Motortrails - Avontuur

Speedgloves

Die hard MF'er
19 mrt 2004
776
71
Iemand ervaringen met deze jongens?

Zit te denken om er een reis te boeken voor deze zomer en wil me effe informeren.

Vorig jaar op reis geweest met Travel2Explore en moeten vaststellen dat deze jongens zich niet houden aan hun afspraken. Als je belooft dat er op een 14 daagse reis maximum 3 maal gekampeerd wordt (eventueel 1 of 2 keer meer) en de verhouding hotel-guesthouse/tent is juist andersom, de beloofde Nederlands(talige) gids er niet is, er een dag minder motorrijden is dan beloofd, ... dan ben je niet goed bezig. :N

Vandaar deze vraag om info, van Travel2Explore weet ik nu wel wat ik er mag van verwachten. :$
 
Ik begrijp je opmerking en had ze wel verwacht van iemand.

Helaas zit ik niet in de fortuinlijke positie dat ik kan zeggen : ik ga effe een jaar de wereld rond op de motor. ;(

Dan kan ik mijn zaak wel definitief sluiten.

Dus als ik toch wil reizen met de motor in India, Zuid-Amerika, Azie...
 
Zie je probleem niet helemaal..

Ben in januari naar Cambodja geweest (aanrader: locaal bedrijf: www.dancingroads.com (overigens spreken die ook geen nederlands) en tja, er gaan altijd dingen anders dan gepland...
Tsja, denk dat ik het wel met kofferrek eens ben. Echt avontuur kun je niet organiseren, maar als je op een georganiseerde "avontuurlijke" reis gaat zul je af en toe concessies moeten doen..

Volgauto die verdwaald/stukgaat..
Gids die verdwaald (wij dus ook)
Een dag over een stuk doen wat ze in een ochtend gepland hadden, waardoor je niet meer op tijd bij het hotel bent 's avonds en je dus bij locals moet slapen.

Maar dat maakt het toch een coole trip?

Wat voor taal sprak je gids dan? Waarom moet je in godsnaam een Nederlandstalige gids hebben? Of spreek je geen engels? Welke trip heb je eigenlijk gedaan?
 
Laatst bewerkt:
Heb hier ergens ook al het verhaal gelezen van iemand die met Motortrails naar Cambodja is geweest dat ook echt wel avontuurlijk was.

volgauto in ravijn gestort
reisleidster ontvoerd door rebellen
en nog andere toestanden.
 
Heb hier ergens ook al het verhaal gelezen van iemand die met Motortrails naar Cambodja is geweest dat ook echt wel avontuurlijk was.

volgauto in ravijn gestort
reisleidster ontvoerd door rebellen
en nog andere toestanden.
Bij ons was de chauffeur van de volgauto vergeten om de handrem er op te zetten en was hij een vijver in gereden..

Wat een eikel _O-
 
You're missing the point.

Het moet wel een béétje in overeenstemming blijven met wat je uiteindelijk toch "verkocht" wordt.

M.a.w. ik heb geen probleem om met een cbr 125 te rijden maar niet als ik voor een Fireblade betaald heb...

Je hoort mij dus ook niet klagen over het feit dat mijn gaskabel 5 keer kapot ging, de volgwagen de geest gaf,...

Maar als het een volledige kampeervakantie wordt zeg dat dan gewoon en beloof niks wat je niet waar (kan) maken.
 
Het topic gaat overigens louter over de vraag of iemand ervaringen heeft met Motortrails.
 
Heb hier ergens ook al het verhaal gelezen van iemand die met Motortrails naar Cambodja is geweest dat ook echt wel avontuurlijk was.

volgauto in ravijn gestort
reisleidster ontvoerd door rebellen
en nog andere toestanden.


Och is allemaal in scene gezet.

Die volgauto die in het ravijn stort zie je terug komen in allerlei B-films.

Reisleidster werd 'ontvoert' door mannen die ze de avond ervoor in het café tegen kwam.
Deze zagen er beter uit dan de gemiddelde toerist die zij moet begeleiden.
Dus heeft ze die gasten betaald om haar ff een weekendje uit te wonen.

Die andere toestanden geeft alleen maar meerwaarde voor de toeristen ;)
 
Hier iemands ervaring met Motortrails

Motor avontuur

wel met een korreltje zout nemen

persoonlijk rij ik liever met eigen motor,
ik ga komend jaar waarschijnlijk met Ride on motortours naar Rusland.
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp je opmerking en had ze wel verwacht van iemand.

Helaas zit ik niet in de fortuinlijke positie dat ik kan zeggen : ik ga effe een jaar de wereld rond op de motor. ;(

Dan kan ik mijn zaak wel definitief sluiten.

Dus als ik toch wil reizen met de motor in India, Zuid-Amerika, Azie...
Ik ben een aantal jaren geleden ook georganiseerd in India gaan rijden, dus het waarom begrijp ik prima ;)

Overigens ging dat ritje ook niet helemaal als gepland, 2 nachten op 4500 meter hoogte vastzitten omdat je door overstromingen niet verder kan ... Best koud als je geen dekens bij je hebt. En omdat we niet verder konden is er ter plekke een alternatief in elkaar gedraaid, ok, niet wat we geboekt hadden maar gezien de omstandigheden prima geregeld. Dus ik denk dat het ook aan je instelling en aanpassingsvermogen ligt als zo'n reis niet 100% verloopt als je verwacht.
 
Nogmaals, er mag gerust wat misgaan en ik vind dat ik een vrij groot aanpassingsvermogen heb, talloze technisch defecten aan de motoren, volgwagen met drank en eten kwijt, ... no problem.

Als er een landslide is en een bepaalde weg is niet meer berijdbaar dan is dat zo en dat kan je de organisator niet kwalijk nemen. Dan wordt het inderdaad improviseren.

Maar je weet wel dat het een kampeertrip is en de beloofde guesthouses er niet zijn. Toen er dag na dag gekampeerd werd, zonder stroom, sloeg de paniek toch bij meerderen toe met betrekking tot de batterijen van de camera's.

Als je zegt dat je alle dagen, uiterlijk om de 2 dagen kan opladen, dan neem je 1 reservebatterij mee, als ik geweten had dat op het een bepaald moment 5 dagen gingen zijn had ik 2 reservebatterijen meegenomen.

Dat gaat dus niet over zaken die plots mislopen maar die men wist zoals duidelijk bleek uit de reactie van de gidsen: "Not today, maybe the day after tomorrow".

Maar we zitten nu te lullen over travel2explore en daar wil ik best een apart topic over openen en mijn medereizigers even verwittigen dat dit gestart is. De reacties zullen dan wel volgen.

Terug naar Motortrails dus.
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk is het heel simpel : alle reizen in juli en augustus komen in aanmerking omdat ik alleen dan vakantie kan nemen.

Voor dit jaar dacht ik aan Chili Bolivia Argentinie of China Tibet Nomaden maar de financien zijn natuurlijk ook een element. Dus Kazachstan kan ook.
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk is het heel simpel : alle reizen in juli en augustus komen in aanmerking omdat ik alleen dan vakantie kan nemen.

Voor dit jaar dacht ik aan Chili Bolivia Argentinie of China Tibet Nomaden maar de financien zijn natuurlijk ook een element. Dus Kazachstan kan ook.
Wou net zeggen, die Zuid Amerika reis is heel cool, maar wat een geld.
 
Hier iemands ervaring met Motortrails

Motor avontuur

wel met een korreltje zout nemen

persoonlijk rij ik liever met eigen motor,
ik ga komend jaar waarschijnlijk met Ride on motortours naar Rusland.

Moet je echt een grote korrel zout nemen om de zaak op te lossen.

Lig zeker aan de reisleidster, waar haar hoofd meer in haar relatie probleem zit. bijna geen mandaat en kunde heeft om de zaak op te lossen. Ze doet letterlijk wat A'dam zei. Als Marco zegt spring het ravijn in, dan doet Joyce ook nog. -O-

Volgens mij heb je geen idee dat lichtere motoren wordt gebruikt, specifiek voor die landen gemaakt.
 
Moet je echt een grote korrel zout nemen om de zaak op te lossen.

Lig zeker aan de reisleidster, waar haar hoofd meer in haar relatie probleem zit. bijna geen mandaat en kunde heeft om de zaak op te lossen. Ze doet letterlijk wat A'dam zei. Als Marco zegt spring het ravijn in, dan doet Joyce ook nog. -O-

Volgens mij heb je geen idee dat lichtere motoren wordt gebruikt, specifiek voor die landen gemaakt.


Waren er maar meer vrouwen zoals Joyce })

Niet als reisleiding dan natuurlijk ;)
 
ben met ze mee geweest naar chili en argentie en ga eind van het jaar weer mee naar vietnam, zeer goede organisatie in mijn ogen weten alle mooie plekjes te vinden.
 
ik ben met joyce mee geweest naar chili maar zij kan beter rijden dan de meeste hier op t forum.
zij heeft parijs dakar gereden en is nu hoofdredactuer van een groot motortijdschrift.
ik vind het jammer dat ze niet mijn reisbegeleidster is voor de volgende reis.
 
ik ben met joyce mee geweest naar chili maar zij kan beter rijden dan de meeste hier op t forum.
zij heeft parijs dakar gereden en is nu hoofdredactuer van een groot motortijdschrift.
ik vind het jammer dat ze niet mijn reisbegeleidster is voor de volgende reis.
Dat klopt als je dagelijks op die 2 wieler zit. Wij hebben een full time baan en af en toe rijden wij, vooral off the road heel zelden. Wij worden niet gesponsord door Rukka en geen mannen hebben die je aanbiedt zoals jij.
Daardoor hoeft je niet met jij neus omhoog lopen. Als je met mannen in bed duikt, wat ik niet meer doe....dan hoef jij ook niet iemand veroordelen....jij haat mannen....wat t niet geval is.
Trouwens zij kwam wel als laatste in Parijs Dakar binnen. Zij was zo blij dat zij heeft gehaald en bijna vergeten haar laatste stempel te halen.
 
Dat klopt als je dagelijks op die 2 wieler zit. Wij hebben een full time baan en af en toe rijden wij, vooral off the road heel zelden. Wij worden niet gesponsord door Rukka en geen mannen hebben die je aanbiedt zoals jij.
Daardoor hoeft je niet met jij neus omhoog lopen. Als je met mannen in bed duikt, wat ik niet meer doe....dan hoef jij ook niet iemand veroordelen....jij haat mannen....wat t niet geval is.
Trouwens zij kwam wel als laatste in Parijs Dakar binnen. Zij was zo blij dat zij heeft gehaald en bijna vergeten haar laatste stempel te halen.

WTF waar is de samenhang in jouw bericht??? ik maak alleen een compliment naar joyce???
beetje triest als je andere zo an pulbiek afvalt.
 
WTF waar is de samenhang in jouw bericht??? ik maak alleen een compliment naar joyce???
beetje triest als je andere zo an pulbiek afvalt.
Lees de eerdere posts van BlueFazerin maar even na, communiceren is niet haar sterkste kant en ik heb zo'n vermoeden dat dat ook wel eens een rol gespeeld zou kunnen hebben in de perikelen op haar reis naar Cambodja.. :X
 
Laatst bewerkt:
WTF waar is de samenhang in jouw bericht??? ik maak alleen een compliment naar joyce???
beetje triest als je andere zo an pulbiek afvalt.
Nou, dat deed ze dus ook bij mij.

Lees de eerdere posts van BlueFazerin maar even na, communiceren is niet haar sterkste kant en ik heb zo'n vermoeden dat dat ook wel eens een rol gespeeld zou kunnen hebben in de perikelen op haar reis naar Cambodja.. :X

Trouwens, ik ben nergens sterk in .... bla bla bla....een beetje macho van AadmanZ.
Probeer maar zelf in een ander taal wat je moeder taal niet is |(
Ik geef toe dat ik anders ben, niet zo mee sleuren voor de mannen of superieur gedoe.
 
Laatst bewerkt:
quote:
Low Profile schreef op 20 maart 2008 @ 17:24:

[...]


WTF waar is de samenhang in jouw bericht??? ik maak alleen een compliment naar joyce???
beetje triest als je andere zo an pulbiek afvalt.

Nou, dat deed ze dus ook bij mij.


ze maakte een compliment???? das toch iets positiefs??? of mis ik iets.
 
Dat klopt als je dagelijks op die 2 wieler zit. Wij hebben een full time baan en af en toe rijden wij, vooral off the road heel zelden. Wij worden niet gesponsord door Rukka en geen mannen hebben die je aanbiedt zoals jij.
Daardoor hoeft je niet met jij neus omhoog lopen. Als je met mannen in bed duikt, wat ik niet meer doe....dan hoef jij ook niet iemand veroordelen....jij haat mannen....wat t niet geval is.
Trouwens zij kwam wel als laatste in Parijs Dakar binnen. Zij was zo blij dat zij heeft gehaald en bijna vergeten haar laatste stempel te halen.


_O-

Tja, is ook wel het vermelden waard ja.
 
Terug
Bovenaan Onderaan