motortrip oekraïne-Rusland

Sperweraah

Rookie
10 feb 2008
11
0
Hallo,

ik ga met een maat een tripje maken in het Oostblok. Via Roemenië- boot oekraïne (Odessa)?- door Rusland- Wit-Rusland (indien administratief mogelijk)- Polen- Duitsland- België (Leuven)
Heeft er iemand ervaring mee. Tips, aanvragen visum, meest voorkomende problemen, inhoudt van de niet te missen eertse hulp reparatie kit,...
Link van sites ook altijd welkom...

Groetjes,

Maarten
fiere Super Ténéré bezitter
 
kijk de voorbereidingen van Charlie B en Ewan Mc als ze LWR opnemen.
die zijn ook via oekraine gegaan.
je moet wel een visum hebben.
 
hoi,

waarom ga je met de boot via odessa en niet door oekraïne? Het schiereiland krim schijnt erg mooi te zijn :Y
 
oekraine is een echte aanrader, kiev is een erg leuke stad , en de tocht tot de krim ook echt de moeite.
Rusland heb ik toen ivm visumproblemen overgeslagen , voor de Oekraine heb je gelukkig geen visum nodig.
maar ik weet niet hoeveel tijd je hebt , je verkijkt je snel op de afstanden.
een retourtje krim was voor ons ruim 6000 km , dit jaar een retourtje polen was 4000 kilometer.
de trip die jullie op het programma hebben staan schat ik op een kleine 10.000 kilometer, tenminste als je meer wil zien als alleen de doorgaande ( snelweg) transitroute.

als je een beetje toeristisch binnendoor wil wil rijden ( en misschien zelfs iets zien) ga je niet 10.000 kilometer in drie weken rijden , daar lenen de plaatselijke wegen zich niet voor.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan