Motorvakantie 2011: ZO Europa en Turkije

Ratman

MF veteraan
15 apr 2004
6.770
2
IJmuiden
Volgend jaar wil ik twee kortere motorreizen maken ipv een grote trip.
helaas gaat de Afrika trip niet lukken....

in het voorjaar wil geoarganiseerd gaan met ride on motortours en dat wordt dan Oekraine allroad, staat al een poosje op mijn verlanglijst.

In september wil ik een reis maken op eigen gelegenheid waarbij vooral Turkije aan bod komt maar ook alle landen die ik passeer op de heen en terug weg.

reisduur is met een relaxed reisschema zo'n 3 weken plus de vrijdag en maandag van de aangrenzende weken. Om wat tijd te winnen wil ik de autozug van Dusseldorf naar Villach nemen om zo in twee dagen in Servie te zitten, nog een paar dagen later in Istanbul en zo wordt het plan in drie weken haalbaar. Ik wil zo'n 8 dagen in Turkije blijven en vooral Cappadocie bezoeken, op de terugweg langs Griekenland waarbij ik met name Meteora wil bezoeken (kloosters op hoge rotspieken).

*zonder autozug duurt de reis 1 dag langer en de kosten liggen 100 euro hoger, lijkt toch niet zo zinvol.

De tocht gaat door 19 landen waarvan 5 optioneel

Nederland
Duistland
Oostenrijk
Slovenie
Kroatie
Servie
Bulgarije
Turkije
Griekenland
Macedonie
Kosovo
Albanie
Montenegro
Bosnie Hertzegovina
Italie*
Zwitserland*
Frankrijk*
Luxemburg*
Belgie*

* Optioneel

full


Totale reisafstand 8000Km, met optionele deel 8400Km

Ik kan deze reis alleen doen maar als er MFers zijn die mee willen dan zijn ze welkom.

Deelnemers : onder voorbehoud
Ratman XTZ750
Naba TDM850
 
Laatst bewerkt:
Jij bent er ook weer snel bij, na de trip van dit jaar! Wij gaan over twee weken naar Oost Europa (Shortway Blacksea), alleen niet naar Turkije / Ukraine. Ben benieuwd hoe het gaat bevallen, wordt voor mij de eerste grote trip met de motor. Zitten ook al wat andere ideeen in mijn hoofd......
 
hmmz interessant ik houd deze in de gaten. Ik wil volgend jaar ook zoon reis maken alleen plak ik er dan waarschijnlijk nog een paar weken aan vast moet nog even kijken hoe ik dat ga doen.
 
Jij bent er ook weer snel bij, na de trip van dit jaar! Wij gaan over twee weken naar Oost Europa (Shortway Blacksea), alleen niet naar Turkije / Ukraine. Ben benieuwd hoe het gaat bevallen, wordt voor mij de eerste grote trip met de motor. Zitten ook al wat andere ideeen in mijn hoofd......
Jullie gaan ook een leuke trip maken, blijv ik ook volgen.
wel uitkijken met die beren he, dat bijltje van Black mule helpt niet veel.
 
Ha Ratman, ik heb zelf ook de Oekraine Allroad in de planning staan. Eerdere pogingen stranden op motorproblemen en verkeerde timing. Volgend jaar moet het lukken!
 
Ha Ratman, ik heb zelf ook de Oekraine Allroad in de planning staan. Eerdere pogingen stranden op motorproblemen en verkeerde timing. Volgend jaar moet het lukken!

Zou leuk zijn, zeker als we het Tenere gehalte een beetje op kunnen krikken.

Ik heb dan de keus tussen de XT600Z of de XTZ750, tegen die tijd allebei in topconditie.
Het zal de 750 wel worden.
 
Wat voor verblijf gebruik je bij die reis?
(Wild)kamperen of bed & breakfasts / hotels?
 
Wat voor verblijf gebruik je bij die reis?
(Wild)kamperen of bed & breakfasts / hotels?

dat is iets waar ik nog niet zo over nagedacht heb, B&B en Hotels en of kamperen zijn beide mogelijk. Ik wil alleen niet met een hele kampeeruitrusting rondrijden als er uiteindelijk maar een paar nachten gekampeerd wordt en de rest in andere gelegenheden, daar moet dus later over beslist worden.
 
dat is iets waar ik nog niet zo over nagedacht heb, B&B en Hotels en of kamperen zijn beide mogelijk. Ik wil alleen niet met een hele kampeeruitrusting rondrijden als er uiteindelijk maar een paar nachten gekampeerd wordt en de rest in andere gelegenheden, daar moet dus later over beslist worden.

You have mail! Heb interesse in deze reis in elk geval.
 
You have mail! Heb interesse in deze reis in elk geval.
Mail terug

hier een voorlopig routekaartje kijk in de Op voor de meest actuele route

full


nog een leuke bijkomstigheid...

Augustus-september en Mandello del 'Lario op de route (terugweg) en Moto Guzzi bestaat 90 jaar. Met een beetje passen en meten is dit feest ook in te passen in de trip, wie weet...
 
Laatst bewerkt:
Nog wat rekenwerk gedaan betreft de autozug
afstand Dusseldorf Villach = 1000Km
afstand Villach Belgrado =635Km

vertrek vrijdagmiddag uit NL aankomst zaterdagmiddag in Belgrado
kosten Autozug 256 euro

zonder autozug:
vertrek vrijdag ochtend en zo'n 900km tot Oostenrijkse grens kachelen
zaterdag naar Slovenie
zondag naar Servie
extra kosten 85 euro brandstof en 60 a 70 euro aan overnachtingen
Met Autozug valt er een dag winst te behalen en kost zo'n 100euro extra, ik zet er toch wat vraagtekens bij of ik die moeite wel moet nemen.
De eerste dagen van een vakantie even flink doorrijden om ver te komen vind ik ook niet erg, doe ik eigenlijk altijd al zo.
 
Laatst bewerkt:
Nadeel van de Autozug is ook dat het lang kan duren voordat je je motor terug hebt.
Ben met de autotrein naar Narbonne gegaan voor een Pyreneëen trip, en ik zat pas om 11:30 daadwerkelijk op de motor. Dus tel bij de aankomsttijd in Villach gerust 2 uur op voordat je op je vehikel zit.
 
Nadeel van de Autozug is ook dat het lang kan duren voordat je je motor terug hebt.
Ben met de autotrein naar Narbonne gegaan voor een Pyreneëen trip, en ik zat pas om 11:30 daadwerkelijk op de motor. Dus tel bij de aankomsttijd in Villach gerust 2 uur op voordat je op je vehikel zit.
Kortom, je hebt een dag winst maar krijgt er de nodige stress voor terug plus extra 100 euro kwijt. Die Autozug gaat het niet worden als ik het zo bekijk, scheelt ook reserveringgedoe.
 
zeker Ratman , 100 euro besparen is niet niks.
beetje kamperen is nog voordeliger.
en je bent meer 1 met de natuur... ;)
 
Op basis van de hele trip zelf rijden dus geen autozug of zo kom ik op een totale reis afstand van 8000Km waarvan er 3000 vallen op de eerste twee en de laatste twee dagen, verder 7 rustdagen met als doel steden of andere POI's te verkennen.
De reisafstand is geheel conform de vorige reizen waarbij altijd zo'n 2500Km per week werd afgelegd, daar kom ik gewoon elke keer weer op uit.

Ik heb al een reisschema maar dat is puur indicatief, in elk geval worden er nu 10 dagen in Turkije doorgebracht.
 
Laatst bewerkt:
dezelfde route heen en terug, had ik ook plannen.
Heenweg: kan je ook tussen GRAZ - Maribor- Zagreb pakken even wat anders dan de drukke Ljubljana.

terug weg een tip tussen de Turkse grens, Griekenland in tot aan Thessaloniki naar Macedonie, is het 1 al snelweg. Wat saai is.
Tip: rij binnen door kom je (kustplaats)dorpjes tegen wat veel leuker is. Zie je de cultuur.
Tanken kan je alleen in de dorpen, op de hele stuk, geen tankstation op de snelweg |(

Macedonia is ook mooi :} en dan de hele adriatische kust tot aan Italia is :] , leuke bochten en wegen
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan