Motorspeciaalzaak winkelbeleid

ik ben echt wel ouderwets denk ik. ga met mijn auto.s naar 1 garage ook voor banden. uitlaat alles. heb een goede motormonteur die alles mag leveren en doen. zelfde met dingen in huis zoals tv. wasmachine.vaatwasser.altiid bij 1 zaak. om half1 winkel binnenstappen. om half 2 nieuwe vaatwasser afgeleverd 👍.
Neehoor, niks ouderwets eerder een goede klant/winkel verhouding en weten waar je aan toe bent op de lange termijn. Hou je tijd over voor leuke dingen ipv dat hap snap gezeik via internet en nog niet weten wat je wilt cq niet wilt snappen.
 
Zo doe ik het dus altijd, kom al 37 jaar bij dezelfde motorzaak voor m'n spullen. Heb er eigenlijk 2 waar ik al die jaren al kom. Dat geeft een goede klantenverbinding. Ik heb dus ook nooit gedoe, alleen maar mooie dingen. Nette service en goede mensen.
Die mensen die die zaak runnen heb ik nog als kleine mannetjes door de zaak zien rennen vroeger, zij weten dat en ze kennen me.
Ik gun hun m'n geld want dat verdienen ze.
 
heb in het buitenland wel eens een zaak gezien dat je helmen alleen mag passen met een haarnetje.
maar goed, helpt natuurlijk niks tegen Covid-19, helpt alleen tegen een bos vet ongewassen haar...

Zolang jij niet aan een helm likt hoef je je over Covid-19 geen zorgen te maken bij het passen van een helm.
 
ik ben echt wel ouderwets denk ik. ga met mijn auto.s naar 1 garage ook voor banden. uitlaat alles. heb een goede motormonteur die alles mag leveren en doen. zelfde met dingen in huis zoals tv. wasmachine.vaatwasser.altiid bij 1 zaak. om half1 winkel binnenstappen. om half 2 nieuwe vaatwasser afgeleverd 👍.

Zou het? Het is dat de motor-dealer waar ik mijn motor gekocht had er mee stopte, anders zou ik nu nog op en neer naar Venlo rijden (vanuit Eindhoven) voor onderhoud en weet ik wat aan m'n motor... Nu doe ik het zelf voor zover ik kan...
Kreeg daar uitstekende service, en toen ik mijn motor daar nieuw kocht, deed de dealer ook "water bij de wijn" om de koop aantrekkelijker te maken.

Ben er altijd met een goed gevoel weer weg gegaan na onderhoud, nieuwe banden, een check engine-lampje die bleef branden....
Mocht ook altijd erbij zijn terwijl er aan mijn motor gesleuteld werd...

In tegenstelling tot een zekere keten waar ik naderhand toen "mijn dealer" gestopt was, eens ben geweest voor vervangingen van m'n banden...
Daar ben ik met een minder goed gevoel weg gegaan en heb ik me voorgenomen voort's maar elders te gaan....

Zou willen dat ik weer een dealer/garage tegen kom die mij weer het zelfde gevoel als de eerste zou geven, dan zou ik zo weer m'n motor brengen voor ook het simpele onderhoud als olie verversen.... Betaal graag wat extra's voor goede service.

-edit:
Nu ik er over na denk, ben ik ooit eens bij een kleine garage geweest omdat ik m'n voor-tandwiel niet los kreeg...hun toen mijn (meegebrachte) ketting-set laten vervangen... Of ik een bonnetje ervoor wilde... met: was het geloof ik iets van €40,- zonder... €30,- ... pinnen ging toen om een of andere reden niet...
Had geen contant bij, maar mocht even op en neer rijden richting een pin-automaat....
Tsja, had ook nooit meer terug kunnen komen |( maar goed, eerlijkheid duurt het langst... heb 'm maar €40.- gegeven zonder bon, voor de goede service.
(Ik kwam op de bonnefooi even langs en kon even "tussendoor") Vond hij ook raar :+ dat ik meer wilde betalen :+
 
Laatst bewerkt:
ik ben echt wel ouderwets denk ik. ga met mijn auto.s naar 1 garage ook voor banden. uitlaat alles. heb een goede motormonteur die alles mag leveren en doen. zelfde met dingen in huis zoals tv. wasmachine.vaatwasser.altiid bij 1 zaak. om half1 winkel binnenstappen. om half 2 nieuwe vaatwasser afgeleverd 👍.
Totdat je er achter komt dat jouw dealer je banden bij de lokale bandenboer brengt.

Tijden veranderen.
 
Ik heb dat meegemaakt bij de garage waar ik altijd m'n kleine koekblikje breng, voor onderhoud en APK. Die zeiden, je voorbanden zijn uitgedroogd en zo kan ik hem niet goedkeuren. Nou kan ik ze er zelf onder zetten, maar ga even naar een ander, dat scheelt je geld. En kom dan maar terug als ze eronder zitten, keur ik je auto goed. Zo gezegd en gedaan, de dag erna met nieuwe banden eronder terug, en het autootje werd goedgekeurd. No questions asked.
Zo kan het ook hoor, niet iedere garage is slecht. Nou woon ik wel in een klein dorp waar iedereen elkaar kent. Zelfs de afgekeurde onderdelen bewaren ze, en laten ze zien waarom.
 
Vroeger bij de sigarenboer uitgebreid alle motortijdschriften doorlezen, maar net snel genoeg om het idee te geven dat je alleen artikelen aan het scannen bent... En dan met een ongelezen Kicxstart naar huis!

Lg-Kneedown.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan