Daar was een oude aflevering van Top gear aan gewijd. Lag in elke bocht op zijn zijkant.Wat is er mis met een Reliant?.....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Daar was een oude aflevering van Top gear aan gewijd. Lag in elke bocht op zijn zijkant.Wat is er mis met een Reliant?.....
Heb nu een MP3 500 onder mijn kont........ en ik weet hoe motorrijders daar een nog grotere minachting voor hebben dan motorscooters.......
dat bedoel ik....Dat klopt, heb eind 80er jaren zo'n ding járen gehad en 1x op de kant ermee gelegen en daarna niet meer. Je moet weten waar de grens ligt en dat was vrij kort Geweldig alternatief voor een pekelfiets, lag een of ander 1300 opgeboord Mini blok in, ging als de brandweer en maakte nog meer herrie dan een Harley met stijgerpijpen maar je zat droog. Hoewel, de kachel deed het alleen als het blokje warm was kan ik me zo nog herinneren maar het ding gierde en tochte me een partij buitenlucht binnen dat was niet normaal... (omdat het hok al -tig keren was geplakt met polyester repair matjes middels de Franse slag)
Geweldige tijd met dat ding in de Eifel en Ardennen gehad en kreeg meer bekijks als een Ducati 916 destijds
Gekocht voor 1500 gulden en verkocht na 6 jaar voor 1750 gulden, enkel het reguliere onderhoud en een paar kilo polyester matjes erop gesmeerd waren de 'onkosten'.
Het plaatselijke kunstschilder atalier heeft 'm in het eerste jaar als project een weekend gehad om Robbie (dat was zijn koosnaampje) geheel in Duitse Panzerwagen camouflage te schilderen. Gratisj
Ik zeg nix mis met een Reliant Robin.
Voor de liefhebbers,
Hmmm, een MP3 doet me denken aan een Reliant Robin versie voor automobilisten ,en aan mijn kleutertijd toen ik ook nog
op 3 wielers reed.
Toen ik aan het uitkijken was voor een scooter of iets soortgelijks vond ik dit in eerste instantie ook wel leuk zo een MP3 500....... tot ik die live zag staan. Miljaar, vond ik dat een lomp ding zeg. Vond de yourban dan veel mooier en ik vond de techniek van die twee voorwielen wel knap eigenlijk.
En om het verhaaltje helemaal af te maken: Het leukst vond ik eigenlijk nog een sportieve Quad. Probleem daarvan dan weer dat er in mijn buurt geen dealer te vinden was en dat de kosten niet min zijn van een quad schijnt het.
Enfin, uiteindelijk voor de X Max 300 gekozen.
..........Ook zijn onderhoudskosten serieus hoog! (Steeds weer die balhoofdlagers....om gek van te worden)
het verwijderen van t plaatwerk maakt t duur 450 euro.....
Ja prima ding zo'n Xmax 300; ik heb 2 MP3s 500 gehad en inderdaad die balhoofdlagers kan je elke 10K laten vervangen en dat kost telkens een fortuin... maar was toch tevreden met de MP3 omwille van de stabiliteit en het veilig gevoel in de winter; mooi dashboard ook en veel laadruimte; nu heb ik al mijn 2de Tmax 530 en dat is dan toch nog weer net wat fijner; moest ik wel speciaal een motorrijbewijs voor halen, de Tmax is zo stabiel dat het lijkt alsof ik nog steeds drie wielen heb; en het lijkt niet echt alsof je snel gaat maar als je achter je kijkt aan het stoplicht, zijn de auto's steevast toch ver achter je ;-)Als ik dit zo lees ben ik tevreden dat ik voor de X Max gekozen heb geloof ik.
Ach stel je niet zo aan mijn motortje weegt tegen de 400kg en met mij er op gaan we vrolijk richting de 550kg,en met bagage richting de 600kg.
Wendbaar hoeft niet,ze schieten als bange hazen opzij als ze de GL in de spiegels zien opdoemen.Zo'n rijdend bankstel? Nee dank je, dan ga ik liever gewoon autorijden.
Ook niet echt wendbaar om lekker vlot door het verkeer te rijden. Maar ieder z'n ding!
Wendbaar hoeft niet,ze schieten als bange hazen opzij als ze de GL in de spiegels zien opdoemen.
Kijk ik maak nog wel een believer van je.Een GL is niet ieder z,n ding maar ik rijd er zowel zomer en winter mee enNou, doe mij er dan toch maar één dan, als het echt zo is.
Kijk ik maak nog wel een believer van je.Een GL is niet ieder z,n ding maar ik rijd er zowel zomer en winter mee en
het beestje is oerbetrouwbaar,ik kan er mee naar de supermarkt,parkeren is geen probleem en er mee op vakantie ook niet,
en ik kan eten en drinken meenemen op mijn ritjes,dus heb niks te klagen.
GOLDWING.
Het lijkt ook wel wat op een scooter on steroidsKlinkt bijna als een motorscooter met versnellingen!
... en wat meer knopjes.
Een collega van me rijdt al jaren met een Goldwing, en net zoals jij heel het jaar door. Komt er oa dagelijks mee naar het werk, tenzij het ijzelt of sneeuwt, denk ik. Uiterst tevreden over zijn motor.Kijk ik maak nog wel een believer van je.Een GL is niet ieder z,n ding maar ik rijd er zowel zomer en winter mee en
het beestje is oerbetrouwbaar,ik kan er mee naar de supermarkt,parkeren is geen probleem en er mee op vakantie ook niet,
en ik kan eten en drinken meenemen op mijn ritjes,dus heb niks te klagen.
Een collega van me rijdt al jaren met een Goldwing, en net zoals jij heel het jaar door. Komt er oa dagelijks mee naar het werk, tenzij het ijzelt of sneeuwt, denk ik. Uiterst tevreden over zijn motor.
Een andere collega rijdt met een supersportieve Ducati. Voor hem was de Goldwing eerder een kermisattractie dan een motorfiets.
Maar ondertussen, en weer enkele jaren ouder, ziet hij ook wel in dat er best aantrekkelijke kanten zijn aan een Goldwing, terwijl de Goldwing-rijder ook best wat ziet in een sportieve Ducati, maar niet voor alledaags gebruik.
Zo is het ook met een scooter (om terug te komen op het onderwerp). Een ander type motorfiets met sterke en zwakkere punten.
Afhankelijk van persoon tot persoon of omstandigheden of gebruik kies je voor het ene of voor het andere.
Ik heb al van alles gehad,van 50 tot 1500cc ,van 1 tot 6 cilinder,van crosser tot racemotor en van toerbuffel tot supersport,
,er valt altijd wel iets aan te merken op een voertuig wat beter zou kunnen,toevallig heb ik een Ducati SF gehad voor de Goldwing,
ook een prima motor,maar was weer eens toe aan wat anders,de GL had ik al vaker op gereden vanuit mijn werk als motomonteur, ik wist dus van te voren al hoe het rijd,leuk voor een tijdje en misschien komt er over een tijdje weer wat anders voor in de plaats,ik ben niet zo iemand die
een motor lang houd,en al helemaal niet model,type of merkvast vandaar dat ik er al zo,n 100 gehad heb en still counting