"Motorscooters zijn geen echte motoren"

Dat klopt, heb eind 80er jaren zo'n ding járen gehad en 1x op de kant ermee gelegen en daarna niet meer. Je moet weten waar de grens ligt en dat was vrij kort :Y Geweldig alternatief voor een pekelfiets, lag een of ander 1300 opgeboord Mini blok in, ging als de brandweer en maakte nog meer herrie dan een Harley met stijgerpijpen maar je zat droog. Hoewel, de kachel deed het alleen als het blokje warm was kan ik me zo nog herinneren maar het ding gierde en tochte me een partij buitenlucht binnen dat was niet normaal... (omdat het hok al -tig keren was geplakt met polyester repair matjes middels de Franse slag)
Geweldige tijd met dat ding in de Eifel en Ardennen gehad en kreeg meer bekijks als een Ducati 916 destijds _O-

Gekocht voor 1500 gulden en verkocht na 6 jaar voor 1750 gulden, enkel het reguliere onderhoud en een paar kilo polyester matjes erop gesmeerd waren de 'onkosten'.
Het plaatselijke kunstschilder atalier heeft 'm in het eerste jaar als project een weekend gehad om Robbie (dat was zijn koosnaampje) geheel in Duitse Panzerwagen camouflage te schilderen. Gratisj 😊

Ik zeg nix mis met een Reliant Robin.
 
Heb nu een MP3 500 onder mijn kont........ en ik weet hoe motorrijders daar een nog grotere minachting voor hebben dan motorscooters.......

Toen ik aan het uitkijken was voor een scooter of iets soortgelijks vond ik dit in eerste instantie ook wel leuk zo een MP3 500....... tot ik die live zag staan. Miljaar, vond ik dat een lomp ding zeg. Vond de yourban dan veel mooier en ik vond de techniek van die twee voorwielen wel knap eigenlijk.

En om het verhaaltje helemaal af te maken: Het leukst vond ik eigenlijk nog een sportieve Quad. Probleem daarvan dan weer dat er in mijn buurt geen dealer te vinden was en dat de kosten niet min zijn van een quad schijnt het.

Enfin, uiteindelijk voor de X Max 300 gekozen.
 
Dat klopt, heb eind 80er jaren zo'n ding járen gehad en 1x op de kant ermee gelegen en daarna niet meer. Je moet weten waar de grens ligt en dat was vrij kort :Y Geweldig alternatief voor een pekelfiets, lag een of ander 1300 opgeboord Mini blok in, ging als de brandweer en maakte nog meer herrie dan een Harley met stijgerpijpen maar je zat droog. Hoewel, de kachel deed het alleen als het blokje warm was kan ik me zo nog herinneren maar het ding gierde en tochte me een partij buitenlucht binnen dat was niet normaal... (omdat het hok al -tig keren was geplakt met polyester repair matjes middels de Franse slag)
Geweldige tijd met dat ding in de Eifel en Ardennen gehad en kreeg meer bekijks als een Ducati 916 destijds _O-

Gekocht voor 1500 gulden en verkocht na 6 jaar voor 1750 gulden, enkel het reguliere onderhoud en een paar kilo polyester matjes erop gesmeerd waren de 'onkosten'.
Het plaatselijke kunstschilder atalier heeft 'm in het eerste jaar als project een weekend gehad om Robbie (dat was zijn koosnaampje) geheel in Duitse Panzerwagen camouflage te schilderen. Gratisj 😊

Ik zeg nix mis met een Reliant Robin.
dat bedoel ik....
 
Hmmm, een MP3 doet me denken aan een Reliant Robin versie voor automobilisten ,en aan mijn kleutertijd toen ik ook nog
op 3 wielers reed.:Y

Een Reliant Robin is veel leuker. :) In mijn kleutertijd deed ik het al met 2 wielen ipv 3 of 4. Zijwieltjes kunnen er met 4 jaar toch zeker wel af.
Toch frappant dat veel motorrijders mij niet bij konden houden. Al hoewel, zoveel waren er nu ook weer niet op de weg, bij 30+ graden zie je er nog maar weinig.
De echte motorrijder bestaat dan ook niet meer. :+

Toen ik aan het uitkijken was voor een scooter of iets soortgelijks vond ik dit in eerste instantie ook wel leuk zo een MP3 500....... tot ik die live zag staan. Miljaar, vond ik dat een lomp ding zeg. Vond de yourban dan veel mooier en ik vond de techniek van die twee voorwielen wel knap eigenlijk.

En om het verhaaltje helemaal af te maken: Het leukst vond ik eigenlijk nog een sportieve Quad. Probleem daarvan dan weer dat er in mijn buurt geen dealer te vinden was en dat de kosten niet min zijn van een quad schijnt het.

Enfin, uiteindelijk voor de X Max 300 gekozen.

Een MP3 is leuk voor iemand met een B-rijbewijs, heb je A, dan ga je natuurlijk niet voor een MP3. En dan nog, de XMAX 300 is iets van 100 kg lichter en sneller van 0 naar 100. De kleinere 300's zijn wel wat smaller en makkelijker tussen de files door of voordringen bij de verkeerslichten, maar ik blijf er bij dat het op twee wielen makkelijker gaat ivm minder ruimte nodig op het asfalt zelf. Maar filerijden op een R1200GS gaat ook langzamer dan met wat kleiners.
Maar goed, er komen nog steeds veel bezoekers af op mijn MP3-verslag van 9 jaar terug, dus het werd tijd voor een nieuwe test voor de automobilisten die op mijn site komen. Maar wie weet is dat wel het opstapje om naar een gewone motorscooter te gaan en daarna wellicht een gewone motor.
Maar een paar lessen zijn toch echt wel noodzakelijk als je zoiets koopt en volgens mij is dt nu niet eens verplicht. Dus dan krijg je een automobilist op drie wielen met een automobilistenmentaliteit.

Maar heb je geen zin om A te halen en wil je gewoon wat vlotter door het verkeer, dan is zo'n MP3 best leuk. Alleen 282 kilo is flink wat. Mijn motor weegt 204 kg en dat vind ik al op het randje. Mijn motorscooter weegt dan maar weer 97 kg. Dat is weer het andere uiterste. :P
 
Ach stel je niet zo aan ;)mijn motortje weegt tegen de 400kg en met mij er op gaan we vrolijk richting de 550kg,en met bagage richting de 600kg. :Y
 
Die MP3 s zijn inderdaad lomp zwaar en 2x zo duur als n gewone scoot.
Ook zijn onderhoudskosten serieus hoog! (Steeds weer die balhoofdlagers....om gek van te worden)
het verwijderen van t plaatwerk maakt t duur 450 euro
 
Als ik dit zo lees ben ik tevreden dat ik voor de X Max gekozen heb geloof ik.
Ja prima ding zo'n Xmax 300; ik heb 2 MP3s 500 gehad en inderdaad die balhoofdlagers kan je elke 10K laten vervangen en dat kost telkens een fortuin... maar was toch tevreden met de MP3 omwille van de stabiliteit en het veilig gevoel in de winter; mooi dashboard ook en veel laadruimte; nu heb ik al mijn 2de Tmax 530 en dat is dan toch nog weer net wat fijner; moest ik wel speciaal een motorrijbewijs voor halen, de Tmax is zo stabiel dat het lijkt alsof ik nog steeds drie wielen heb; en het lijkt niet echt alsof je snel gaat maar als je achter je kijkt aan het stoplicht, zijn de auto's steevast toch ver achter je ;-)
 
Ach stel je niet zo aan ;)mijn motortje weegt tegen de 400kg en met mij er op gaan we vrolijk richting de 550kg,en met bagage richting de 600kg. :Y

Zo'n rijdend bankstel? Nee dank je, dan ga ik liever gewoon autorijden. :)
Ook niet echt wendbaar om lekker vlot door het verkeer te rijden. Maar ieder z'n ding!
 
Zo'n rijdend bankstel? Nee dank je, dan ga ik liever gewoon autorijden. :)
Ook niet echt wendbaar om lekker vlot door het verkeer te rijden. Maar ieder z'n ding!
Wendbaar hoeft niet,ze schieten als bange hazen opzij als ze de GL in de spiegels zien opdoemen. 😱 })
 
Nou, doe mij er dan toch maar één dan, als het echt zo is. :+
Kijk ik maak nog wel een believer van je.;)Een GL is niet ieder z,n ding maar ik rijd er zowel zomer en winter mee en
het beestje is oerbetrouwbaar,ik kan er mee naar de supermarkt,parkeren is geen probleem en er mee op vakantie ook niet,
en ik kan eten en drinken meenemen op mijn ritjes,dus heb niks te klagen.
 
Kijk ik maak nog wel een believer van je.;)Een GL is niet ieder z,n ding maar ik rijd er zowel zomer en winter mee en
het beestje is oerbetrouwbaar,ik kan er mee naar de supermarkt,parkeren is geen probleem en er mee op vakantie ook niet,
en ik kan eten en drinken meenemen op mijn ritjes,dus heb niks te klagen.

Klinkt bijna als een motorscooter met versnellingen! *O*
... en wat meer knopjes.
 
IMG_20190827_135901.jpg
 
Kijk ik maak nog wel een believer van je.;)Een GL is niet ieder z,n ding maar ik rijd er zowel zomer en winter mee en
het beestje is oerbetrouwbaar,ik kan er mee naar de supermarkt,parkeren is geen probleem en er mee op vakantie ook niet,
en ik kan eten en drinken meenemen op mijn ritjes,dus heb niks te klagen.
Een collega van me rijdt al jaren met een Goldwing, en net zoals jij heel het jaar door. Komt er oa dagelijks mee naar het werk, tenzij het ijzelt of sneeuwt, denk ik. Uiterst tevreden over zijn motor.
Een andere collega rijdt met een supersportieve Ducati. Voor hem was de Goldwing eerder een kermisattractie dan een motorfiets.
Maar ondertussen, en weer enkele jaren ouder, ziet hij ook wel in dat er best aantrekkelijke kanten zijn aan een Goldwing, terwijl de Goldwing-rijder ook best wat ziet in een sportieve Ducati, maar niet voor alledaags gebruik.
Zo is het ook met een scooter (om terug te komen op het onderwerp). Een ander type motorfiets met sterke en zwakkere punten.
Afhankelijk van persoon tot persoon of omstandigheden of gebruik kies je voor het ene of voor het andere.
 
Ik heb al van alles gehad,van 50 tot 1500cc ,van 1 tot 6 cilinder,van crosser tot racemotor en van toerbuffel tot supersport,
,er valt altijd wel iets aan te merken op een voertuig wat beter zou kunnen,toevallig heb ik een Ducati SF gehad voor de Goldwing,
ook een prima motor,maar was weer eens toe aan wat anders,de GL had ik al vaker op gereden vanuit mijn werk als motomonteur, ik wist dus van te voren al hoe het rijd,leuk voor een tijdje en misschien komt er over een tijdje weer wat anders voor in de plaats,ik ben niet zo iemand die
een motor lang houd,en al helemaal niet model,type of merkvast vandaar dat ik er al zo,n 100 gehad heb en still counting :Y
 
Een collega van me rijdt al jaren met een Goldwing, en net zoals jij heel het jaar door. Komt er oa dagelijks mee naar het werk, tenzij het ijzelt of sneeuwt, denk ik. Uiterst tevreden over zijn motor.
Een andere collega rijdt met een supersportieve Ducati. Voor hem was de Goldwing eerder een kermisattractie dan een motorfiets.
Maar ondertussen, en weer enkele jaren ouder, ziet hij ook wel in dat er best aantrekkelijke kanten zijn aan een Goldwing, terwijl de Goldwing-rijder ook best wat ziet in een sportieve Ducati, maar niet voor alledaags gebruik.
Zo is het ook met een scooter (om terug te komen op het onderwerp). Een ander type motorfiets met sterke en zwakkere punten.
Afhankelijk van persoon tot persoon of omstandigheden of gebruik kies je voor het ene of voor het andere.


Juist 👌
 
Ik heb al van alles gehad,van 50 tot 1500cc ,van 1 tot 6 cilinder,van crosser tot racemotor en van toerbuffel tot supersport,
,er valt altijd wel iets aan te merken op een voertuig wat beter zou kunnen,toevallig heb ik een Ducati SF gehad voor de Goldwing,
ook een prima motor,maar was weer eens toe aan wat anders,de GL had ik al vaker op gereden vanuit mijn werk als motomonteur, ik wist dus van te voren al hoe het rijd,leuk voor een tijdje en misschien komt er over een tijdje weer wat anders voor in de plaats,ik ben niet zo iemand die
een motor lang houd,en al helemaal niet model,type of merkvast vandaar dat ik er al zo,n 100 gehad heb en still counting :Y

100 motoren gehad? Damn! Ik weet niet waar ik zit, pas op 13 of 14 of zo in 19 jaar tijd. Heb er wel iets van 150 gereden.
Nog geen gezeik gehad met de RDW dat ze dachten dat je een handelaar was? ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan