Motortrillingen

Fastcruiser

Explorator
Crew
14 aug 2001
19.793
11.157
Zuid-Limburg
Instagram
Wat zijn jullie ervaringen wat betreft motortrillingen?

Laatst een dagje aan het sturen geweest met een R1100S. Leuk motortje, trekt wel lekker, alleen bij bepaalde toerentallen kreeg ik dode handen. Remedie: heel actief rijden. Heb je nergens last van.

Nu is het bovenstaande verhaal niet echt interessant, daarom het volgende...

Ik heb een keer een ingezonden brief gelezen van een dame met een Triumph driepitter. Zij vond dat de specifieke trillingen van de motor haar bij bepaalde toerentallen een nogal gelukzalig gevoel gaven.
Was dan ook ondertekend met \"Glimlachje\".

Kijk dat klinkt al een stuk beter :) .

Nog meer lui (M/V) met soortgelijke of andere ervaringen?
 
Als mijn motor voorbij de 10000 touren komt, dan krijg ik ook wel een glimlach op mijn gezicht, maar dan niet door de trillingen, maar gewoon door de trekkracht die dan loskomt!!

Kan het me echter wel goed voorstellen. Daarom vinden sommige vrouwen harleys ook zo lekker rijden ;)
 
Als ik een half uurtje op de snelweg gereden heb moet ik voor de afrit altijd even mijn vingers bewegen om er weer wat bloed in te laten stromen.

Ik wil ooit nog eens trillingsdempers in mijn stuur plaatsen. Dit schijnt goed te helpen.

Dit gaat over mijn HD. Mensen die op een moderne jap rijden en zeuren over trillingen kunnen beter stoppen met rijden. ;)
 
heb alleen bij 11000 een kleine resonantie in m\'n blok.

oplossing;
snel doortrekken :)
 
Wanneer je 120 op een Rebel rijdt word je echt niet vrolijk van het gehop en geschud waaraan je onderworpen word. :( Heb dan idd ook vaak last van m\'n handen. Wanneer ik dus wat binnendoor wegen pak, waar ik me gewoon aan de max. snelheid hou ;) dan heb ik nergens last van.
 
nooit echt opgelet, dus waarschijnlijk nooit opvallend...

en idd als je gaat letten op trillinkjes ed kun je beter een fl 80.000,- auto kopen...

kun je ook nog bellen faxen en scheren 8-)
 
Shit wat is deze PC traag. Graag weghalen die dubbele melding (1 van de 2 dan). Anders krijg ik weer een slechte naam.
 
- je bent gewoon je positie aan het veilig stellen in de top 100
- je hebt al een slechte naam ;)

Ach voordat ik uit die Top-100 ben... Niet slecht voor iemand die al bijna twee maanden niet gepost heeft. Frequentie momenteel iets hoger maar dat zal waarschijnlijk niet lang duren.

Ik blij dat ik ben met mijn slechte naam.... 8-)
 
Ik denk dat het een vorm van SM is, maar inderdaad vinden vrouwen het wel lekker achterop, en dat is weer een voordeel :9

Volgens mij moeten we hier eens een poll over starten. Denk dat er heel weinig vrouwen het leuk vinden om achterop te zitten. En die trillingen vinden ze denk ik alleenmaar irritant.
 
Ik denk dat de trilling van jouw fiets te vergelijken is met die van mijn. Misschien trilt die van mij nog wel meer. Dus niet te hard roepen dat jouwe het hardst trilt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan