Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Motorshopper evaluatie

Motorshopper een goed idee en moet het blijven of ?

  • Motorshopper is goed.

    Stemmen: 6 12,2%
  • Motorshopper mwua, laten we nog even geduld hebben.

    Stemmen: 13 26,5%
  • Motorshopper werkt niet.

    Stemmen: 30 61,2%

  • Totaal aantal stemmers
    49
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jazzuki

MF veteraan
17 jun 2009
6.356
0
Almere
Facebook
Motorshopper (MS)... De site is wel goed... mooi overzichtelijk enzo. Maar het trekt niet de aandacht die mensen willen hebben als ze iets verkopen of willen kopen.

Zelf keek ik altijd elke dag nog even het te koop forum door, gewoon om even te kijken wat er allemaal staat. Leuk om gewoon even te doen. Op MS doe ik dat eigenlijk nooit.

Laatst zelf een motor verkocht. Hij stond op MS en op MarktPlaats (MP). Via MS heb ik geen enkele reactie gehad en ook niets gezien bij de advertentie zelf. Waar ik via MP uiteindelijk de motor wel verkocht heb voor een net 100 euro onder mijn minimum prijs. Tevens heb ik redelijk veel mailtjes en wat biedingen gehad op MP.

Nu hoor je ook rond om je heen dat het steeds lastiger is je motor te verkopen door de crisis. En als MS dan niet loopt dan baal je hier wel van.

Plus dan lees je af en toe topics waarbij mensen ook geen reacties krijgen via MS.

Je vraagt je dan toch af of MS een keer een evaluatie moet onder gaan.


Dus hier zal ik een polletje bij doen om te kijken wat de MF gebruikers vinden en wie weet kan MF er zelf wat mee.


Vraag: Motorshopper een goed idee en moet het blijven of ?

Antwoorden :

- Motorshopper is goed
- Motorshopper mwua, laten we nog even geduld hebben.
- Motorshopper werkt niet
 
  • Onderwerp starter
  • #2
Zelf stem ik dan op Motorshopper werkt niet voor de verkoop van motoren. Ik zie dan ook graag het Te koop motoren weer terug.
 
Ik denk dat MS wel werkt. Volgens mij moet de kans dat je wat verkoopt groter zijn aangezien daar ook mensen komen die niks met MF te maken hebben. Als het goed is.
 
Ik denk dat MS wel werkt. Volgens mij moet de kans dat je wat verkoopt groter zijn aangezien daar ook mensen komen die niks met MF te maken hebben. Als het goed is.
Ik kijk er nooit, vond juist het forum deel wel leuk omdat er ook gesprekken onder stonden,
als ik niks te doen had klikte ik er wel eens doorheen, motorshopper heb ik nog nooit gebruikt om te kijken/verkopen.
 
Ik kijk er nooit, vond juist het forum deel wel leuk omdat er ook gesprekken onder stonden,
als ik niks te doen had klikte ik er wel eens doorheen, motorshopper heb ik nog nooit gebruikt om te kijken/verkopen.

Dat zeg ik. Maar jij bent een MF'er. Je moet eens vragen aan een niet MF-er hoe vaak die op MF komt.

Hint: het antwoord lijkt op de letter O.
 
Als je je motor hebt verkocht voor "100euro onder mijn minimumprijs" ..dan was het eigenlijk ook geen minimumprijs he?

Beroepstechnisch (IT, data structureren, presenteren) is Motorshopper veruit beter: standaard opmaak zorgt voor rust en overzicht, veel (goed werkende) zoekmogelijkheden..etc.

Persoonlijk vond ik de oude situatie leuker: gewoon wat rondbladeren, comments lezen. Motorshopper heeft dan wel mogelijkheid tot comments..maar wordt dat ooit gebruikt?
 
Eens met bovengenoemde comments. Door het forum scroll je doorheen en al eens een motor gekocht wat eigenlijk niet de bedoeling was, motorshopper kijk ik nooit op, dan liever marktplaats of speurders of iets dergelijks. Wat mij betreft komt het gewoon terug op mf. Ik stem dus motorshopper werkt niet.
 
MS voegt voor mij niks toe. Het is een verkoopsite waar er meerdere van zijn.
Het oude "te koop motoren" was een soort combi tussen een verkoopsite en forum en dat vond ik leuker.
 

 
pluspunt: ik heb via motorshopper mijn motor verkocht.

minpunt: motorshopper wordt geblokkeerd op mijn werk.
dus liever 'te koop motoren' terug
 
Ik denk dat MS wel werkt. Volgens mij moet de kans dat je wat verkoopt groter zijn aangezien daar ook mensen komen die niks met MF te maken hebben. Als het goed is.

Niet MF-ers zullen eerder op marktplaats zoeken lijkt me, heeft toch de naamsbekendheid. Googlen naar een advertentie voor een motor zal eigenlijk altijd een brede (niet motor-specifieke) advertentie site als eerste tonen. De gebruiker zal daar dan op verder gaan.

MS zit best goed in elkaar, maar of het voor een verkoper echt toegevoegde waarde heeft icm marktplaats betwijfel ik. Het is natuurlijk wel zo dat de kans groter is dat op MS jouw advertentie naar voren komt, staan er wat minder op dan op marktplaats

Hoe moeilijk zou het zijn om MS advertenties in forum format te tonen? Best of both worlds MS krijgt comments van verveelde MF-ers, MF krijgt weer een mooi plekje om te kwijlen over "de volgende motor"
 
Als je je motor hebt verkocht voor "100euro onder mijn minimumprijs" ..dan was het eigenlijk ook geen minimumprijs he?


Naja als je je motor te koop zet heb je altijd een prijs in je hoofd waarvan je denkt. Lager dan dat verkoop ik hem niet. Maar als je dan na een aantal weekjes je bike nog niet verkocht heb dan moet je mss toch wat concessies maken.



Maar technisch is idd MS wel beter. Uitgebreid ook wel met alles wat erop staat. Alleen heeft het nog niet naar mijn idee dan dezelfde verkoop/aandacht cijfers als het gewone te koop motoren had.

Tevens zag ik ook nog iemand hieronder die zei, hoeveel mensen van buitenaf kijken op MF... nul en hoeveel kijken er op MS... maar hoeveel mensen niet lid van MF kijken er op MS dan ? anders dan motorport die zijn motoren er ook te koop zet ?
 
Tevens zag ik ook nog iemand hieronder die zei, hoeveel mensen van buitenaf kijken op MF... nul en hoeveel kijken er op MS... maar hoeveel mensen niet lid van MF kijken er op MS dan ? anders dan motorport die zijn motoren er ook te koop zet ?

Ik heb een naam hoor






Maarreh ... dat weten de admins wel. Die cijfers ken ik niet. Maar het zal minstens 1 zijn.
 

Ik heb even gecheckt en je hebt gelijk. Motorshopper staat niet eens in de zoekresultaten als ik bijvoorbeeld yamaha r1 kopen intyp.
 
Vond idd het oude TKM veel leuker. Heb verder geen ervaring met verkoop op motorshopper.
De motorshopper site vind ik verder nou niet echt super in gebruik. Zag hierboven ook het argument voorbij komen dat op motorshopper ook mensen komen die niks met MF te maken hebben en op het oude TKM forum niet. Denk dat je hem dan beter op Marktplaats kan zetten als je mensen wil bereiken die niet op MF zitten.
 
Motorshopper is prima. Maar ik wil óók het ouderwetse Te KOOP topic terug.

Motorshopper sterft van de advertenties zoals:

Te koop: Honda CB550 four, daar klik je op en dan krijg je:
MotoPort is met zijn samenwerkingsverband van zelfstandige motorfietsbedrijven een succesvolle franchiseformule die actief is in meerdere Europese landen. Inmiddels werken er meer dan 200 bedrijven in Europa onder de vlag van MotoPort en dit aantal groeit jaarlijks

Fucking irritant.

Bovendien mis je nu de "van liefhebber-voor liefhebber" sfeer met af en toe een leuke opknapper met een grappig MF-verhaal. Ik waardeerde dat onprofessionele gekneuter enorm en bovendien kon je dan nog eens iets aanbieden aan MF gebruikers in plaats van opkopers en handelaren
 
Ik heb een naam hoor

Het spijt mij Beyond Cool




Back on topic. Topic loopt wel goed... fijn te zien dat er goed reageert word en mensen hun mening geven. Benieuwd wat mods zullen zeggen en of er eventueel ook over gesproken gaat worden onderling.
 

klopt helemaal

vooral de epische commentaren die meestal volgde
 
Laatst bewerkt:

dan zet je het vinkje zakelijke aanbieders toch uit?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.