Motoruitje

Mich

MF veteraan
23 nov 2001
2.040
6
Huizen
Ik zit zo te denken om volgende maand mijn eerste uitje met de motor naar de Ardennen te maken. Nu heb ik bij Vrij uit zo`n 3 daagse `reisje`gezien. Is het wat ? Heeft iemand nog tips voor mij ? Zijn er nog bijzonderheden waar ik op moet letten voor en tijdens zo`n tocht ?



Ardennen

Soort reis:       Motortour
Duur:        3 dagen
Vorm:        Individuele reis en groepsreis
Codenummer:       42916

Route van dag tot dag
Als u uitgerust aan de tours naar Luxemburg, de Ardennen, Moezel en de Eifel wilt beginnen, is een verblijf vooraf in Golden Tulip Hotel Geldrop dé uitkomst.

Dag 1: dagafstand ca. 310 km
Vanaf Geldrop, leidt de route door Belgisch Limburg, het prachtige natuurgebied Bokrijk (gelegen in Midden-Limburg), de Kempen en Belgisch Brabant naar de Ardennen. Hier wordt het rijden intensiever. Langs mooie, kleine weggetjes en door Waalse dorpjes komt u in Bouillon, een historische stad met een bezienswaardig kasteel aan de rivier de Semois, waaraan ook uw hotel ligt.

Dag 2: dagafstand ca. 220 km
Vanuit Bouillon rijdt u langs de Franse grens, in de richting van Dinant. Op de terugweg komt u langs de grotten van Han, een bezoekje waard.

Dag 3: dagafstand ca. 285 km en einde tour
De terugrit gaat eerst in de richting van Martelange (Luxemburg) en via het roemruchte Bastogne weer recht naar het noorden. Door Stavelot en langs de watervallen van Coo. De route eindigt in Geulhem (Zuid-Limburg).

Inbegrepen:
· twee overnachtingen op basis van logies/ontbijt
of halfpension
· gedetailleerd roadbook
· bij de groepsreis begeleiding door een tourleader

Kosten 100 Euro
 
Als je toch met de motor gaat langs luxemburg...
vlak bij de stad luxemburg (+/- 30 km) ligt een motor camping daytona, vlak onder een kasteeltje, enorm leuke, gave sfeer,.. gewoon daar heen rijden ipv dat georgeniseerde...

zou ik doen...
 
Als je toch met de motor gaat langs luxemburg...
vlak bij de stad luxemburg (+/- 30 km) ligt een motor camping daytona, vlak onder een kasteeltje, enorm leuke, gave sfeer,.. gewoon daar heen rijden ipv dat georgeniseerde...

zou ik doen...

Vond de camping tegenvallen, mij teveel sleurhutten (is nl. niet alleen een motorcamping). Had er meer van verwacht en heb dus ook niet overnacht. Echte motorcampings zijn er volgens mij alleen niet in de Eiffel of Ardennen.
 
€ 100 inclusief twee overnachtingen is een vrij beschaafd bedrag. Je krijgt dan ook routebeschrijvingen e.d.

Ik ben in 2000 samen met een kameraad op de bonnefooi naar de Ardennen vertrokken. In Spa ff bij de VVV (of hoe het daar ook heet) een boekje gehaald met bed and breakfast adresjes.

We zijn toen bij deze gozer terecht gekomen:
users.skynet.be/la-vigie/
Qua accommodatie een absolute aanrader. (check de foto's op de site en je geeft me gelijk)

Hij heeft 3 of 4 kamers, waarvan eentje met 2 aparte bedden, ander kamers een tweepersoonsbed.
's ochtends een lomp ontbijt en alles perfect geregeld. (schone kamers etc.)

Nadeel is dat hij een stukje buiten het centrum zit, bovenaan een helling van 10%
Dat is minder leuk als je met je dronken hoofd uit het cafe komt strompelen })

Onze motoren konden overdekt in een schuur staan.

Ten slotte de kosten: 2000 franc per nacht voor 2 personen. Kwam ongeveer neer op 50 gulden per persoon per nacht (inclusief ontbijt) (tenminste als ik het goed heb omgerekend)

Ik zie zojuist dat dit de actuele prijzen zijn:
Single: 60 €
Double: 70 €

Ten slotte: hij spreekt Nederlands en het telefoonnummer staat op de site....

(denk dat hij dankzij deze reclame voor het hele jaar volgeboekt zit)

[edit]
Als je in de ardennen zit, heb je eigenlijk geen route nodig. Alle wegen zijn mooi en als je ff op een wegenkaart kijkt heb je zo een mooie route uitgezet
[/edit]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan