motorstrecken sperre duitsland

mogas

MF veteraan
In memoriam
22 jun 2004
8.891
428
Spijkenisse
Van een duits forum geleend Een kaart waar alle wegen in duitsland opstaan die voor motoren gesperrt zijn ,Opzoeken en uitvergroten ,Op bordje klikken en dan kun je zien of het alleen weekends of het gehele seizoen is

Er zit er bijv al eentje bij de Ruhrsee - monschau net over de grens

Streckensperrungen Motorrad - Google My Maps
 
Draai de DB killers er maar weer uit deze zomer,
eens kijken of we ze allemaal dichtkrijgen.. :+
 
Laatst bewerkt:
wat is de toll als je gesnapt word? ze kunnen nooit op allemaal staan. dus de kans dat je zonder bon erdoor komt is groot O-)
 
Hele handige link! Paar jaar geleden hadden we achter de computer een mooie route gemaakt, eenmaal daar mochten we heel veel wegen niet in (in het weekend).
 
afgelopen weekend nog in het Schwartzwald geweest. paar van die "verboden" wegen bereden, mocht nog tot 1 april maar de kwaliteit van het asfalt was behoorlijk bagger van die specifieke weggetjes.
Ondanks frisse maart temperaturen toch 2,5 dag zeer fijn kunnen rijden. Vandaag de weg terug was wel slopend met tegenwind.
 
wat is de toll als je gesnapt word? ze kunnen nooit op allemaal staan. dus de kans dat je zonder bon erdoor komt is groot O-)

volgens mij zijn het vooral de wegen waar mensen aan wonen. Die worden vooral horrendol van motorrijders die de hele dag hetzelfde stukje op en neer blijven gassen.
Als je 1 keer langsrijdt en gelijk doorgaat gebeurd er weinig denk ik, vermoed dat de Polizei je dan ook gewoon laat gaan.

Daarnaast zijn de boetes in Duitsland sowieso een schijntje. kost een keer 30 euro vermoed ik.
 
Laatst bewerkt:
volgens mij zijn het vooral de wegen waar mensen aan wonen. Die worden vooral horrendol van motorrijders die de hele dag hetzelfde stukje op en neer blijven gassen.
Als je 1 keer langsrijdt en gelijk doorgaat gebeurd er weinig denk ik, vermoed dat de Polizei je dan ook gewoon laat gaan.

Daarnaast zijn de boetes in Duitsland sowieso een schijntje. kost een keer 30 euro vermoed ik.

€ 15
Straßenbenutzungsverstöße – aktueller Bußgeldkatalog 2018
 
Goedkoop land hoor... het mooiste is hier de kreet "Verwarnungsgeld". Dat is een boete voor kleine verkeersvergrijpen. Zo kreeg ik in Bonn wegens fout parkeren € 5,00 Verwarnunsgeld om mijn oren, terwijl het parkeertarief rond de € 20,00 bedraagt, ik gooi nooit meer geld in een meter :+ _O-
 
Goedkoop land hoor... het mooiste is hier de kreet "Verwarnungsgeld". Dat is een boete voor kleine verkeersvergrijpen. Zo kreeg ik in Bonn wegens fout parkeren € 5,00 Verwarnunsgeld om mijn oren, terwijl het parkeertarief rond de € 20,00 bedraagt, ik gooi nooit meer geld in een meter :+ _O-

ik verkoop mijn stem+principes aan de politicus die dit in NL, B of zelfs Europa op de agenda zet. In bv singapore had je wel Extreme boetes, maar dan tenminste een veilig en beschaafd land. in NL heb je alleen die hoge boetes, en krijg je er m.i. niets voor terug.
PBB: Partij voor Beschaafde Boetes ?

(kleine kans als de NL boetepot al tegen de 1 miljard schijnt op te brengen, dat is een aardige bijdrage aan de begroting - Roverheid ?)

*controleert elke dag of motor er nog staat*
 
volgens mij zijn het vooral de wegen waar mensen aan wonen.
De afsluitingen voor motoren zijn vaak ook gebaseerd op ongevalcijfers. De Duitse wegbeheerders vinden het acceptabel om bepaalde risico groepen te weren om zo de cijfers positief te beïnvloeden. (iets wat in nl niet gebeurt, maar wij hebben ook niet van die geconcentreerde ongevalcijfers.)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan