Motorspeciaalzaak winkelbeleid

23 mei 2020
44
29
Hoi allemaal,
Laten we maar meteen met het deur in huis vallen met een vraag:

Hoeveel speciaalzaken hanteren in Nederland een winkelbeleid van 'als je geen intentie hebt om een helm te kopen dan mag je ook niks passen' (zelfs zonder de Covid-19 maatregelen)?
Of zijn jullie die nooit tegengekomen?

Edit: Ik ben een newbie in de motorwereld en ik vroeg me af of wat ik toentertijd had ervaren wel eens voorkomt.
Ik heb misschien wel niet goed gehandeld of geantwoord toen ik daar was, maar wie ben ik nou?
 
Laatst bewerkt:
Ben dat nog nooit tegengekomen.. dat je niet mag passen zonder intentie om te kopen.

Veel klanten gaan immers naar een kledingzaak met de gedachte "ik moet een helm hebben".. en vervolgens moet je dan verschillende modellen passen om de keuze te maken voor het beste model/pasvorm.

Dat een motordealer je niet zomaar op elke motor laat rijden voor de fun kan ik me voorstellen.
 
Waarom zou je een helm gaan passen zonder de intentie te hebben een helm te kopen? En als dat je beetje rare hobby is, en je dat niet kenbaar maakt aan de verkoper, dan zie ik niet in waarom je niet zou mogen passen. :?
 
Stel je vooral niet voor.
Ga naar een motorzaak, probeer het uit en laat ons weten hoe of wat.
Wat bedoel je met "stel je vooral niet voor"?
Nou, ik ben in totaal bij 2 speciaalzaken geweest. De eerste liet me passen zelfs nu met de Covid-maatregelen ik heb ook niks gekocht omdat, ik nog even andere merken wil passen die zij niet hebben.
Bij de tweede ben ik weggelopen nadat ik een aantal helmen/merken heb bekeken

Ben dat nog nooit tegengekomen.. dat je niet mag passen zonder intentie om te kopen.

Veel klanten gaan immers naar een kledingzaak met de gedachte "ik moet een helm hebben".. en vervolgens moet je dan verschillende modellen passen om de keuze te maken voor het beste model/pasvorm.

Dat een motordealer je niet zomaar op elke motor laat rijden voor de fun kan ik me voorstellen.

Ik wil ook een helm gaan kopen tot ik weet welke merken mij goed passen, ik ga toch ook niet mijn tijd verdoen door om speciaal naar een winkel te rijden en dan zonder resultaat of helm etc terug te komen. Ik kan dan zo leuk en makkelijk op mijn luie reet zitten en op het internet bestellen en terug sturen.

Waarom zou je een helm gaan passen zonder de intentie te hebben een helm te kopen? En als dat je beetje rare hobby is, en je dat niet kenbaar maakt aan de verkoper, dan zie ik niet in waarom je niet zou mogen passen. :?

Als dat een hobby is van bepaalde mensen dan is dat hun zaak niet de mijne.
Ik geef normaal altijd eerlijk antwoord wanneer een winkelier vraagt of die mij kan helpen. bijvoorbeeld: "waar kan ik u mee helpen" Ik: "ik ben alleen aan het kijken"...
Iedereen doet dat toch niet alleen in een motorzaak.

Al degene die gek worden van de passers en dan op inet kopers
Dat kan ik begrijpen maar goed zo gaat het in deze wereld.
 
Hoi allemaal,
Laten we maar meteen met het deur in huis vallen met een vraag:

Hoe veel speciaalzaken hanteren in Nederland een winkelbeleid van 'als je geen intentie hebt om een helm te kopen dan mag je ook niks passen' (zelfs zonder de Covid-19 maatregelen)?
Of zijn jullie die nooit tegengekomen?
Welkom op MF

O-)
 
Dank u :)

niet lang meer met veel mensen met jouw instelling. :')
Nahja, er zijn genoeg MKB's die het moeilijk hebben met het behouden van een eigen zaak en meestal als die niet meer mee kunnen gaan met de tijd gaan ze weg of gaan op in een groep of keten. Dan behoud je nog een zaak alleen heb je dan een stelletje mensen die boven jou staan.
Maar ik neem aan dat je liever een eigenaar wilt zijn i.p.v. een mede-eigenaar/werknemer.
 
ik ging voor Corona, elke vrijdagmiddag naar verschillende motor zaken, om helmen te passen zonder intentie. het liefst werk ik ze per provincie af, hotelletje bij de verder gelegen zaken... dan maakte ik er echt een uitje van, zaterdagochtend op zoek naar nabijgelegen kleinere zaken, met bijzondere helmen, ging pas weg wanneer ik ze allemaal gehad had... marktplaats, "zoek in je buurt", tweedehands helmen... geweldig...
Nu, met Corona, doe ik het nog steeds, maar doe nu alsof ik wel wil kopen, nu moet het winkelpersoneel ze schoonmaken nadat ik ze gepast heb.. zo houd ik de werkgelegenheid toch op peil, en kan ik mn hobby voortzetten; helmen passen....
 
Als een helmkapsel je beter staat dan een Corona kapsel kun je er in ieder geval je voordeel mee doen nu.
 
Maar wat is nu precies je vraag? Ben je verbaast dat je mag passen zonder intentie tot kopen? Ben je tot de orde geroepen omdat je helmen aan het passen was zonder intentie tot kopen? Zoek je een motorzaak waar je mag passen zonder intentie tot kopen?
 
Je mag aannemen dat als een eigenaar vd zaak de indruk krijgt dat je niets wilt kopen dat hij geen moeite erin stopt, dus ook niet passen....en zegt: dag meneer. Duidelijk toch.
 
ik ging voor Corona, elke vrijdagmiddag naar verschillende motor zaken, om helmen te passen zonder intentie. het liefst werk ik ze per provincie af, hotelletje bij de verder gelegen zaken... dan maakte ik er echt een uitje van, zaterdagochtend op zoek naar nabijgelegen kleinere zaken, met bijzondere helmen, ging pas weg wanneer ik ze allemaal gehad had... marktplaats, "zoek in je buurt", tweedehands helmen... geweldig...
Nu, met Corona, doe ik het nog steeds, maar doe nu alsof ik wel wil kopen, nu moet het winkelpersoneel ze schoonmaken nadat ik ze gepast heb.. zo houd ik de werkgelegenheid toch op peil, en kan ik mn hobby voortzetten; helmen passen....
😂😂😂😭
 
Je mag aannemen dat als een eigenaar vd zaak de indruk krijgt dat je niets wilt kopen dat hij geen moeite erin stopt, dus ook niet passen....en zegt: dag meneer. Duidelijk toch.

Ditte.... Als jij toch op internet gaat kopen, tsja succes er mee... en gaat de verkoper liever iemand anders helpen die wel daar wilt kopen.

Als jij wilt passen dan kan je toch ook op internet bestellen, passen en als ie niet fijn zit retour sturen?

-edit:
Mag zelfs, koop op afstand wet... dus... bestel een hoop helmen, pas en stuur terug....

Al zou ik niet echt een helm via internet willen kopen, heb gezien hoe sommige pakketbezorgers met pakjes omgaan...
Kwam er eentje aangescheurd in zijn bestelauto, deed deur open, pakketje viel eruit op de grond, meneer geeft een trap na zodat het pakketje op de stoep komt te liggen ipv parkeerplaats...
Pakt andere pakketjes uit auto... raapt pakketje op die die na-getrapt had...
Loopt naar een voordeur, belt aan en gooit pakketje op de grond, niks geen moeite om even te bukken om neer te zetten... het pakketje had nog net geen boogje gemaakt. Bewoner doet open en bezorger wijst naar pakketje, daar Alstublieft.

Ok, covid19 maatregelen geen direct contact, maar na-trappen en gooien zijn daar geen onderdeel van....

Zal maar met je nieuwe helm gebeuren, kan je 'm meteen retour sturen ivm verzendschade.
 
Laatst bewerkt:
Als beetje commercieel ingestelde zaak, wat een winkel toch wel moet zijn, zou je blij moeten zijn met zoveel mogelijk mensen over de vloer. Ook elke passer is een potentiële koper, dus zou het heel raar vinden als ze je op voorhand al wegsturen.

Ondanks wat men hier vaak lijkt te denken, denk ik dat het grootste probleem niet is dat men in de zaak komt passen en wellicht online koopt. Ik denk dat het grootste probleem voor fysieke zaken is dat mensen helemaal niet meer langs komen, niet eens meer om te passen..
 
Alles te maken met gemakzucht in de digitale wereld van nu......en daardoor ook veel meer probleem topic’s hierover.
 
Alles te maken met gemakzucht in de digitale wereld van nu......en daardoor ook veel meer probleem topic’s hierover.

Tuurlijk! Eerst gratis passen, dan op internet bestellen en huilie huilie als er iets mis gaat waardoor het spul terug gestuurd moet worden. Ik bestel ook de halve wereld en haar moeder online, maar koop dingen die ik wel belangrijk vind gewoon offline.
 
Tuurlijk! Eerst gratis passen, dan op internet bestellen en huilie huilie als er iets mis gaat waardoor het spul terug gestuurd moet worden. Ik bestel ook de halve wereld en haar moeder online, maar koop dingen die ik wel belangrijk vind gewoon offline.
Ik heb gisteren voor het eerst in mijn leven boodschappen online gekocht....kijken hoe dat bevalt.... _O-
 
Dank u :)


Nahja, bla bla bla

Inderdaad, met jouw instelling (kijken kijken en vooral niet kopen) heb je straks alleen nog webshops waar je moet bestellen en weer retourneren en zo voort.
Geen service en geen advies.
Motorkleding, dus ook de helm, moet goed zitten en dat wil je ter plekke passen. Deskundig advies is mij heel wat waard, incl de after sales service.
Daar kom je dan ook graag weer terug.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan