Motorslot

FritC

MF'er
1 jul 2011
66
0
Alblasserdam
Beste MFers,

Nu ik vorige week mijn allereerste motor (cbr 600 f2 uit '92) heb gekocht van een mede MFer ( thx Andrew82) ben ik op zoek naar een manier om mijn motor te beveiligen.
Gezien ik geen extra opbergruimte in de motor heb ben ik benieuwd wat jullie als goed werkende oplossingen hebben die niet al te veel ruimte in nemen met vervoeren.

Bedankt alvast!
 
Glock1.jpg
 
Sloten zijn niet nodig. Wij leven in een maatschappij waarbij iedereen van een ander zijn spullen afblijft.

Persoonlijk staat mijn motor dan ook voor mijn deur (die ook openstaat) met de sleutel erin. Geen probleem..
 
oké oké ff serieus dan..

Je kan een art 4 beugelslot nemen incl houder die je kan monteren ergens op je frame. (bij mij zit er 1 op de buddy achter)

Voor schijfremsloten heb je ook houders die je vast kan maken aan je motor.

Dus er is eigenlijk geen reden om hem niet overal op slot te zetten.

Anders gewoon in je rugzak.. Zolang je geen zware kettingen meeneemt is het wel te doen.
 
ligt er een beetje aan waar je woont en waar je hem neerzet he... Overdag bij mensen voor de deur en op je werk is het meestal redelijk veilig. Schijfremslotje voldoet prima (+ zo'n prachtig koortje naar je stuur om hem niet vergeten voordat je wegrijd). Dat kan zelfs in je jaszak weegt <1kg en is redelijk kut los te krijgen... + stuurslot en contact neem ik dan aan...

En dan voor 's avonds thuis een kettingslot met als t ff kan een grond/muur anker en dan zo dat je ketting niet op de grond hangt (dan kunnen de boefjes minder makkelijk kracht zetten met een grote betonschaar) en als laatst een hoes er overheen tegen al die nare regen en zodat er geen gelegenheidsboefjes op idëeen komen als ze langs lopen.

Voila

Edit: Diefstalverzekering aflsuiten kan ook.. moeten er verplicht dure sloten op...
 
Laatst bewerkt:
ik heb een alarm op mijn motor, jij waarschijnlijk niet. maar daarnaast heb ik ook nog eens schijfslot, 4 sterren met alarm. gilt hard genoeg bij de minste beweging (instelbaar) en schrikt af, werkt prima.
 
eerst een paar keer met 100 de berm in gooien. zodat hij er gebruikt uitziet. en iedere avond je velgen mee naar bed nemen. dan kunnen ze in ieder geval niet rijden.
 
Net ook even dat andere topc gelezen. Er is dus geen ideaal beveiligingsmiddel. Wellicht is een schijfremslot het meest praktisch met zo'n koord om iig de amateur dieven af te schrikken.
Nog advies qua mek/type schijremlot en evt een goedkope webshop waar ik ze kan kopen?
 
Net ook even dat andere topc gelezen. Er is dus geen ideaal beveiligingsmiddel. Wellicht is een schijfremslot het meest praktisch met zo'n koord om iig de amateur dieven af te schrikken.
Nog advies qua mek/type schijremlot en evt een goedkope webshop waar ik ze kan kopen?
Gewoon 2 verschillende sloten nemen, schijfremslot alleen is niet afdoende imo. En ergens aan vast zetten met een dik slot. Maar als ze hem willen hebben nemen ze hem toch wel mee.
 
Die van mij staat in de schuur met remschijfslot en een dikke ketting maar dat is nog geen garantie dat hij niet gestolen kan worden .. helaas.

Het nadeel van zo'n dikke ketting is weer dat ik die overal mee naartoe moet sjouwen, tenzij ik wat fabriceer op mijn motor dat ik hem daar kan opbergen.

Thuis staat hij voorlopig gelukkig in de garage en het is een voordeel dat de motor al best oud is en geen SS dus iig niet de nummer 1 prioriteit voor de pikkedieven.
 
Het nadeel van zo'n dikke ketting is weer dat ik die overal mee naartoe moet sjouwen, tenzij ik wat fabriceer op mijn motor dat ik hem daar kan opbergen.

Thuis staat hij voorlopig gelukkig in de garage en het is een voordeel dat de motor al best oud is en geen SS dus iig niet de nummer 1 prioriteit voor de pikkedieven.

Pikkedieven. Daar krijg toch een hele enge associatie bij _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan