Motortocht gehandicapten 12 mei 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

ulco

MF veteraan
17 nov 2005
1.860
3
Zuidhorn (Groningen)
-------------------------------------
Motortoertocht voor verstandelijk gehandicapten

Mijn naam is Albert van Duijn, 38 jaar oud en ik ben fysiotherapeut van beroep. Ik organiseer dit jaar voor de derde keer een motortoertocht voor verstandelijk gehandicapten van het logeerhuis Aquilae in Beverwijk op zaterdag 13 mei 2006.

Vorig jaar was het een groot succes. Dit jaar wil ik me maximaal inzetten om zoveel mogelijk (150!!) motorrijders bereid te vinden om deel te nemen en een aantal geweldige kids de dag van hun leven te bezorgen. We verzamelen om 9.00u bij mijn bedrijf Fit Management in Hoofddorp. Daarna rijden we met de hele ploeg naar Beverwijk om daar de kinderen/adolescenten op te halen. Deze kinderen zijn zoals het in de vaktaal heet matig verstandelijk gehandicapt. U moet denken aan de verstandelijke vermogens van een kind van 10 jaar. Hun werkelijke leeftijd is tussen de 14 en 22 jaar. Zij zijn allemaal “geschikt”om achterop een motor te zitten en kunnen prima je instructies opvolgen. Vele van hen hebben al ervaring met achterop zitten en vertonen dan dwars door hun helm een glimlach van oor tot oor!!!! Er zullen ook mensen (personeel) van het logeerhuis Aquilae meerijden. We zullen de gehele tocht onder motorbegeleiding rijden. Het verkeer zal dus voor ons worden stilgezet door een motoragent en gecertificeerde verkeersregelaars.

Vanuit Beverwijk rijden we een prachtige tocht naar Lisse (bollenstreek) alwaar de prachtige bollenvelden in bloei staan. Daar zullen we stoppen voor een lunch. Daarna zullen wij de tocht vervolgen richting Noordwijk alwaar wij de zilte zeelucht zullen opsnuiven op de boulevard om vervolgens terug te keren naar Beverwijk
Het kan niet anders zijn dan dat u op dit moment razend enthousiast bent geworden en dat u als de bliksem mij wilt mededelen dat u een van die mensen bent die deze kinderen een geweldige dag gaat bezorgen. Dan nodig ik u uit om mij een mail te sturen naar albertduijn@tiscali.nl en dan ontvangt u van mij verdere details omtrent de tocht. Heel graag tot ziens op zaterdag 13mei!!!
Albert van Duijn
----------------------------------

ik ben vorig jaar meegeweest en dat was een groot feest.

ik hoop dat iedereen die die dag kan in grote getalen opkomt en dat wij met z'n allen die kinderen een dag om nooit te vergeten geven.

groet
ulco
 
Mag ik ook meedoen??

full
 
Wat een mooi initiatief.
Ik kan nu nog niet zeggen of ik er wel of niet bij kan zijn, maar als ik kan zal zeker mijn buddy ter beschikking stellen.
:]
 
zeker weten

er wordt voor de kinderen die vorig jaar niet meekonden omdat ze niet veilig achterop konden zitten naar zijspannen gezocht dus niet alleen mag jij meedoen jij moet meedoen *O*


Ok. Ik heb het even in de Zijspanhoek gemeld!

Mail is onderweg.
 
Laatst bewerkt:
Als ik tijd heb zal ik ook van de partij zijn.

Op welke datum wil je zekerheid betrefende het meerijden?

laat ik ff duidelijk zijn ik organiseer deze tocht niet, maar probeer wel zoveel mogelijk mensen te mobilliseren.

zekerheid graag asap omdat er natuurlijk een planning gemaakt moet worden hoeveel motoren/zijspannen er zijn.
het is natuurlijk niet leuk om kinderen teleur te moeten stellen.

groet
ulco
 
Wat een geweldig initiatief! Wij (ik en Michel27) doen heel graag mee en de datum staat al vast in de agenda :] :] *O* *O*

Mail aan topicstarter is onderweg!
 
Wat een prachtig initiatief.

Ik moet wel zeggen dat ik het niet aandurf om een kind achterop te nemen :N

Sorry hoor :Y
 
Erg leuk inititiatief; bij ons in de buurt (lees limburg) was er al sinds jaar en dag sprake van een zelfde activiteit; nu ben ik recentelijk naar Rdam verhuist; dus ik hou me van harte aanbevolen om me hier een dag voor in te zetten; en mijn vriendin ook (al weet ze dat nog niet....) !
 
Ik zelf heb net m`n rijbewijs en rij ook op een SS
Mijn vriendin heeft al moeite om achterop te zitten (komt voornamelijk ook omdat het nieuw voor haar is). Hoe kan iemand met het verstand van 10 nou achterop blijven zitten? Deze mensen hebben helemaal geen ervaring en hebben volgens mij geen besef wat je nou eigenlijk moet en niet moet doen op de motor.
Heb geen zin om 120 te rijden en hij/zij ff hevig gaat verzitten :?

Is er iets over de aansprakelijkheid geregeld? Is niet reeel dat de berijder aansprakelijk is voor diegene die achterop zit?
Hebben ze beschermende kleding? Je weet maar nooit?

Is er enig uitleg hier over? Wil wel graag iets leuks voor ze doen maar het lijkt me wel allemaal beetje gevaarlijk.
Heb je nou een chopper met een sissybar (hoe je het ook schrijven mag) dan is het toch anders dan voorover gebogen op een SS.

Nog maals ik ben wel heel geintereseerd alleen beetje twijfelachtig.
 
Hoe kan iemand met het verstand van 10 nou achterop blijven zitten? Deze mensen hebben helemaal geen ervaring en hebben volgens mij geen besef wat je nou eigenlijk moet en niet moet doen op de motor.
Heb geen zin om 120 te rijden en hij/zij ff hevig gaat verzitten :?

Is er enig uitleg hier over? Wil wel graag iets leuks voor ze doen maar het lijkt me wel allemaal beetje gevaarlijk.

Nog maals ik ben wel heel geintereseerd alleen beetje twijfelachtig.

Denk niet dat het de bedoeling is dat je 120 gaat rijden hoor..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan