Motortransport Gerona met hotel

valobo

Rookie
29 mei 2006
13
0
Borculo
In oktober 2019 heb ik een toer gereden vanaf Gerona door de Pyreneeën en Catalonië.
Ik heb gebruik gemaakt van een arrangement waarbij mijn motor door Bikeshuttle van NL naar Gerona v.v. getransporteerd is. Inbegrepen in het arrangement waren ook 2 overnachtingen in een hotel vlakbij de luchthaven van Gerona. Zelf ben ik naar Gerona gevlogen.
Voor 2022 heb ik weer een tocht door de Pyreneeën gepland. Ik wilde dit op dezelfde wijze doen, maar helaas biedt Bikeshuttle (TBTravel) dit arrangement niet meer aan.
Ik heb gezocht naar soortgelijke arrangementen, maar niet kunnen vinden. Wel als complete reis, dus met route en hotels, maar dat zoek ik niet.
Ook zijn er diverse aanbieders voor motortransport, maar ik ben in eerste instantie op zoek naar een soortgelijk arrangement.

Is iemand bekend met zo'n arrangement?

Met vriendelijke groet,
Peter
 
Mag ik vragen wat de reden is dat je dit perse als compleet arrangement wil doen?
Zo moeilijk is het toch niet om zelf de 'onderdelen' los te regelen;
Volgens mij heb je het dus over motortransport, vlucht en paar nachtjes hotel niet te ver van het het vliegveld.
 
www.masia-lapineda.com
Je motor kan hier naartoe gebracht worden en je kan er overnachten,ze kunnen je ook ophalen aan de luchthaven.
Ik heb er zelf kortelings geweest en ben tevreden van het verblijf.
Met het transport heb ik zelf geen ervaring,maar er stonden wel net een paar motoren in transportkratten.
De eigenaars daarvan heb ik toch niet horen klagen.
 
Wat zou dat kosten om een motor enkele reis die kant uit te sturen? Misschien wel lekker om daar gewoon vast een motor te hebben staan om de winter te rijden. daar iets kopen is meestal afgeragd spul omdat men motoren toch meer als gebruiksvoorwerpen ziet. Die masia is 13 kilometer van het vakantiehuis van mijn vriendin.
 
Als het je puur om t geld te doen is, is zelf daarheen rijden en terugvliegen een stuk goedkoper, schat ik in.

Paar jaar geleden heb ik een motor naar Malaga verscheept (en terug), om een week in en rond de Sierra Nevada te rijden.
Hoewel het het meer dan waard was, was dat wel een prijzige grap. Meen rond de € 1.250,- per motor voor n retourtje.
Was verder allemaal wel perfect geregeld. En van de verlader begrepen als we ze naar Madrid hadden laten brengen en ze daar opgehaald zouden hebben zou het stukken goedkoper hebben uitgepakt.
 
Wat zou dat kosten om een motor enkele reis die kant uit te sturen? Misschien wel lekker om daar gewoon vast een motor te hebben staan om de winter te rijden. daar iets kopen is meestal afgeragd spul omdat men motoren toch meer als gebruiksvoorwerpen ziet. Die masia is 13 kilometer van het vakantiehuis van mijn vriendin.
In het verleden rond de 400 euro via Nord Cargo. Wellicht wat duurder geworden ivm gestegen brandstofprijzen. Permanent een motor in het buitenland stallen vinden veel verzekeraars niet leuk, maar wat niet weet wat niet deert.
 
LMGTFY...

santi.nl?
Wel eens een verhaal van gelezen, ik geloof in kickstart.. Naast ondernemer ook motorliefhebber, dus qua behandeling zal het dan wel goed zitten..
 
Ik ga met clubmot.be en vrienden naar Malaga in Maart. €1450, transport motor en vlucht inbegrepen, all in modern resort aan de kust. Ga de lunch van het all in wel niet gebruiken. Horizon Reizen (nl) doet nu hetzelfde, maar een stuk duurder. Heb niet gekeken naar details/verschillen, maar €1450 één week Malaga all in is niet duur in mijn visie. Eens daar ben je met 30-34 rijders, je kunt zelf kiezen met wie je rijdt, of alleen

Santi.nl is ook heel goed, maar ken Santi alleen via reizen georganiseerd door anderen. Dus geen idee qua prijs

Edit Santi doet alléén transport motoren
 
Laatst bewerkt:
Deze heb je ook nog , Motorrijden in Spanje .

Prijs bij clubmot.be is een heel scherpe prijs , als ik het goed begrijp is het € 1450 voor 7x éénpersoonskamer Al-in-formule , vlucht en motortransport .

Daarom is de reis waarschijnlijk al volgeboekt voor 2022 ,
 
Prijs bij clubmot.be is een heel scherpe prijs , als ik het goed begrijp is het € 1450 voor 7x éénpersoonskamer Al-in-formule , vlucht en motortransport .
Dat klopt. Ik zit in de eerste reis, en die zat heel snel vol in Mei. Daardoor hebben ze een tweede reis geprobeerd en die heeft lang open gestaan. Met open bedoel ik dat als de reis niet vol zit deze niet doorgaat. Dat is omdat de vrachtwagen meer kost per motor als die niet vol zit
 
Je bedoelt denk ik maart , ik zie alleen twee reizen staan in maart die sold out zijn .
Ik houd de site in de gaten of ze er nog een aan toevoegen.
Nadeel is wel dat je je motor naar Wetteren België moet brengen.
 
Je bedoelt denk ik maart , ik zie alleen twee reizen staan in maart die sold out zijn .
Nee, ik bedoelde dat de eerste reis al in Mei dit jaar op de website stond in no-time vol zat. De tweede reis had nog 3 plaatsen open tot kort geleden, een vriend dacht eventueel die te boeken dus keek ik af en toe.
 
Bij mij begint de vakantie als ik thuis wegrijd. En dat duurt dan zo'n 7á 8000 km lang.🤔😉

Allemaal leuk en aardig, maar als je hier aan vasthoudt kom je dus altijd in het zelfde gebied uit. Ik heb/ had twee motorvakanties van 7 a 9 dagen per jaar. Als je dan niet een s een keer je motor op een aanhanger of in een vrachtwagen dondert, kom je dus nooit in Sierra Nevada/ Andalusië of Servie-Bosnie-Macedonie.
Of je moet drie dagen heen en drie dagen terug snelweg rijden.

Iedereen doet het op zijn eigen manier en het feit dat jouw manier ideaal voor jou is, wil niet zeggen dat dat DE manier is en dat iedereen die moet volgen.
 
Allemaal leuk en aardig, maar als je hier aan vasthoudt kom je dus altijd in het zelfde gebied uit. Ik heb/ had twee motorvakanties van 7 a 9 dagen per jaar. Als je dan niet een s een keer je motor op een aanhanger of in een vrachtwagen dondert, kom je dus nooit in Sierra Nevada/ Andalusië of Servie-Bosnie-Macedonie.
Of je moet drie dagen heen en drie dagen terug snelweg rijden.

Iedereen doet het op zijn eigen manier en het feit dat jouw manier ideaal voor jou is, wil niet zeggen dat dat DE manier is en dat iedereen die moet volgen.
Hoezo zou je met een auto met aanhanger verder komen dan op de motor zelf? Die logica ontgaat mij volledig.
 
Hoezo zou je met een auto met aanhanger verder komen dan op de motor zelf? Die logica ontgaat mij volledig.
Die logica is er ook niet, tenzij de de nachten ook doorrijdt en medepassagiers laat rijden. Het gaat om de reis, en niet om de bestemming en de reis begint als je de deur dichttrekt. Wat is er nu zo slecht aan het rijden op de snelweg ? Is het dat je dan teveel nadenkt over je leven ? Krijg je een zere rug of polsen ? Kun je je niet lang concentreren ? In 1000 km per dag via de snelweg is prima te doen , dan ben je gelijk weer even gewend aan hogere snelheid en let je op andere weggebruikers. Vriend van mij gaat op zijn Ducati naar Oostenrijk, zijn familie volgt en hij wacht telkens even bij het tankstation, voor elk wat wils, de kinderen kunnen immers niet op de motor mee en met 80 km boemelen met een aanhanger is superdodelijkvervelend !!!!
 
's Ochtends om 5 uur weg rijden met twee man, continue rijden en eind van de middag in de Pyreneeën aan het bier te zitten.
Zal met de motor ongetwijfeld ook kunnen, maar zeker met mijn vorige fiets (Monster, dus een naked) was meer dan een half uur snelweg de hel op aarde. Daar ga je geen 1000+ km op een dag mee rijden.

Dus voor mn trip Pyreneeen-Pico's-Portugal in 8 dagen kozen we ervoor om met de motoren achterop naar Biarritz te rijden.
 
's Ochtends om 5 uur weg rijden met twee man, continue rijden en eind van de middag in de Pyreneeën aan het bier te zitten.
Zal met de motor ongetwijfeld ook kunnen, maar zeker met mijn vorige fiets (Monster, dus een naked) was meer dan een half uur snelweg de hel op aarde. Daar ga je geen 1000+ km op een dag mee rijden.

Dus voor mn trip Pyreneeen-Pico's-Portugal in 8 dagen kozen we ervoor om met de motoren achterop naar Biarritz te rijden.
Wat heb je dan voor auto , als je twee motoren achterop kunt hebben ? F150 pickup of zo iets ? Of een aanhanger en met 130 doorjassen via de peage ?
 
Achterop de aanhanger inderdaad.
A6 3.0 TDI Quattro, (maar dat laatste heb je niet zoveel aan op de snelweg. ;-)
130-150 is dan geen enkel probleem op de Peage.

Maar goed, we dwalen af. Iemand nog iets gehoord van onze Topic Starter?
 
Die logica is er ook niet, tenzij de de nachten ook doorrijdt en medepassagiers laat rijden. Het gaat om de reis, en niet om de bestemming en de reis begint als je de deur dichttrekt. Wat is er nu zo slecht aan het rijden op de snelweg ?
Persoonlijk heb ik een enorme hekel aan de snelweg,alleen in Duitsland is daar mogelijk nog iets plezier aan te beleven,daar waar geen snelheidsbeperking is dan.
En ik vraag me af wie er in de winter langs de snelweg naar Spanje wil rijden op de motor,dan bevries je zowat.
Terwijl je in Spanje wel lekker kan rijden in de winter.
En er zijn redenen genoeg om niet zelf naar daar te rijden,zowel tijd als kosten.
Een vrachtwagen is niet echt goedkoop,maar met 2 motoren (of meer) op de aanhangwagen is zeker goedkoper dan zelf met 2 motoren via de snelweg rijden.
Iedereen mag dat toch gewoon zelf uitmaken?

Telkens hier iemand iets vraagt over transport van een motor,komen dezelfde zeikers zeuren waarom je niet gewoon lekker zelf via de snelweg naar het zuiden rijdt. |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan