Motorstalling plan verasol

Ventileren is heel belangrijk.
De temperatuurverschillen zullen groot zijn in zo'n ruimte, condens slaat dan, vooral, neer op oliehoudende delen zoals motorblok en voorvork.
Ik had dat in mijn ongeïsoleerde schuur toen er nog grote tegels in lagen en het grondvocht optrok door de voegen.
's Nachts koel, overdag opwarming door de zon en het water zeek overal vanaf.
Nu is de schuur dubbelwandig en geïsoleerd, ook een vloer gestort met folie en isolatie.
Zorg voor mechanische ventilatie.
 
De motor, maar ook de hoes is dit jaar 2x gewassen (in de wasmachine). Daarna weer behandelt tegen de weersinvloeden. :).

Ik dacht ook al de hoes 20 keer wassen das een bult. Moet eerlijk bekennen dat ik de hoes in al die jaren nog nooit gewassen heb..
Motor vanzelfsprekend wel, die moet ik nu nog even winterklaar maken en dan gaat die denk ik even weer 4 maandjes onder de hoes.
 
Ik neem aan je moet je motor niet via een tuinpoortje van 800mm te persen om bij de veranda te komen :+
En ook handig om niet in de stront te rijden _O-
Haha, dat komt wel goed. Kan de tuin recht benaderen zonder bocht etc. Mocht het nodig zijn dubbele deur of iets dergelijks. Maar denk dat het met een standaard 90cm deur wel lukt. M'n stuur is 88cm _O-
 
Ventileren is heel belangrijk.
De temperatuurverschillen zullen groot zijn in zo'n ruimte, condens slaat dan, vooral, neer op oliehoudende delen zoals motorblok en voorvork.
Ik had dat in mijn ongeïsoleerde schuur toen er nog grote tegels in lagen en het grondvocht optrok door de voegen.
's Nachts koel, overdag opwarming door de zon en het water zeek overal vanaf.
Nu is de schuur dubbelwandig en geïsoleerd, ook een vloer gestort met folie en isolatie.
Zorg voor mechanische ventilatie.
Goede info, bedankt. Schuifdeur overdag stukkie open zetten dan maar :+ Het tocht sowieso wel meer door dan een niet geïsoleerde schuur dit soort bouwwerken wellicht dat, dat ook helpt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan