Motorsleutelchip overzetten zonder rode sleutel omg Zuid-Holland

Tini-R

MF veteraan
13 feb 2010
33.370
156
Rotterdam
Goedemiddag,

Weet iemand een adres/sleutelboer die de chip van een motorsleutel ook kan overzetten, zodat de dealer de nieuwe sleutel vervolgens kan inleren?

Ik heb 2 zwarte sleutels, beide een beetje krom, vandaar ik een nieuwe sleutel gekocht heb. Deze is al geslepen, alleen de chip overzetten/kopieeren konden ze hier niet. Ik begrijp dat je normaal hiervoor de rode sleutel nodig hebt, maar er schijnen manier te zijn om dit te omzeilen.

Weet niet of het mogelijk is om bij de ene sleutel de chip eruit te halen en over te plaatsen in de nieuwe? Gezien 1 behoorlijk krom is en toch niet meer gebruikt gaat worden.

Iemand enige tips?

Gaat om een Kawasaki ZX10R uit 2005 trouwens

Alvast dank
 
Het Sleutelhuis in Rotterdam al geprobeerd?
En anders Carmo electronics.
 
Het Sleutelhuis in Rotterdam al geprobeerd?
En anders Carmo electronics.

Als je het Zuider sleutelhuis bedoeld, daar ben ik geweest, die konden het helaas niet.

Carmo kwam ik net ook tegen op internet, wellicht probeer ik die als er niks anders iets meer in de buurt zit, thanks!

Edit: oh in de quote komt een link naar boven, die heb ik nog niet gezien nee, ff bellen, thanks :)
 
Goedemiddag,

Weet iemand een adres/sleutelboer die de chip van een motorsleutel ook kan overzetten, zodat de dealer de nieuwe sleutel vervolgens kan inleren?

Ik heb 2 zwarte sleutels, beide een beetje krom, vandaar ik een nieuwe sleutel gekocht heb. Deze is al geslepen, alleen de chip overzetten/kopieeren konden ze hier niet. Ik begrijp dat je normaal hiervoor de rode sleutel nodig hebt, maar er schijnen manier te zijn om dit te omzeilen.

Weet niet of het mogelijk is om bij de ene sleutel de chip eruit te halen en over te plaatsen in de nieuwe? Gezien 1 behoorlijk krom is en toch niet meer gebruikt gaat worden.

Iemand enige tips?

Gaat om een Kawasaki ZX10R uit 2005 trouwens

Alvast dank
Zou het werken als je de nieuwe in contact steekt en die sleutel met chip op hetzelfde ringetje ernaast laat hangen?
 
Als je nieuwe sleutels open kunnen zodat de transponder gewisseld kan worden dan is het niet zo'n probleem. Je kan dan zelf je transponders uit de originele sleutels dremelen, of als je daarmee geen risico wil lopen kan bijvoorbeeld Carmo een nieuwe transponder inlezen als je met je originele zwarte sleutel langs gaat.

Als de nieuwe sleutels niet open kunnen dan is het niet mogelijk. Je zou dan zoals hierboven gezegd de oude sleutel er langs kunnen laten hangen. Of een hele nieuwe sleutel laten maken mét ingelezen transponder en die weer laten slijpen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan