Motortocht door regio tegen 'discriminerend' afsluiten dijkjes

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Goed overwogen wordt een bestuursrechtelijke keuze gemaakt om mnsen met een groene huidskelur te verbieden om voor in een bus te zitten. Dan is dat geen discriminatie?
Dat zou een bestuursrechtelijke keuze zijn die direct in strijd met artikel 1 van de grondwet is, dat kan en mag dus niet.
Je kunt het ook niet hiermee vergelijken. Motorrijders mogen nog steeds op die dijk komen, ze mogen alleen hun motor niet meenemen...
 

Nu ook NieuwsMotor gehaald. Het ziet er veel serieuzer uit nu dan een Facebookgroepje. Hierdoor zullen meer mensen meedoen in september. Het is wel te hopen dat het daardoor (en daarvoor) een wat serieuzer, officieel ‘protest-karakter’ met inhoud krijgt dan een rit rijden waarvan niemand die niet deelneemt weet wat de bedoeling of reden ervan is. Maar de organisatie heeft nog even.
 
Wat een mietjes. Is het niet te koud, of te nat, dan is het wel te warm en te droog. Ik denk dat ze te weinig bier drinken. Vandaag heb ik nog heerlijk gereden langs de Meije. Weinig fietsers, motorrijders of automobilisten. Gewoon rustig, zoals het hoort. Zelfs mijn favoriete bankje was vrij. Kennelijk zaten alle troublemakers op het strand, bezig met verdrinken, gered worden en ruzie maken.
 
Kijk, dit begint op iets met inhoud te lijken. Tekenen die petitie! De link staat onderin het artikel.
 
Daar gaan we weer.
De luide pijpen zijn dus verhuisd van Lopik naar Overbetuwe... |(

Laten ze dan vooral niet vergeten de plaatselijke bevolking hard aan te pakken, aangezien die op de dijken vaak harder rijden dan de gemiddelde motorrijder, om maar vijf seconden eerder bij hun dijk huisje te zijn... B|
 
Haha precies dat.

Even voorop gesteld een algeheel motorvoertuigen verbod voor in het weekend kan ik beter plaatsen dan een verbod voor alleen motoren. Ben het er niet mee eens, maar als ik er niet met de motor mag komen dan zeker ook niet met de auto.

Woon zelf op een steenworp van de Lekdijk en rij er regelmatig. Keurig de maximum snelheid, maar wat jij al zegt lokale bewoners zitten dan dusdanig te drukken op mijn bumper. Geef ik ze rustig de ruimte om in te halen, tja dat zal dat maar zo. Knalt zo'n automobilist met vmax +30 over de dijk om vervolgens een erf op te rijden grenzend aan de dijk.

Hypocriet ten top.
 
En nog een dijk afgesloten binnenkort?
:

Zo stelt Groen-Links...... tjah,
Kim Jong Un stelt dat Harley's ongeacht de uitlaat te veel amerikaans kapitalistische herrie maken
Al Quaida geeft aan dat de meeste motorrijders niet helemaal halal zijn.
Sylvana komt op voor het asfalt omdat dat zwart is.


citeer nog wat extremisten?
 
Zondag wordt er alsnog gereden: Tourrit voor vrije wegen
Jazeker!

Kijk ook even op Facebook.
Er is overlegd met diverse instanties.
Zoals bedacht werd, zou problemen opleveren in verband met Covid19.
Er zal steeds gestart worden als er een groep van 50 kan worden geformeerd.
Vermeden moet worden dat er meer dan 200 man staan en mensen niet de 1 1/2 meter respecteren.

Meld je vooral aan op Facebook.

Het idee is dat de 1e en laatste van een groep van 50 een geel hesje dragen.

Afstand op de A12 tussen groepen 100 meter om overlast voor anderen, bij op- en afritten, te voorkomen.
Neem een geel hesje mee als je 1e of laatste man (mens 😂) wil zijn.
 
Alsof het iemand iets kan interesseren wat de regels zijn wat betreft Covid19. Wie hier is succesvol geïndoctrineerd door de overheid dat we die 1.5m aanhouden? Waar precies moet dat aangehouden worden? Tijdens het rijden gaat niemand er naar omkijken. Bij het stilstaan dus? Zijn er genoeg boa's die dag aanwezig om ons allemaal te bekeuren dan? We worden toch wel in een kwaad daglicht gezet in de regionale kranten, maakt niet uit wat we doen. En dat lijkt belangrijk, maar is het niet.
 
Het heeft niets met de reden van de tocht te maken, maar zeker als we toch al weinig goed kunnen doen bij het grote publiek hoeft COVID-19 maatregelschending er niet bij. 1,5 meter afstand is wèl belangrijk. Juist het gebrek hieraan is de reden voor de opleving van het. SARS-CoV2 virus in delen van ons land. Ik hoop dat het met de beste bedoelingen en respect in alle opzichten zal verlopen zondag en ‘we’ niet negatiever dan we al zijn het nieuws gaan halen. Veel plezier voor wie meerijdt.
 
Voor wie de petitie van de MAG nog niet heeft getekend en dat nog wel wilt doen:
 
Het heeft niets met de reden van de tocht te maken, maar zeker als we toch al weinig goed kunnen doen bij het grote publiek hoeft COVID-19 maatregelschending er niet bij. 1,5 meter afstand is wèl belangrijk. Juist het gebrek hieraan is de reden voor de opleving van het. SARS-CoV2 virus in delen van ons land. Ik hoop dat het met de beste bedoelingen en respect in alle opzichten zal verlopen zondag en ‘we’ niet negatiever dan we al zijn het nieuws gaan halen. Veel plezier voor wie meerijdt.
Klopt.

Er is overlegd met diverse instanties. De boodschap is en blijft : minder dan 200 man op beginpunt en eindpunt en 1 1/2 meter afstand houden.

Er is aangegeven dat er gehandhaafd gaat worden en dat de bijeenkomst verboden zal worden bij overtreden van de regels.
 
Ik heb me vanmiddag kapot zitten schamen in m'n helm. Ben ik na een relaxte rit bijna thuis, kom ik bij een rotonde per toeval achter drie ventjes te rijden met dezelfde hoodies met rond wit en groen logo en blerpijpen. Bij en op de rotonde asociaal overal tussendoor, vol revvend bij het volgende stoplicht tussen iedereen door, volgas weg en in de verte ook weer vol revvend om iedereen heen. Echt beschamend asociaal. En helaas staat dit niet op zichzelf.

Ik bedoel maar te zeggen, zolang er zulke gastjes met een tekort aan aandacht/fatsoen/opvoeding rond blijven blerren gaat zo'n rit niks uithalen. De toon over motorrijders wordt op deze manier namelijk sowieso wel gezet, of de overlast nou op een dijk of op andere wegen plaatsvind.

Uiteraard hoop ik dat ik ongelijk krijg en is dit initiatief sowieso beter dan géén initiatief.

In de dagelijkse praktijk is er denk ik al veel te winnen met meer handhaving (politie zichtbaar op straat) die zulke gasten snel en adequaat bij de capuchon kunnen vatten, wat dan ook weer voor iedereen zichtbaar is.
 
Plaatsvervangende schaamte @RobdeW is heel normaal. Als ik zie hoe er in busjes gereden word en ik me er iets van aan zou moeten trekken omdat ik er zelf ook in een rijd dan kan ik de weg niet meer op. Gewoon gepaste afstand houden en geen logo’s dragen.
Volgens mij heb ik ook wel eens dat opnaai embleempje gezien. Hebben te weinig indruk gemaakt om te onthouden wat er stond.
 
Als het het groen/wit logo is wat ik denk dat het is zou ik me er toch niet voor schamen zo’n ding onder mijn r**t te hebben :9~
maar misschien bedoel jij een andere dan ik , dat dan meer over mijn logokennis zegt dan over het logo.
Het Puch is ook groen met wit trouwens ;)
Ook best geinig ;)

Ik rijd niet mee, maar ik hoop dat het allemaal een beetje positief gaat verlopen morgen :t
 
Als het het groen/wit logo is wat ik denk dat het is zou ik me er toch niet voor schamen zo’n ding onder mijn r**t te hebben :9~
maar misschien bedoel jij een andere dan ik , dat dan meer over mijn logokennis zegt dan over het logo.
Heg Puch is ook groen met wit trouwens ;)
Haha, heb geen details van dat plakplaatje kunnen zien, alleen vorm en kleur. Het is dan ook eigenlijk non-informatie maar ze wilde er in ieder geval 'iets' mee uitstralen. Daarin zijn ze geslaagd
 
En @Willem ik hoor wat je zegt en begrijp wat je bedoeld. Dat is ook hoe er mee omgegaan moet worden en dat tracht ik ook meestal te doen. Ik probeer me vaak zelfs te verplaatsen in dergelijke smalle gedachtegangen en concludeer dan dat zij waarschijnlijk vinden dat ík een smalle gedachtegang heb maar dan zonder zich daar eerst in te verplaatsen.. je snapt wel wat ik bedoel 😁

En nu weer gauw back ontopic. Het topic gaat tenslotte over een initiatief en niet over mijn bevindingen
 
Vandaag reed ik over de Lekdijk naar huis. Ja ik woon daar in de buurt dus is het een prima woon-werk route. Waar je 60 mag rij ik altijd precies 70 op de teller opdat anders de bumperklevers de schakels van mijn voortandwiel willen kunnen tellen.

Nu vandaag werd ik wederom asociaal ingehaald door een stinkende diesel van een BAM stationwagon. Daarom zal ik mij hard gaan maken om voortaan alle diesels en al helemaal die van BAM te gaan weren van de Lekdijk.

Of is het onzin om een hele groep over 1 kan te scheren wegens de misdragingen van een individu?..... ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan