"Motorscooters zijn geen echte motoren"

Ik heb naast m'n motor nog een bromscooter. Wat dachten jullie daarvan? :+

Ooit in Turkije op een 200cc motorscooter gereden. Dat was dikke pret. Ooit koop ik ook een motorscooter.
 
Tjonge...............het houd de "gemoederen" toch langer bezig dan ik in 1-ste instantie had gedacht.................._O-_O-:+:]
Dat komt in veel topics voor, waar het emotie gehalte hoger is dan het rationele gehalte ;)

Motor en motorscooter rijden is natuurlijk ook emotie, gevoel en passie :]

Ik heb naast m'n motor nog een bromscooter. Wat dachten jullie daarvan? :+

Op een bromscooter op de rijbaan is best wel gevaarlijk, je mist het motorvermogen om vlot met het overige (auto’s) verkeer mee te rijden waardoor je vaak gevaarlijk wordt ingehaald.
 
Is dit misschien iets tegen motorrijders die niet groeten? 😂 😂 😂 😂😂😂:}:}


Even blijven kijken, want hij doet ook aan upgrades tijdens de video!

Misschien moet ik mijn Address 110 ook een upgrade geven. :+
 
Heb ook 30 jaar alleen motor gereden,toen 2 jaar motorscooter. Toen weer geruild tegen een honda st1300. Miste toch de motorscooter,en een suzuki an400 bijgekocht. Dat was me grote fout geweest,toen bleef de motor stilstaan en pakte ik de motorscooter voor alles. Vond ik toch lekkerder voor me.Nagedacht en besloten om de motor en scooter in te ruilen,voor een suzuki burgman 650 bj 2016. Bevalt super,rijd lekker comfortabel en genoeg vermogen.

Hahaha. Precies. Zo ging dat bij mij ook :) Viel mij op dat ik de motor scooter veel makkelijker pakte en heb toentertijd mijn VFR750F maar verkocht. Reed er nauwelijks meer op. Ik heb de afgelopen weken trouwens moeten kiezen tussen de Burgman 650 en de Aprilia Atlantic 500... Gekozen voor de laatste ivm onderhoudsgevoeligheid Burgman en voornamelijk omdat ik deze letterlijk voor de helft kon aanschaffen... En nu maar afwachten wat Goedhart Motoren ontdekt/vind van mijn Aprilia volgende week.....
 
Eigenlijk is dit een "open deur intrappen" :+ deze stelling...... :Y Het een is nu eenmaal een motorfiets en het ander is/heet een scooter vanwege het ontwerp/techniek. Ik heb pas 45 jaar m'n rijbewijs A *O*:] en vind....... laat lekker "een ieder" in z'n waarde hoe hij of zij wil genieten tijdens het rijden op 2 wielen. Doe lekker waar je zin in hebt en leuk vind, heb schijt aan wat een ander er van vind...............|(
Amen!
 
Tja zwaaien of niet zwaaien. Ik rij nu zon 35 jaar motor en toen ik daarmee begon kwamm je sporadisch een collega motorrijder tegen en vaak helemaal niet. Als je er dus een zag zwaaide je. Net als er een motor met panne stond. Stoppen en kijken of je kon helpen. Ik heb bijna 30 jaar doorgereden, zomer en winter maar sinds motorrijden hip is geworden word het zwaaien en helpen rap minder. Idd, met de scooter werd ik niet aangekeken en als ik met de Jawa rijd komen ze naast me rijden en gaat er een duimpje omhoog. Ik vind alles best. Ik geniet gewoon van het rijden op twee wielen.
 
Tja zwaaien of niet zwaaien. Ik rij nu zon 35 jaar motor en toen ik daarmee begon kwamm je sporadisch een collega motorrijder tegen en vaak helemaal niet. Als je er dus een zag zwaaide je. Net als er een motor met panne stond. Stoppen en kijken of je kon helpen. Ik heb bijna 30 jaar doorgereden, zomer en winter maar sinds motorrijden hip is geworden word het zwaaien en helpen rap minder. Idd, met de scooter werd ik niet aangekeken en als ik met de Jawa rijd komen ze naast me rijden en gaat er een duimpje omhoog. Ik vind alles best. Ik geniet gewoon van het rijden op twee wielen.

Zo is het,rij zelf het meeste oo de Vespa 300,en sporadisch oo de motor,zwaaien ze niet ,lekker belangrijk.
Geniet er elke dag van
 
Geweldig topic dit.

Doet me denken aan de de tijd dat ik nog jeugdig was, iedereen had een Kreidler, Zundapp, Yamaha FS1 of Honda.
Puch was eigenlijk al een halve brommer.

Toen kwamen de eerste scooters en iedereen deed er lacherig over en vonden dat geen brommer.

Nu jaren later is het alleen maar scooters en de schakelbrommers zijn op één hand te tellen.

Ik hoop niet dat over 10 of 20 jaar de motor hetzelfde lot is beschoren.....
 
Geweldig topic dit.

Doet me denken aan de de tijd dat ik nog jeugdig was, iedereen had een Kreidler, Zundapp, Yamaha FS1 of Honda.
Puch was eigenlijk al een halve brommer.

Toen kwamen de eerste scooters en iedereen deed er lacherig over en vonden dat geen brommer.

Nu jaren later is het alleen maar scooters en de schakelbrommers zijn op één hand te tellen.


Oh die Zündapp...! Continu sleutelen en opvoeren... Heerlijke tijd! Weer een blokje gereviseerd, keurig nieuwe pakkingen erin en dan... het haantje van de schakelklok vergeten :)
 
Heb nu een MP3 500 onder mijn kont voor het B-rijbewijs (voor 19-1-2013) en A/A2, en ik weet hoe motorrijders daar een nog grotere minachting voor hebben dan motorscooters, maar ik ben nu expres eens iedereen aan het groeten en wat denk je? Ik denk dat 90% terug groet!

Met een ervaren motorrijder op een MP3, kan je nog best leuk vooruit komen en iedereen denkt dat je een automobilist zonder inzicht bent en dan rij je alles en iedereen zoek. :+ Tot je er eentje tegen komt die het gas natuurlijk echt open draait. Die kwam ik dus niet tegen. MP3 500 is verder niet snel ofzo, 282 kg en 44 pk.
Maar stuurt wel lekker stabiel en standaard past er een systeemhelm onder het zadel en dan houd je nog een berg ruimte over voor ander spul.
 
Heb nu een MP3 500 onder mijn kont voor het B-rijbewijs (voor 19-1-2013) en A/A2, en ik weet hoe motorrijders daar een nog grotere minachting voor hebben dan motorscooters, maar ik ben nu expres eens iedereen aan het groeten en wat denk je? Ik denk dat 90% terug groet!

Met een ervaren motorrijder op een MP3, kan je nog best leuk vooruit komen en iedereen denkt dat je een automobilist zonder inzicht bent en dan rij je alles en iedereen zoek. :+ Tot je er eentje tegen komt die het gas natuurlijk echt open draait. Die kwam ik dus niet tegen. MP3 500 is verder niet snel ofzo, 282 kg en 44 pk.
Maar stuurt wel lekker stabiel en standaard past er een systeemhelm onder het zadel en dan houd je nog een berg ruimte over voor ander spul.
Hmmm, een MP3 doet me denken aan een Reliant Robin versie voor automobilisten ,en aan mijn kleutertijd toen ik ook nog
op 3 wielers reed.:Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan