Fuck ‘em. Gewoon je eigen ding doen. Je leeft niet voor een ander en velen geven niet om een ander, dus nogmaals: fuck ‘em. Ik ga weer motorrijden en scooteren. Met 1 op 46 sta ik nog steeds met een lach bij de pomp. Dit topic kan echt jaren doorgaan, net als het zwarte piet gezeik binnenkort.
 
Terug
Bovenaan Onderaan