"Motorscooters zijn geen echte motoren"

Beetje overkill,als je het mij vraagt.
Ook niet handig bij bochten in remmen.
 
Is die voetrem een combinatierem, voor en achter, of alleen een alternatieve bediening van de achterrem?
Bij dat laatste staat die er dan blijkbaar alleen maar op om aan een wettelijke norm te voldoen
 
Ook de automobilisten remmen volgens mij gewoon met de hendels. De voetremt pakt alle drie de schijven, net als de hendels. Maar zodra je dus met je handen remt en je trapt ook de voetrem in, dan worden de hendels teruggeduwd.
Ik vond het met de voetrem wel harder remmen, maar misschien omdat je als een botte boer er op gaat staan. Trap in de auto maar eens met je linkervoet je rem in. Ik zou adviseren om dat op een volledig lege weg te doen met niemand achter je. :+
 
Ik rijd automaat en rem altijd met links (van de karts overgehouden), heb juist weer een probleem in een handgeschakelde auto........ remmen ,rem doet niks..., sh*t is de koppeling!
 
Nee, gewicht.
Nee het gaat niet om het gewicht,de spoorbreedte van de voorwielen is bepalend.
De RT heeft een spoorbreedte van 42 cm,en de LT heeft een spoorbreedte van 46,5 cm.
En als 2de eis moest er een voetrem op komen.
Gewicht heeft er niks mee te maken.

De RT mag alleen bereden worden met A rijbewijs,en de LT met zowel A als B rijbewijs.
Als je je B-rijbewijs tenminste hebt gehaald voor 19 Januari 2013.
 
Nee het gaat niet om het gewicht,de spoorbreedte van de voorwielen is bepalend.
De RT heeft een spoorbreedte van 42 cm,en de LT heeft een spoorbreedte van 46,5 cm.
En als 2de eis moest er een voetrem op komen.
Gewicht heeft er niks mee te maken.

De RT mag alleen bereden worden met A rijbewijs,en de LT met zowel A als B rijbewijs.
Als je je B-rijbewijs tenminste hebt gehaald voor 19 Januari 2013.
En wat is de norm? 46cm als minimum?
 
Even mijn mening in de groep gooien, er bestaan geen 'echte' motorrijders. Begin maar eens te bepalen wie voor deze titel in aanmerking komt. Diegenen die door weer en wind blijven rijden? Diegenen met de meeste kilometers per jaar? Diegenen met de meeste oncomfortabele bolide? Diegenen die zelf hun onderhoud doen? Diegenen met de meeste PK/CC? Diegenen die in de meeste landen hebben rondgereden? Diegenen die steevast groeten? Och ja, diegenen die niet op scooters en/of motorscooters rijden zeker?

In the end zijn we allemaal bestuurders, zelfs diegenen in een kooi op vier wielen. Uiteindelijk wagen we ons allemaal in het verkeer. Heb gewoon respect voor elkaar en dan gaat alles veel vlotter. Ik ben meer dan bekend met de grapjes omtrent driewielers daar ik in het verleden zelf met een Can-Am Spyder heb gereden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook absoluut niet mee kon lachen toen enkele personen echt tot het uiterste gingen om me rot te doen voelen omwille van het voertuig dat ik dagelijks gebruikte. Denk eens na voor je mensen gaat beoordelen op hun keuze van voertuig. Gelukkig dat ik een dik vel heb en ook gewoon lekker geniet van ongeacht wat ik op dat moment heb gekozen.

Ik kon niet filefilteren met de Spyder maar dat kon me echt geen fluit schelen. Ruimte, comfort en luxe zat op dat ding. Motorrijders reden me in hordes voorbij en nooit is de gedachte in me opgekomen dat ik toch een achterlijk mens met een beperking was om de Spyder te verkiezen boven een motor op dat moment. Hell no, genieten met volle teugen. Moest er geen tweede auto nodig geweest zijn back then reed ik nog altijd op dat ding.

Nu weer op de motor wat ook lekker genieten is (free therapy) maar ik kijk nog steeds maandelijks naar quirky nieuwe modellen al dan niet twee, drie of vier wielen. Ben zelfs aan het overwegen van eens een maxiscooter te proberen, gewoon omdat het wel heel aanlokkelijk en praktisch lijkt op dit moment. Schaam ik me stiekem een beetje over m'n soms gekke keuzes? Ja, misschien wel. Denk ik minder over andere personen die wel met zoiets rijden? Absoluut niet! Ik groet ook alles en iedereen als ik dat op een veilige manier kan doen. Heb ook al dikwijls een duimpje opgestoken naar fietsers als ze uitmuntend gedrag vertonen in het verkeer. Zij blij, ik blij. Hecht ik belang aan het groeten, niet echt. Het is leuk maar geniet niet minder van mijn rit als er niet gegroet wordt.

Ik heb liever een gek/lelijk/dom ding met een goede bestuurder op de baan dan een stoer/prachtig/krachtig ding met een slechte bestuurder. Maar dan gaat het al niet meer over de soort machine natuurlijk. :+
 
Vind het leuk dat we er over kunnen praten. Motoren en scooters . En ik begrijp het gevoel best wel maar je kan er pas over praten als je beide dingen gedaan heb.
 
Vind het leuk dat we er over kunnen praten. Motoren en scooters . En ik begrijp het gevoel best wel maar je kan er pas over praten als je beide dingen gedaan heb.

Heb ik.

Op m'n 16e een scooter, nu een motor :t
 
Recent nog een collega gehad die me in plat 'Antwaarps' wist mee te delen: "Een scooter is een scooter, maakt niet uit welk vermogen er achter schuilt. Rijdend toilet blijft rijdend toilet".

Zijn er eigenlijk officiële benamingen voor die dingen? Ik noem ze gewoon allemaal scootjes. Of ze nu 50CC, 125CC of meer CC hebben. Ik weet dat er nog subcategorieën zijn maar weet niet goed wanneer welke van toepassing zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan