Motortreffen.eu

Pieter3770

MF'er
30 jul 2016
139
51
Kanne
't Scheurijzer was de gekendste Belgische website om georganiseerde motorritten op te zoeken. Tijdens vorige zomer hebben ze er helaas de brui aan gegeven.

Treffens.be is nu wel terug actief geworden, maar ik heb zelf een alternatief aangemaakt.

Dit staat sinds vandaag online, hopelijk vinden de talrijke organisaties snel hun weg ernaar, want het staat of valt natuurlijk met een goed gevulde kalender.

Ik moet nog enkele zaken regelen (kleinere thumbnails en het forum), maar ga gerust al eens een kijkje nemen (en een rit uploaden als je ergens betrokken bent met eentje)
Home - Motortreffen.eu

Ik twijfel trouwens nog aan 't forum; is zoveel gedoe dat proper te houden.
Ik wou ook nog een FB-integratie en dus FB-pagina aanmaken, maar FB heeft dat om een of andere reden nu al geblokkeerd.
Zelf heb ik geen FB en om zo'n community-pagina aan te maken moet je vertrekken vanuit een privé-account. Dat wil ik niet hebben, dus ik had die met voornaam en achternaam Motortreffen.eu gemaakt. Zal daar wel aan liggen. Kut Facebook!

Constructieve feedback altijd welkom!
 
Eerste rit die er op staat is 222km, dus ik kijk even hoever het rijden is om daar te komen en je gelooft t niet maar dat is nog eens 222km enkele reis.
klinkt toch bijna alsof het gewoon zo bedoeld is.

Ik ga hm in ieder geval in de gaten houden
 
Qua afstand is het niet ver voor mij, maar ik wacht nog even af hoe het met de corona crisis verloopt.
Tot wanneer kan er ingeschreven worden?
 
Qua afstand is het niet ver voor mij, maar ik wacht nog even af hoe het met de corona crisis verloopt.
Tot wanneer kan er ingeschreven worden?
Dat is nu toevallig ook de rit die ik zelf organiseer.
Inschrijven kan zelfs nog de dag zelf ter plaatse, voorinschrijving online tot 2 dagen ervoor ofzo. Maar die zetten was open ergens eind mei of wanneer we een go hebben van de overheid.
We laten die ook alleen maar doorgaan als 't van de overheid mag. Editie 2020 helaas moeten annuleren.
 
Ik heb de site favoriet gemaakt en zal zeker blijven kijken, tof initiatief!

Wel heb ik geen navigatie, dus zal ik met iemand mee moeten komen die dat wel heeft of aan moeten haken bij iemand of een groep ter plekke. ;)
 
Ik heb de site favoriet gemaakt en zal zeker blijven kijken, tof initiatief!

Wel heb ik geen navigatie, dus zal ik met iemand mee moeten komen die dat wel heeft of aan moeten haken bij iemand of een groep ter plekke. ;)
Hela, ik doe zelf geregeld georganiseerde ritten mee.
Tegenwoordig zijn ze inderdaad bijna allemaal op basis van GPS en minder en minder op basis van pijlen en/of roadbook.
Maar dat is echt geen probleem; ofwel zal een van je kameraden een GPS hebben (zie je meestal, groepen van 6 man met 2 man met een GPS) ofwel spreek je gewoon groepje aan of je mee mag rijden.
Zo heb ik al vaker iemand op sleeptouw genomen.
Enige "stress" is dat je moet proberen inschatten bij de vertrekplaats wie een vergelijkbaar rijprofiel heeft als jezelf.
 
Hela, ik doe zelf geregeld georganiseerde ritten mee.
Tegenwoordig zijn ze inderdaad bijna allemaal op basis van GPS en minder en minder op basis van pijlen en/of roadbook.
Maar dat is echt geen probleem; ofwel zal een van je kameraden een GPS hebben (zie je meestal, groepen van 6 man met 2 man met een GPS) ofwel spreek je gewoon groepje aan of je mee mag rijden.
Zo heb ik al vaker iemand op sleeptouw genomen.
Enige "stress" is dat je moet proberen inschatten bij de vertrekplaats wie een vergelijkbaar rijprofiel heeft als jezelf.
Hoi. :W

Ik denk, voor dat laatste, dat een beetje rondvragen en vooral ook rondkijken naar de motoren en banden het wel op zal lossen.
 
Even een update.
Ondertussen vinden meer en meer mensen de weg naar de site. In Google begint hij dan ook deftig te scoren bij 't zoeken naar ritten.

Helaas nog veel organisaties die de editie van dit jaar nog uitgesteld hebben.
En natuurlijk ook die de weg nog niet gevonden hebben naar de website.

Wat vooral opvalt is dat alle ingaven tot nu toe uit België komen. Waar plaatsen Nederlandse organisaties hun affiches? Allemaal op FB groepen of is er een .nl alternatief?

Terzijde: online inschrijving van mijn eigen www.motorritkanne.be is sinds een week geopend! Wees allemaal welkom!
 
  • Leuk
Waarderingen: OSJ
Nog eens bumpen.
Ondertussen draait de site goed vanuit België.
Helaas blijft Nederland totaal afwezig (slechts 1 ingave).
Die .eu was precies nergens voor nodig geweest.:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan