"Motorscooters zijn geen echte motoren"

100 motoren gehad? Damn! Ik weet niet waar ik zit, pas op 13 of 14 of zo in 19 jaar tijd. Heb er wel iets van 150 gereden.
Nog geen gezeik gehad met de RDW dat ze dachten dat je een handelaar was? ;)
Niet met de RDW wel met de belastingdienst die dachten waarschijnlijk dat ik een katvanger was,maar
toen ik kon aantonen dat alles netjes verzekerd was en geschorst of wegenbelasting voor werd betaald was het ok. :Y
 
Ja ze denken dan al snel aan katvangers.
Nu ze weten hoe het zit, kan je rustig aan door gaan met je hobby. ;)
 
As 15 september doe ik mee met de landelijke motorscooterdag in Hilversum. Georganiseerd door motor. Nl
Doet is wat meer informatie 😉 ik heb namelijk nog een scooter en dat soort bijeenkomsten kunnen leuk zijn als maar vooral motorscooters zijn
 
Klopt. Ik was er ook. Diverse scooters en een paar verschillende electr motoren. Dat vond ik niet echt een scooter.
Zelf gereden ip.zo een electr ding. Verassend goed...een peugeot 3 wieler..daar kon ik geen vriendjes mee worden....en een bmw 650 gt......hebbe hebbe hebbe ..
 
Zag ik er nou ook elektrische motoren tussen staan?

:Y maar ik had de indruk dat die als laatste werden gekozen om dat de andere dan al waren besproken....................er was maar 1 (echte) elec. scooter maar die is volgens mij maar 1 of 2 keer ingezet. Verder hing hij alleen maar aan het "tank-snoer"................:+ Vond het jammer dat de elec BMW er niet was, ik begreep van een organisator dat BMW dit zelf niet wilde................
 
@Bitacticus marginales De BMW is wel leuk, zit een hoop koppel in, vergelijkbaar met een 750cc motor. En dat mag je dan met A1 rijden.
Het is dat de topsnelheid dan 127 km/u is, maar het ding trekt er niet minder om. Omdat ie wel een stuk zwaarder is, kon ie destijds mijn Yamaha MT-03 redelijk bijhouden. Maar weinig auto's zullen 'm bij kunnen blijven. Tot ze natuurlijk voorbij komen met 128km/u. :+
 
Jammer dat ik nu pas de scooter proefdag zie...damn.

Wel heerlijk gereden die dag, richting wapenveld. Boven Apeldoorn de Kanaalweg ofzo gevolgd, geluncht in wapenveld en via de IJssel weer terug.

Motorscooters zijn geen echte motoren.
Ik heb wel 5 van die echte motoren ingehaald waarvan 3 supersports.
 
Ik haalde met mijn Honda Dylan een GSXR1000 in een bocht buitenom in. Op het rechte stuk wist hij mij tegen te houden.

Je hebt er van alles op zitten. Echte coureurs en mensen die een motor kopen omdat ie er stoer uit ziet. 10 jaar terug toen ik nog een Sixteen 150 had, reed ik ook een ZXR750 compleet zoek binnendoor. Bij de rotondes de meeste winst. Het is maar net hoe je mindset is op het moment dat je een andere rijder tegenkomt. Wil je racen of gewoon alleen met jezelf bezig zijn? :+ Heb het idee dat de meesten vrij rustig rijden. Zelfs met mijn Address 110 heb ik nog wel eens dat ze mij niet eens in gaan halen. Seriously easy going. :]
 
Ik haalde met mijn Honda Dylan een GSXR1000 in een bocht buitenom in. Op het rechte stuk wist hij mij tegen te houden.

Die had dan hele grote schaamranden op de banden, kan niet anders.................... :Y :+ _O- Hij had zeker ook van die dikke sliders aan de buitenkant van z,n knieën zitten .....................;)
 
Ik weet weer waarom ik motorscooter rijd. Heb 2 dagen een 'echte' motor te leen gehad, een zo goed als nieuwe Honda 650 CBF.

Hij is zenuwachtig in de lagere versnellingen, heeft een gevoelloze pedaalrem, geen enkele vorm van comfort (hard geveerd, 0,0 liter bagageruimte, geen schermpje). Ik heb mijn helm 3x moeten schoonmaken en mijn kleding kan meteen in de was. Dat doe ik normaal slechts 2x per jaar.
O ja, en met al dat zwaaien was ik ook gauw klaar.

O.k. hij zit goed, rijdt lekker in een bocht en heeft voldoende power, maar als het regent of als je iets wilt meenemen moet je met de trein...
 
Laatst bewerkt:
Ik weet weer waarom ik motorscooter rijd. Heb 2 dagen een 'echte' motor te leen gehad, een zo goed als nieuwe Honda 650 CBF.

Hij is zenuwachtig in de lagere versnellingen, heeft een gevoelloze pedaalrem, geen enkele vorm van comfort (hard geveerd, 0,0 liter bagageruimte, geen schermpje). Ik heb mijn helm 3x moeten schoonmaken en mijn kleding kan meteen in de was. Dat doe ik normaal slechts 2x per jaar.
O ja, en met al dat zwaaien was ik ook gauw klaar.

O.k. hij zit goed, rijdt lekker in een bocht en heeft voldoende power, maar als het regent of als je iets wilt meenemen moet je met de trein...

Tja ik heb en rij van alles en ben niet eenkennig,luxeproblemen 🤗
 
Ik weet weer waarom ik motorscooter rijd. Heb 2 dagen een 'echte' motor te leen gehad, een zo goed als nieuwe Honda 650 CBF.

Hij is zenuwachtig in de lagere versnellingen, heeft een gevoelloze pedaalrem, geen enkele vorm van comfort (hard geveerd, 0,0 liter bagageruimte, geen schermpje). Ik heb mijn helm 3x moeten schoonmaken en mijn kleding kan meteen in de was. Dat doe ik normaal slechts 2x per jaar.
O ja, en met al dat zwaaien was ik ook gauw klaar.

O.k. hij zit goed, rijdt lekker in een bocht en heeft voldoende power, maar als het regent of als je iets wilt meenemen moet je met de trein...
ik had 3 dagen een naked als leen motor ik werd daar helemaal niet vrolijk van, wind schakelen geen bagage en natte benen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan