"Motorscooters zijn geen echte motoren"

Valt reuze mee. Ik had een paar weken terug een MP3 500cc HPE (high power engine) onder mijn kont. Dat ding trekt minder snel op dan een Ninja 250. Hoe kan ik dat weten? Ik had een Ninja 250 voor mij en daar kon ik niet voorbij, terwijl het gas vol tegen de stuit ging. Zo'n Metropolis is 400cc ofzo, dat heeft nog wat minder pk's en ok.. weegt ook nog wat minder. Maar toch. Als je als motorrijder een 500cc MP3 er niet uit kan rijden bij het verkeerslicht dan heb je of een A1 motor of je kan gewoon niet rijden. Wat mij betreft zou je best met 125cc kunnen rijden met B-rijbewijs, wel met een paar verplichte lessen. Goed voor de motorhandel. Idioten heb je toch al op de weg, dus of ze nou op 4 wielen zitten of 2; opletten moet je toch.

moet je n malossi vario eronder zetten.
Wereld van verschil
 
Nou mn ex had een MP3 400 en toen daar n malossi onder ging was t verschil in acceleratie groot.
Ik stond n keer met mn BMW GS 800 hij n stoplicht naast n MP3 500 en wist dat hij ging gassen maar ik moest serieus mn motor opentrekken om hem voor te komen.
Lukte wel maar moest wel aan de bak.

Mn ex kon door n ongeluk t achtje draaien op examen niet voor elkaar krijgen, dus zodoende n MP3 gekocht.
Ze zijn wel erg duur, erg zwaar en serieus duur in onderhoud.
Als je n motorrijbewijs heb zeg ik, beslist niet doen.

Mijn eigen Nexus 500 rijdt ook totaal anders met n malossi.
 
Mijn neefje is een biker met op een dikke vette Harley (gaaf) en ik ben zijn rocking oompie op mijn mp3 400 lt en geloof me mijn ballen zijn dik genoeg (haha), maar waar gaat het om? zwaaien? We zijn net zo kwetsbaar ..... en ....
het gebeurt regelmatig dat 2 wheel bikers mij volgen als ik tussen de Files door glij (wendbaar genoeg). misschien is het beter om op je voorhoofd te tikken als weer zo"n eenling in een dikke vette 4 wheeler (auto} uit zijn neus zit te vreten omdat die vast staat in de file wat hij zelf heeft veroorzaakt.,... en laat het zwaaien maar zitten zoals mijn blije reet op m'n mp3.
 
Laatst bewerkt:
Weet je zeker dat die niet achter je rijden en zich afvragen wanneer je eindelijk eens aan de kant gaat zodat zij voorbij kunnen.
oh, zou dat het zijn? meneer de crew donateur maar dan vind ik het toch zielig dat ze me niet aan de kant kunnen wuiven omdat ze moeten schakelen (smile)
 
Pff, met zo'n MP3 kun je ook gewoon in de file staan hoor, wat een stoere praat.

brabant_groepuitje_1016_b.jpg
 
Ben het persoonlijk wel eens met de stelling.
In de basis is er gewoon zoveel verschil in de rijeigenschappen,houding op het voertuig en de manier van besturen dat het eigenlijk wel een eigen categorie is.
Wat ik wel erg jammer vindt is dat bij handgeschakelde motoren voor 90 procent de focus ligt op prestatie en bij scooters over het algemeen op effiecentie, dat terwijl juist het schakel systeem met een CVT zich uitstekend leent voor top prestaties(F1 verbande zelfs deze techniek, meer info:Filmpje)
Een MP3 of andere soortgelijke voertuigen vindt ik een mooie uitkomst voor mensen met een handicap, zodat ze toch nog een beetje het motorrijden idee kunnen ervaren.
 
Een MP3 of andere soortgelijke voertuigen vindt ik een mooie uitkomst voor mensen met een handicap, zodat ze toch nog een beetje het motorrijden idee kunnen ervaren.


Inderdaad, zo'n eentje heb ik hier in de straat wonen.

Spraak achterstand, beperkte woordenschat (wollah wollah, deze ding, je moeder, veel meer komt er niet uit)

Nektasje om (zullen z'n medicijnen wel in zitten??)

Uitkering (dus zal wel 100% afgekeurd zijn??)

Loopt altijd in veel te strakke broeken met kapotte knieën (dus zal wel geen geld hebben voor fatsoenlijke kleding?)

Voor dat soort zielige jongens is het natuurlijk heel fijn dat ze ook de beleving van het motorrijden een beetje kunnen ervaren.



:+ :+ :+
 
Inderdaad, zo'n eentje heb ik hier in de straat wonen.

Spraak achterstand, beperkte woordenschat (wollah wollah, deze ding, je moeder, veel meer komt er niet uit)

Nektasje om (zullen z'n medicijnen wel in zitten??)

Uitkering (dus zal wel 100% afgekeurd zijn??)

Loopt altijd in veel te strakke broeken met kapotte knieën (dus zal wel geen geld hebben voor fatsoenlijke kleding?)

Voor dat soort zielige jongens is het natuurlijk heel fijn dat ze ook de beleving van het motorrijden een beetje kunnen ervaren.



:+ :+ :+
ik zou (weer) wat gaan zeggen maar eigenlijk mag ik hier helemaal niet komen.
Maar je hebt het mooi verwoord :P
 
Hallo mede motorscooterrijders, Maru hier. Ik zit met een "probleem" dat voornamelijk tussen de oren zit, zowel bij mezelf als bij anderen -- en dat is de stelling dat motorscooters geen echte motoren zijn.

Na het behalen van mijn rijbewijs heb ik een jaar lang op m'n CBF 500 gereden. Ik vind 'm mooi om te zien en vergeleken met andere motorfietsen weegt-ie niet veel, maar ik blijf het een lomp en onhandig apparaat vinden. Rechtdoor rijden is geen probleem, maar op lage snelheid een krap bochtje draaien of -- oh god -- 'm aan de hand verplaatsen is echt een drama. Ik ben maar een tenger vrouwtje, dus het zwaartepunt voelt al snel hoog aan. Dat is de reden waarom ik veel liever op een compacte motorscooter rijd. Laag zwaartepunt en zelf weegt het ook drie-keer-niets, dus heb ik veel meer zelfvertrouwen om mijn toertochtjes over onmogelijk smalle en kronkelige weggetjes te rijden. Ik geef niet veel om snelheid (boven de 100 km/u vind ik oncomfortabel), dus het vermogen van mijn Aprilia Leonardo 250 is meer dan genoeg.

Alleen voelt het als opgeven. Ik heb mijn A-volledig gehaald en mag dus overal op rijden. De Royal Enfield Himalayan is een motorfiets die veel fijner aanvoelt dan mijn CBF (waar manlief nu op rijdt), maar toch overweeg ik uiteindelijk zoiets als een Honda SH 300 te kopen als "Leo" uiteindelijk de geest geeft.

Waarom heb ik daar een probleem mee als een motorscooter mij gewoon beter bevalt? Omdat ik het idee heb dat motorscooterrijders als "minder" worden gezien door de "echte" motorrijders. Er wordt niet naar me gezwaaid als ik op de Leonardo rijdt (ook niet op N-wegen), terwijl ik op het stuur van de CBF maar beter een hand op een veer kan zetten -- zo vaak word ik begroet. Toen ik ervaren motorrijders ernaar vroeg, zeiden ze allemaal dat zij niet naar motorscooters zwaaien omdat het geen echte motoren zijn. Dat je niet naar een MP3 zwaait kan ik nog ergens begrijpen, maar voor een motorscooter hebben wij ook een A-rijbewijs moeten halen. Wat nou als je een prothese hebt en het goedkoper is om een motorscooter te kopen dan een schakelbrommer om te bouwen? Is hij/zij dan opeens geen "echte" motorrijder?

Gelukkig zie ik steeds meer motorscooters in het straatbeeld... en die zwaaien ook niet naar me. _O- Maar het geeft wel aan dat ik niet de enige "gek" ben die liever op een "scootertje" rijdt. Waarom hebben jullie de stap naar motorscooter gezet en hoe hebben jullie dit ervaren? Worden jullie geaccepteerd als volwaardig lid in de motorclub, of zijn jullie allemaal Einzelgängers die nergens wat van aantrekken? Ik hoor het graag van jullie in de comments. ⬇

Mwah ik denk het ligt ook aan waar je rijdt, sommige steden zoals Amsterdam zijn motorrijders daar minder vriendelijk dan motor rijders in Purmerend.
meestal als ik op mijn motorscooter rijdt en 9 op de 10 keer wordt ik wel terug gezwaaid als ik op mijn motorscootertje rijdt maar wordt veel minder gegroet als ik in Amsterdam rijdt, zo heb ik het tenminste ervaren.
Mijn advies is neem het niet te persoonlijk aan de ene zwaait terug en de andere niet en soms ligt het ook aan de situatie of ze niet te druk met het verkeer zijn waardoor ze te laat zijn met terug groeten had ik ook zelf helaas meegemaakt.
in Principe zwaai ik altijd naar elke motor rijders en sommige knikken heel rustig terug met hun hoofd en gelukkig minder deels negeer je gewoon.
probeer eens een keer van te voren al je hand op te steken ik geloof erop dat ze jou niet gaat negeren :)
 
Ach allemaal vooroordelen.
Met zo'n MP3 400 trek je menig motorfiets eruit wanneer je n Malossi erin legt.

M'n Nexus 500 is nog n stuk sneller, maar ik vind t gewoon heerlijk rijden.
Word altijd naar me gezwaaid op n enkeling na, maar die zwaaien nooit.

Maakt mij niet uit hoor.
Mensen die denken dat motorscooters geen echte motoren zijn, zwaaien zonder dat ze t weten wel naar Honda NC750 en VFR1200 met automaat :)

Gewoon genieten
 
Je lacht maar je moet nog aardig aan de bak hoor.
Ik had met mijn BMW GS 800 een MP3 500 naast me staan en ik was al voorbereid maar ik moest er nog aardig aan trekken.

een motorscooter hoeft nergens aan te denken en kan bij groen vol gas geven meteen.

Ik had laatst een Honda X-ADV 750cc naast me staan, zes versnellingen DSG automaat en die trok serieus op zeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan