Motorseizoen

Lightning01

MF'er
13 jun 2006
86
0
Amsterdam
Hoeveel motorrijders rijden er eigenlijk in de herfst en winter? Is het eigenlijk wel aan te raden om in deze twee seizoenen te rijden?
 
In de herfst en de winter rij ik gewoon door. Ik maak dan wel wat minder kilometers dan in de lente of de zomer.

Tja, en of het aan te raden is, dat is een persoonlijke keuze.
 
Oei dit word weer een

"zijn hele jaar rijdes beter dan zomer rijders" topic

zucht :N

maar om ff te antwoorden op je vraag: in de herfst en winter is prima motor te rijden mits je je rijstijl en equipment aanpast aan de omstandigheden.
 
tuurlijk kan je dan rijden, en ja waarom zou dan niet verantwoord zijn??

Omdat het weer wat minder is :?

Ik rij altijd, zomer, herfst, winter, voorjaar.
 
en het hele jaarrijders zijn betere motorrijders ook nog eens :Y



















Serieus ??

Ik rij ieder seizoen net zoveel.
En met deze temparaturen zoals vandaag heb ik meer moeite als met -5, lekker droog weggetje, waterig zonnetje....geweldig :} :}
 
Laatst bewerkt:
Vroegâh waren motoren een vervoermiddel. Nu kennelijk niet meer. Van rijden wordt je motor vuil, zeker in de regen en nog meer in de pekel. Als je dat wil voorkomen laat je de motor in de garage als de zon niet schijnt en de temperatuur beneden de 18 graden is.

Het kan ook anders. Gewoon rijden, regelmatig poetsen en smeren, en alleen met de bus gaan als het ijzelt. De motor komt er dan gebruikt uit te zien. Jammer, maar dan had ie maar geen motor moeten worden.

Leuk: kijk eens onder een auto, wat de pekel daar aanricht. Een motor die er zó uitziet is volstrekt onverkoopbaar. :+
 
Ik erger me dood aan mooi weer rijders, met 40+ door een file heen jagen en dan mij de vinger geven, de volgende die dat doet trap ik van z'n fiets.

[me]praetorian generaliseerd niet, ik bedoel ook niet alle mooi weer rijders :P [/me]
 
Ik erger me dood aan mooi weer rijders, met 40+ door een file heen jagen en dan mij de vinger geven, de volgende die dat doet trap ik van z'n fiets.

[me]praetorian generaliseerd niet, ik bedoel ook niet alle mooi weer rijders :P [/me]

da's balen...als de volgende met 40+ door de file heen jaagt en jouw de vinger geeft...trap je 'm eraf...blijkt t toch een ookwintersdoorrijder te zijn... :? |(
 
en dat is nou net het belangrijkste, zeker als het weer wat slechter is :Y

Voor jezelf draag je (winter)kleding. Maar voor je motor? Zijn er bepaalde dingen die je moet doen? Kan me voorstellen dat als het een nachtje heel koud is geweest, de volgende ochtend je motor niet wilt starten -O-
 
Je kunt beter in de herfst en de winter rijden dan met dit weer (ja, ik ben ook een watje ... met meer dan 28 graden stap ik liever niet op de motor).
Op koud weer kun je je makkelijker veilig kleden dan op warm weer.
 
Laatst bewerkt:
Vroegâh waren motoren een vervoermiddel. Nu kennelijk niet meer. Van rijden wordt je motor vuil, zeker in de regen en nog meer in de pekel. Als je dat wil voorkomen laat je de motor in de garage als de zon niet schijnt en de temperatuur beneden de 18 graden is.

So what? Het is toch ook een vervoermiddel? Mijn motor brengt me in ieder geval keurig naar het werk en weer terug, en tja ... het is een ding, dus hij wordt vuil en hij slijt. Had ie geen motor moeten worden.
 
:Z Je gaat toch niet in de zomer rijden, ik rij alleen in de herfst en winter in het voorjaar en zomer is het me veel te gevaarlijk kijk maar naar statistieken. :z
 
Voor jezelf draag je (winter)kleding. Maar voor je motor? Zijn er bepaalde dingen die je moet doen? Kan me voorstellen dat als het een nachtje heel koud is geweest, de volgende ochtend je motor niet wilt starten -O-
Bij je auto ga je er toch ook van uit dat dat ding het gewoon doet als het 15 graden gevroren heeft? Waarom zou een motor dat niet kunnen?
 
Bij je auto ga je er toch ook van uit dat dat ding het gewoon doet als het 15 graden gevroren heeft? Waarom zou een motor dat niet kunnen?

Oh ja? Weet dat niet, heb geen auto. Weet wel dat mijn vader er anti-vries ofzo er in gooit. Niet hetzelfde als bij een motor?
 
Oh ja? Weet dat niet, heb geen auto. Weet wel dat mijn vader er anti-vries ofzo er in gooit. Niet hetzelfde als bij een motor?
Jawel gebruik ook iedere winter anti vries weet je hoe irritant het anders is als je je ruitenwisservloeistof gebruik en het vriest meteen vast aan je pak. |(
 
Voor jezelf draag je (winter)kleding. Maar voor je motor? Zijn er bepaalde dingen die je moet doen? Kan me voorstellen dat als het een nachtje heel koud is geweest, de volgende ochtend je motor niet wilt starten -O-

Als je motor technisch in orde is start hij ook met -10 gewoon hoor.

Auto's toch ook ??


Kwetsbare delen eventueel inspuiten met een van de vele middeltjes die daarvoor te krijgen zijn en aan het eind van de dag even met koud water afspoelen en de motor heeft er niets van te lijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan