Motortrailer Erde PM310 (14 maanden fabrieksgarantie!)

Also

Die hard MF'er
8 sep 2003
658
423
Te koop:
Erde PM310 motortrailer voor 1 motor.
Ik heb deze motortrailer zelf nieuw gekocht op 03-03-2018. Dit houdt in dazt er van de 3 jaar fabrieksgarantie nog >13 maanden over zijn.
De trailer is slechts 60kg licht, maar ligt desondanks als een blok op de weg. Ik reed er zelf tot 130km/h en dan merk je niet dat hij achter de auto hangt. Doordat de trailer zo licht is is hij eenvoudig rechtop of op zijn zij te stallen. Zelf heb ik er afneembare beugels (2 vleugelmoeren) met zwenkwieltjes voor gefabriceerd waarmee ik hem eenvoudig op de zijkant als een winkelwagentje achterom rijdt. Tevens heb ik er een inrijklem op gemonteerd (goot-montage specifiek voor trailers), de originele inrijbeugel zit er ook gewoon bij en is eenvoudig terug te plaatsen. Ik heb extra bevestigingsogen geplaatst, waardoor ik de voorzijde met spanbanden over de onderste kroonplaat kan vastzetten. Hierdoor zijn de spanbanden onder spanning volledig vrij van voorvork en zijkappen. Aan de achterzijde zijn er ogen op de juiste plek/afstand voor een tyre-down.
Als laatste heb ik een plank gemonteerd van watervast multiplex; hierop bond ik bv de jerrycans etc...
De trailer is <1000km gebruikt, na 500km zijn er onder garantie 2 nieuwe velgen met banden op gekomen. Dit wegens een hele kleine slag in 1 van de velgen, maar dit is dus opgelost en de banden zijn dus slechts 500km gebruikt.

De trailer is te koop omdat ik eind 2018 op Assen helaas buiten mijn schuld bij een heftige crash betrokken ben geraakt en ik nog steeds met de gevolgen te maken heb.
Originele aankoopbon en Erde certificaat zijn aanwezig.
Nieuwprijs is 549 euro exclusief inrijklem...vraagprijs is 450 euro inclusief inrijklem.
IMG-20200129-WA0000.jpg
IMG-20200129-WA0001.jpg

20190615_120433.jpg

20190615_120442.jpg

20190615_120456.jpg
 
Laatst bewerkt:
Foto's toegevoegd.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me echt wel een fijn karretje, zeker met jouw aanpassingen erbij. Hoe hoog is hij als hij op zijn kant staat?
 
Lijkt me echt wel een fijn karretje, zeker met jouw aanpassingen erbij. Hoe hoog is hij als hij op zijn kant staat?
Ik zal hem morgen eens op meten. Nu uit het blote bolletje 140 breedte plus een cm of 5 voor de zwenkwieltjes. Op de tweede foto zie je bevestigingsbeugels die ik ervoor gemaakt heb. Deze zitten met uitlaatbeugels op een laag isolatietape geklemd en zijn dus eenvoudig te verwijderen. Daar komen dan op het voorste pootje een dwarslat met 2 zwenkwielen op die door middel van een enkele vleugelmoer vastgezet wordt. Op het pootje aan de achterzijde heb ik eenzelfde de afslag, maar dan met vast wieltje zodat het geheel ook goed te sturen is en niet zijwaarts wegrolt. Hier zal ik ook foto's van maken morgen.
File parkeren is ook leuk (paddock Zandvoort met een plek van 6 meter bv) . Je stuurt de auto rechtdoor in, niet achteruit o.i.d. maar snel de motor eraf en dan gewoon de achterkant trailer van de grond tillen en weer recht achter de auto neerzetten. ;)
 
Ik zal hem morgen eens op meten. Nu uit het blote bolletje 140 breedte plus een cm of 5 voor de zwenkwieltjes. Op de tweede foto zie je bevestigingsbeugels die ik ervoor gemaakt heb. Deze zitten met uitlaatbeugels op een laag isolatietape geklemd en zijn dus eenvoudig te verwijderen. Daar komen dan op het voorste pootje een dwarslat met 2 zwenkwielen op die door middel van een enkele vleugelmoer vastgezet wordt. Op het pootje aan de achterzijde heb ik eenzelfde de afslag, maar dan met vast wieltje zodat het geheel ook goed te sturen is en niet zijwaarts wegrolt. Hier zal ik ook foto's van maken morgen.
File parkeren is ook leuk (paddock Zandvoort met een plek van 6 meter bv) . Je stuurt de auto rechtdoor in, niet achteruit o.i.d. maar snel de motor eraf en dan gewoon de achterkant trailer van de grond tillen en weer recht achter de auto neerzetten. ;)

Mijn chauffeurshart huilt en lacht...

maar eens dat het een handig ahwtje is!
 
Ik zal hem morgen eens op meten. Nu uit het blote bolletje 140 breedte plus een cm of 5 voor de zwenkwieltjes. Op de tweede foto zie je bevestigingsbeugels die ik ervoor gemaakt heb. Deze zitten met uitlaatbeugels op een laag isolatietape geklemd en zijn dus eenvoudig te verwijderen. Daar komen dan op het voorste pootje een dwarslat met 2 zwenkwielen op die door middel van een enkele vleugelmoer vastgezet wordt. Op het pootje aan de achterzijde heb ik eenzelfde de afslag, maar dan met vast wieltje zodat het geheel ook goed te sturen is en niet zijwaarts wegrolt. Hier zal ik ook foto's van maken morgen.
File parkeren is ook leuk (paddock Zandvoort met een plek van 6 meter bv) . Je stuurt de auto rechtdoor in, niet achteruit o.i.d. maar snel de motor eraf en dan gewoon de achterkant trailer van de grond tillen en weer recht achter de auto neerzetten. ;)
okay, hij staat dus op zijn zij en niet op zijn kont. Dan ligt de uitdaging niet in de hoogte (parkeergarage), maar in de breedte (= de lengte van het karretje).
 
okay, hij staat dus op zijn zij en niet op zijn kont. Dan ligt de uitdaging niet in de hoogte (parkeergarage), maar in de breedte (= de lengte van het karretje).
Hij kan uiteraard wel op zijn kont, maar voor mij was het handiger op zijn zij. De kont is vanuit de fabriek al voorbereid hiervoor. De achterlichten liggen verdiept, waardoor het frame iets uitsteekt en als contactvlak werkt. Vanavond komen de afmetingen, voor nu van het web: L 2450mm b 1450mm h 780mm. Dit zijn de buitenmaatse afmetingen en dus slechts 60kg.
 
Laatst bewerkt:
Mijn chauffeurshart huilt en lacht...

maar eens dat het een handig ahwtje is!
Uiteraard draai ik hem nog op een vierkante cm, maar ik dacht ook aan de minder getalenteerde medemens ;)
Ik ben ook wel eens klem gezet op de paddock, de met 2 man de trailer ertussen uit getild en Door!
 
Zit er ook een oprijplaat bij?

Of haal je m bij de trekhaak los, kantel je de aanhanger, en rij je er met je motor gewoon volle sjas op en hup klats boem hij staat goed?8)7 :]
 
Zit er ook een oprijplaat bij?

Of haal je m bij de trekhaak los, kantel je de aanhanger, en rij je er met je motor gewoon volle sjas op en hup klats boem hij staat goed?8)7 :]
Kende gij geen wheelie?

Ik wil de oprijplaat die ik nu heb het liefst zelf houden. Deze had ik ook al vóórdat ik deze trailer kocht.
Op 24mx staan ze nu voor 24,95.
Ik heb er wel een disselslot bij icm een discusslot.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de trailer opgemeten:
Lengte 245 cm
Breedte 145cm

De trailer op de zijkant met de wieltjes eronder is 148cm hoog

Wieltjes:
IMG-20200205-WA0004.jpg


Inrijklem (met eronder de oprijplaat):
IMG-20200205-WA0003.jpg
 

Bijlagen

  • IMG-20200205-WA0005.jpg
    IMG-20200205-WA0005.jpg
    83,1 KB · Weergaven: 27
Laatst bewerkt:
In het altijd zonnige Hilversum.
Je bent altijd welkom om te komen kijken, zorg ik voor koffie.
 
Laatst bewerkt:
Nee nog niet. Wel veel interesse maar nog niet concreet.....
 
Ik ga toch maar met de trend meedoen en eens lekker om mij heen trappen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan