Motortemperatuur loopt 'het rood' in met verlichting aan

24 jun 2010
15
0
Hallo :) ,
Wanneer ik de verlichting van mijn Honda GL650 aanzet, loopt de wijzer van de motortemperatuur het rood in.
Iemand een idee waaraan dit kan liggen?
Alvast bedankt voor de hulp ;)
 
Ik heb het nog niet bekeken, had nog wat ander werk te doen aan de motor.
wel heb ik gemeten dat met de verlichting aan de temperatuursensor veel meer volts krijgt namelijk:
-7 volt zonder lichten
-11 volt parkeerlicht
-9 volt dimlicht
Vrij vreemd morgen is kijken waar het vandaan komt.
 
Ik ben daar destijds ook al aan bezig geweest, ik vermoed dat het is ontstaan met het vervangen van de balhoofdlagers.
Ik heb toen de kuip eraf gehaald en er daarna nauwelijks meer op gereden. Ik heb het toen alleen geconstateerd en bij de ruil doorgegeven aan de nieuwe eigenaar.

Ik hoop dat het verder goed gaat met de Silverwing?
 
.............. balhoofdlagers.
..............
Dat zou denk ik kunnen betekenen dat het stuur als "aarde" was gemisbruikt .... ? (Terug)stroom door lagers heen is ellende.

Wel mogelijk natuurlijk dat min/aard-punten TEVENS aan (stuur)massa liggen en als dan de minverbinding met kabelbos sneuvelt, werkt de boel toch nog een soort door maar onbetrouwbaar.
 
Laatst bewerkt:
Of de aarde door hetv balhoofdlager heen liep durf ik niet te stellen (zou wel een vrij lompe oplossing zijn), het kan zijn dat er onbedoeld geen goede aarde is teruggeplaatst. Ik vermoed dat het gezocht moet worden in de aarde naar de verlichting toe aangezien de temperatuurmeter in mijn beleveing al wordt geaard aan het frame.

Uiteindelijk gaat de meter pas het rood in als de verlichting aanstaat, je zou kunnen kijken wat er gebeurt als je de koplamp los haalt.

Dat zou denk ik kunnen betekenen dat het stuur als "aarde" was gemisbruikt .... ? (Terug)stroom door lagers heen is ellende.

Wel mogelijk natuurlijk dat min/aard-punten TEVENS aan (stuur)massa liggen en als dan de minverbinding met kabelbos sneuvelt, werkt de boel toch nog een soort door maar onbetrouwbaar.
 
[1]Of de aarde door hetv balhoofdlager heen liep durf ik niet te stellen (zou wel een vrij lompe oplossing zijn),
[2]het kan zijn dat er onbedoeld geen goede aarde is teruggeplaatst.

Ik vermoed dat het gezocht moet worden in de aarde naar de verlichting toe aangezien de temperatuurmeter in mijn beleveing al wordt geaard aan het frame.

Uiteindelijk gaat de meter pas het rood in als de verlichting aanstaat, je zou kunnen kijken wat er gebeurt als je de koplamp los haalt.
[1] en [2] leveren hetzelfde eindresultaat, ja; vandaar risico's/zoekwerk door delegatie van "aardpunten" (min).

Stroom door lagers is ook slecht voor kogeltjes en baantje, verborgen vonkjes en galvanische effecten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan