Motortechniek cursussen/workshops

robitin

MF'er
18 dec 2006
112
0
Beverwijk
Weet iemand of er ergens cursussen/workshops gegeven worden om aan motoren te sleutelen. Ik heb geen technische kennis en wil dit graag opdoen zonder examens of diploma's omdat ik er toch mijn werk niet van wil maken, maar het puur voor de hobby wil gebruiken. Ik wil binnenkort beginnen met een zelfbouw project (harley) en zie op het internet vaak mooie blokken die gereviseerd moeten worden voor leuke prijsjes en dan is het handig als ik bij aanschaf kan zien wat er daadwerkelijk nog moet gebeuren en wat ik dan eventueel zelf zou kunnen.

:]
 
Weet iemand of er ergens cursussen/workshops gegeven worden om aan motoren te sleutelen. Ik heb geen technische kennis en wil dit graag opdoen zonder examens of diploma's omdat ik er toch mijn werk niet van wil maken, maar het puur voor de hobby wil gebruiken. Ik wil binnenkort beginnen met een zelfbouw project (harley) en zie op het internet vaak mooie blokken die gereviseerd moeten worden voor leuke prijsjes en dan is het handig als ik bij aanschaf kan zien wat er daadwerkelijk nog moet gebeuren en wat ik dan eventueel zelf zou kunnen.

:]

Ik denk blok kopen.Naar een mannetje brengen en 3500 euro achterlaten.
Dacht je nu echt dat je zonder enige technische kennis laat staan apparatuur een harleyblok zelf reviseert????
Dream on. O-)
 
Laatst bewerkt:
Nee, maar met enige basiskennis kan ik misschien wel een inschatting maken wat er nog moet gebeuren en wat ik daarvan eventueel zelf kan doen. Maar in ieder geval wel bedankt voor je reactie, zo weet ik in ieder geval waar ik ongeveer op moet rekenen als een blok geheel gereviseerd moet worden.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk blok kopen.Naar een mannetje brengen en 3500 euro achterlaten.
Dacht je nu echt dat je zonder enige technische kennis laat staan apparatuur een harleyblok zelf reviseert????
Dream on. O-)


Oude harley blokken zijn poepsimpel. Het gaat allemaal om wat basis technieken en dan kom je al heel erg ver. Het zal niet lukken als je op 2 dagen een revisie wilt doen. Maar als je zegt, ik heb een paar maanden en je doet alles op je gemak lukt het zeker.

Je zal ook een paar keer iets op nieuw moeten doen, maar zo leer je bij...

Een goed wph, dit forum, internet en niet bang zijn om hulp te vragen aan deskundigen. Dan komt alles goed. Zaken die echt niet lukken kan je altijd nog laten doen door een doorwinterde sleutelaar.

Laat je vooral niet bang maken, het is maar simpele mechanica en geen kernfysica! Sommige dingen lijken vooraf enorm ingewikkeld maar als je het eenmaal door hebt lach je er mee.
 
Oude harley blokken zijn poepsimpel. Het gaat allemaal om wat basis technieken en dan kom je al heel erg ver. Het zal niet lukken als je op 2 dagen een revisie wilt doen. Maar als je zegt, ik heb een paar maanden en je doet alles op je gemak lukt het zeker.

Je zal ook een paar keer iets op nieuw moeten doen, maar zo leer je bij...

Een goed wph, dit forum, internet en niet bang zijn om hulp te vragen aan deskundigen. Dan komt alles goed. Zaken die echt niet lukken kan je altijd nog laten doen door een doorwinterde sleutelaar.

Laat je vooral niet bang maken, het is maar simpele mechanica en geen kernfysica! Sommige dingen lijken vooraf enorm ingewikkeld maar als je het eenmaal door hebt lach je er mee.

En hoeveel heb jij er gereviseerd??
 
Het is allemaal relatief natuurlijk, wat voor de een simpel is is niet voor iedereen simpel. Niet dat ik wil zeggen dat ik een superieure intelligentie heb ofzo. Maar het helpt dat ik een technische opleiding heb gehad en altijd al interesse in techniek heb gehad.

Maar ik denk toch wel dat je kan stellen dat wanneer je jezelf de tijd neemt om het op je gemak te doen, een goed werkplaats handboek erbij neemt en tot slot iemand zoekt waarbij je in donkere tijden ten rade kunt gaan het goed doenbaar is.
 
Even on topic: Volgens mij vroeg je om tips waar je een motortechniek cursus kan volgen.

Ik heb een paar jaar geleden een cursus motortechniek voor beginners gedaan via de KNMV.
Die kan ik je in ieder geval NIET aanraden. Ik vond het heel beperkt en meer bedoeld voor mensen die echt nog nooit gesleuteld hadden.
Ik heb het meeste geleerd door samen met iemand te werken die er verstand van had en dan goed kijken en daarna zelf doen.
En via de sleuteldagen van onze club heb ik ook veel geleerd.
Volgens mij zijn er onder de Harley rijders ook genoeg sleutelaars te vinden die je kunnen en willen helpen. En een goed WPH is een must.

succes!
 
Bedoel je niet www.syntra.be
Heb daar namelijk wat cursussen gevolgd :)

Kut, sorry. Ja die bedoel ik.

Is Nederlands (nou ja, Vlaams. maar woordenboek is net niet nodig, doorgaans weten ze de echte naam ook wel voor de rare naam die ze hebben verzonnen... :') ).

Kijk op de site voor de lokaties, en is niet duur.
 
Terug
Bovenaan Onderaan