motorstoring majesty 400

tbo

Rookie
22 mei 2011
14
2
Vandaag even mijn yamaha aan de druppelaar gehangen. Deed het goed, lampjes branden dus geen probleem. Een paar keer gas gegeven (3000 t). Plotseling begon lampje motorstoring te branden en het lampje op de druppelaar was een rood, Je zou zeggen dat de accu is overleden maar het startte tot vandaag prima. Gaf de code 42 aan.
Iemand een idee ( ik kon de codes niet terug vinden in de gebruiksaanwijzing
 
Een telefoontje naar een exclusief-yamaha dealer en je weet gelijk hoe en wat.

eip.
 
Even zoeken op google geeft dat code 42 dit is :
Code 42 Item: Speed sensor / symptom: No normal signals are recieved from the speed sensor

Heb je een abs versie? Het lijkt er op dat het achterwiel gedraaid heeft terwijl het voorwiel stilstond. Dat zie hij als fout.
Waarschijnlijk als je gaat rijden is de storing weer weg.
 
  • Leuk
Waarderingen: RR.
En het rode ledje op de druppelaar zal wel van het starten met aangesloten lader zijn.
 
Klopt beiden ja, achterwiel draaide op de bok en gestart met aangesloten lader. Straks even rijden en kijken of het signaal stopt.
Toppie, bedankt beiden, Alfred en RR bedoel ik dan, enne eip, klopt wat je zegt maar daar is dit forum toch uiteindelijk ook voor en een yamaha dealer zal zeggen, kom maar eerst even langs
 
Klopt beiden ja, achterwiel draaide op de bok en gestart met aangesloten lader. Straks even rijden en kijken of het signaal stopt.
Toppie, bedankt beiden, Alfred en RR bedoel ik dan, enne eip, klopt wat je zegt maar daar is dit forum toch uiteindelijk ook voor en een yamaha dealer zal zeggen, kom maar eerst even langs
Laat je even weten of dat motorstoringslampje inderdaad vanzelf uitgaat tijdens het rijden? Want wat @Alfred.J beschrijft is precies wat ik meemaakte met mijn Yamaha FJR, maar daarbij kon alleen de dealer de storingsmelding resetten (dus zul je sowieso langs de dealer moeten).
 
Motorstoringslampje is uit gegaan. Weer iets geleerd. Bedankt
 
Terug
Bovenaan Onderaan